Alvast mijn excusses voor de kansloze titel en kansloze vraag maar ik kom er dus echt niet meer op! Probleem houdt in dat als ik midden in een topic zit en een link aan klik, dat dan bij terug komst (hoe leg je dat knap uit) mijn scrollbar weer boven aan staat. Dus moet ik weer zoeken naar de reply waar ik gebleven ben. Dit werkt nogal irritant (druk me zacht uit nu) Dit is ook zo op de frontpage, elke keer als ik in bijv. de survey een winkel in duik en terug kom moet ik weer zoeken waar ik gebleven was. Ik kan me herrineren dat er een simpel hokje aan of uit gevinkt moest worden (had iets met verversen te maken dacht ik
) Maar ik kan dat hele hokje cq die optie nergens meer vinden en waarom staat dat uberhaubt in godsnaam niet standaard zo als ik (en imo iedereen want wie heeft zoeken als hobby) het graag zie
Bedankt vast voor de aandacht
en welk programma gebruik jij om te browsen?
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Myreact - voorkeuren - Open externe links in nieuw venster?
Is dat iets?
Is dat iets?
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Gebruik firefox (daar kan het niets mee te maken hebben want ik heb alleen problemen met tweakers) en die optie open externe links doet het 'm ook niet. Net aangevinkt maar dat werkt niet op de frontpage dan! Het had volgens mij iets te maken met het opslaan van de gegevens van de vorige pagina, die moesten NIET ververst worden....maar hoe dat nou ook alweer precies zat dat is mijn vraag!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 13:29 ]
302 headers in prefs aanzetten
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
Ik gebruik ook firefox, en de scroll balk staat ook altijd weer boven aan. Met IE was dit niet
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
firefox hierzow...
geen last van?!
gewoon standaard instellingen..
geen last van?!
gewoon standaard instellingen..
forum != frontpageVerwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:26:
Net aangevinkt maar dat werkt niet op de frontpage dan!
Ik kan deze optie niet vinden op de frontpage bij layout settings. En ook niet bij myreact>voorkeuren! Iets meer info gaarne.Nvidiot schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:27:
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 13:38 ]
hij bedoelde 304 welke _wel_ in de myreact voorkeuren staat, echter dat werkt alleen voor het forumVerwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:37:
[...]
Ik kan deze optie niet vinden op de frontpage bij layout settings. En ook niet bij myreact>voorkeuren! Iets meer info gaarne.
ik heb het probleem ook hier op het forum
erg irri
al geruime tijd trouwens.
[ Voor 21% gewijzigd door HunterPro op 08-12-2005 13:41 ]
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
@topicstarter: in je *forum*-prefs kun je de optie "Gebruik HTTP 304-headers?" aanvinken om onveranderde pagina's te cachen. Die instelling geldt dan echter alleen voor het forum.
Als je de topicstarter wilt helpen aan een oplossing, zorg dan dat je iets nuttigs bijdraagt. Is dat niet het geval, blijf dan gewoon uit zo'n topic weg. Dat geldt overigens op het hele forum; Lieve Adjes is daar niet uniek in.
Als je dan een tip geeft, neem dan ook even de tijd om te kijken of je geen onzin praat...Nvidiot:
En dat voegt ook bar weinig toe.
Als je de topicstarter wilt helpen aan een oplossing, zorg dan dat je iets nuttigs bijdraagt. Is dat niet het geval, blijf dan gewoon uit zo'n topic weg. Dat geldt overigens op het hele forum; Lieve Adjes is daar niet uniek in.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
Overigens is het wel degelijk een Firefox-related issue die zelfs in 1.5 nog niet helemaal resolved is.
Dat iets alleen maar op Tnet *lijkt* voor te komen wil natuurlijk niet zeggen dat het echt alleen op Tnet voorkomt...
Dat iets alleen maar op Tnet *lijkt* voor te komen wil natuurlijk niet zeggen dat het echt alleen op Tnet voorkomt...
Intentionally left blank
Die optie staat standaard al aan, dat gaat dus niet werken!Superdeboer schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:43:
@topicstarter: in je *forum*-prefs kun je de optie "Gebruik HTTP 304-headers?" aanvinken om onveranderde pagina's te cachen. Die instelling geldt dan echter alleen voor het forum.
*knip
@crisp
Als je nou marktplaats neemt of ebay waar ik ook vaak kom daar heb ik het probleem dus niet. En ik kan niet 1,2,3 een andere grote site bedenken die er ook last van heeft. En ik kan me iets heugen dat in het verleden ik en/of iemand anders hetzelfde had en er toen een oplossing kwam!? (of zou dat het gebruik http 304 headers gebeuren zijn?(dat kan ik zo wel even checken natuurlijk!))
Edit: 304 headers...werkt dus inderdaad in inet explorer, maar welke zichzelf respecterende tweaker gebruikt er nu anno negentientweeduizendvijf nog in vredesnaam inet explorer
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 14:59 ]
Persoonlijk heb ik er, met FF, geen last van, nooit gehad ook
. Maar misschien is het een workaround om op de "Geplaatst op..." te drukken bij het openen van een nieuw scherm, en Alt-q* bij het terugkeren in te drukken?
*Evt. afhankelijk van je voorkeuren.
*Evt. afhankelijk van je voorkeuren.
Euh, volgens mij begrijpen wij elkaar niet helemaal.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 14:10:
Edit: 304 headers...werkt dus inderdaad in inet explorer, maar welke zichzelf respecterende tweaker gebruikt er nu anno negentientweeduizendvijf nog in vredesnaam inet explorerIk meen zelfs dat onze grote oprichter zelf altijd een groot mozilla voorstander was, dus ik vind dit toch wel een ernstige tekortkoming hoor. Zeker omdat het een computer gerelateerd forum is!!! Marktplaats probleemloos>tweakers niet
304 Not Modified headers zijn gewoon onderdeel van het HTTP-protocol. Normaal (statische files) werkt het zo:
- GET request van client
- "ik wil pagina 'foobar.html' van jou hebben"
- Response van server
- HTTP 200: OK - hier heb je je pagina
- foobar.html is last-modified on 8 december 2005 om 17:00u
- GET request van client
- "ik wil pagina 'foobar.html' van jou hebben"
- maar ik wil die pagina alleen als hij nog gewijzigd is na 8 december 2005 om 17:00u; anders haal ik 'm wel uit m'n cache
- Response van server
- Is de pagina inderdaad gewijzigd:
- HTTP 200: OK - hier heb je je pagina
- foobar.html is last-modified on 8 december 2005 om 17:45u
- Is de pagina niet gewijzigd:
- HTTP 304: Not Modified - haal maar uit je cache
- Is de pagina inderdaad gewijzigd:
Tot slot is het zo dat naar mijn ervaring 304 headers in Internet Explorer minder goed werken dan in Firefox, voor wat betreft de caching, in geval je output compressie gebruikt. De Etag-header die vaak voor hetzelfde doel wordt gebruikt (en iets flexibeler is omdat die niet alleen op basis van tijd werkt), geeft meer problemen in Internet Explorer dan in Firefox... Dus je stelling dat het raar is om IE te gebruiken ondersteun ik; je stelling dat Tweakers te weinig doet om het de gebruikers naar de zin te maken bestrijd ik. Was die optie van het gebruik van 304-headers er niet, dan had je vast en zeker altijd dit probleem gehad.
Ik gebruik Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5 en heb het door jou aangekaarte probleem wél als ik het gebruik van 304-headers uitzet in mijn preferences, maar ik heb het écht níet als ik die optie aanvink.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
Ok ik heb nou een tijdje willekeurige linkjes zitten aanklikken. Ik zet 304 headers uit pagina laad vers zet weer aan en pagina staat op punt waar ik wasSuperdeboer schreef op donderdag 08 december 2005 @ 18:21:
*knip
Ik gebruik Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5 en heb het door jou aangekaarte probleem wél als ik het gebruik van 304-headers uitzet in mijn preferences, maar ik heb het écht níet als ik die optie aanvink.
Voorpagina blijft altijd vervelend! Als je klikt op een bijv. product in de pricewatch (merk geheugen ofzo) en je komt terug kan je weer zoeken naar het punt waar je gebleven was!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 19:36 ]
Klopt, maar dat heeft _niets_ te maken met de instellingen op het forum. Dat is een bug in de Gecko-engine die bekend is bij de developers, maar die te ingewikkeld is om zo 1-2-3 op te lossen aangezien er nogal veel code aan vasthangt enzo.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 19:36:
Voorpagina blijft altijd vervelend! Als je klikt op een bijv. product in de pricewatch (merk geheugen ofzo) en je komt terug kan je weer zoeken naar het punt waar je gebleven was!
zie Harm, weinig aan te doen helaas (of in ieder geval: het is erg veel werk om hier een workaround voor te implementeren)...
Intentionally left blank
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()