Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
je hoeft hierover niet te liegen en je hoeft naturlijk al helemaal deze kans niet te laten liggen
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
Er is erg weinig personeel...
Ziekmelden lijkt de beste optie, want ik denk dat ik een NEE krijg op deze vraag.
Is een werkgever niet verplicht om je vrij te geven voor sollicitaties?
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Waarschijnlijk heb je zelf wel een gevoel of het op je huidige werk problematisch is op zo'n korte termijn vrij te krijgen. En het hangt natuurlijk ook af van de relatie met je werkgever. Als hij al weet dat je weg gaat lijkt me de kans groot dat hij niet moeilijk zal doen, maar dat kan je zelf het beste inschatten.
heb je al definitief opgezegd en een huis aangenomen voor je zeker bent van de baan?
Vziw alleen als je ontslagen wordt (of contract niet verlengd enzo), dus als de beslissing niet door jou genomen is.freddyathlon schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:15:
Is een werkgever niet verplicht om je vrij te geven voor sollicitaties?
[ Voor 20% gewijzigd door cowgirl op 08-12-2005 13:18 . Reden: quote + antwoord ]
Ik heb een huis gekocht daar jah...
Die nieuwe baan is al helemaal mondeling besproken, ben als het ware al binnen gewoon, maar om even te kijken wat we echt aan elkaar hebben, lijkt het verstandig even een dag mee te draaien daar.
En ja, heb deze baan ook al opgezegd. Aangezien ik per 01-01-2006 daar ga wonen.
Eventueel een maandje even geen werk kan ik opvangen. Heb ik genoeg voor gespaard
Heb ook nog 2 andere sollicitaties lopen daar, dus daarover maak ik me geen zorgen.
Verwijderd
Eerlijk gezegd komt het allemaal super uit!Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:23:
Wel raar van je nieuwe werkgever dat ie vandaag belt of je morgen kan werken. Beetje kort dag lijkt me. Kun je niet vragen of het volgende week kan, zodat het ook beter uitkomt met je huidige baan.
Ik moet namelijk volgende week de sleutel ophalen, en mijn nieuwe contract aan de huisbaas laten zien...
Dus als ik morgen daar mijn contract krijg, is dat alvast binnen ook
eventueel iets later een contract is geen probleem hoor voor de huisbaas, maar dit lijkt me leuker...
Hij gaat zijn boekje wat te buiten vind ik. Proefdraaien is inherent aan een nieuwe job, dus moet er daarvoor tijd voorzien zijn binnen de arbeidsovereenkomst. Iedereen krijgt toch opleiding?
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Zeg dat je niet kunt, vanwege het rooster bij je huidige werk, maar dat je graag op een ander moment een dagje mee zou willen lopen.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Verwijderd
Zoiets kan op termijn best een boemerang effect hebben. Een (nieuwe) werkgever heeft nu eenmaal graag een betrouwbare medewerker.
Integendeel zelfs, je geeft aan dat je de verantwoording neemt de zaken fatsoenlijk over te dragen en te regelen, zelfs in de laatste dagen/weken van je werkverband. Dat vertelt de nieuwe werkgever ook dat je niet bij het eerste het beste 'zomaar' weg bent. Maar goed, je kunt de situatie natuurlijk zelf het beste inschatten.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 18:39:
Ik zou vrij vragen en als dat niet gaat je nieuwe werkgever zeggen dat het op deze termijn niet mogelijk is. Dat maakt helemaal geen rottige indruk.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
precies, of geef je huidige baas aan dat je deze dag wil compenseren door s'avonds nog wat zaken te doen of tel grotendeels bereikbaar te zijn. Jouw huidige baas wil eigenlijk gewoon horen dat je je werk niet zomaar laat liggen. Als hij merkt dat je zelf dingen regelt waardoor hij er geen 'last' van heeft, zal hij er echt geen punt van maken.Hillie schreef op donderdag 08 december 2005 @ 19:21:
[...]
Integendeel zelfs, je geeft aan dat je de verantwoording neemt de zaken fatsoenlijk over te dragen en te regelen, zelfs in de laatste dagen/weken van je werkverband. Dat vertelt de nieuwe werkgever ook dat je niet bij het eerste het beste 'zomaar' weg bent. Maar goed, je kunt de situatie natuurlijk zelf het beste inschatten.
Ziekmelden is wel zo'n beetje het meest foute wat je kan doen!
It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!