Toon posts:

[Beveiliging] Webcam Capturen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn werk ben ik een beetje aan het rondkijken voor een goed alternatief voor een duur beveiligings-systeem.

Uit ervaring weet ik dat webcams een behoorlijk goed beeldgeven in een goed verlichte winkel.
Nu is de vraag alleen, hoe ga ik dit aanpakken.

Manier 1 :

Krachtige pc met grote harde schijf kopen, een usb hubje eraan koppelen en 4 webcams aansluiten.
Met het programma Vidcap alle 4 de webcam schermen openen, en daarna capturen met het programma CaptureWiz. Aan het einde van de dag save je de hele handel en klaar.

Voordeel : Niet duur
Nadeel : Je kan niets meer met de pc doen ondertussen. Lange rendertijd aan het einde van de dag

Manier 2

Normale pc met normale schijf, usb hub eraan, 4 webcams.
Beeld TV-outen naar een HDD recorder en de hele rommel opnemen.

Voordeel : Je kan de pc ook voor wat anders gebruiken ondertussen op het 2e scherm (dual-head) en je hebt geen krachtige pc nodig met een grote harde schijf.
Nadeel : Het is ietsjes duurder en de pc waarin dit gebouwd wordt heeft geen TV-out. (er is geen mogelijkheid om een AGP kaart eropaan te sluiten,er zit gewoonweg geen AGP aansluiting in de machine)

Het enige wat de machine van zichzelf heeft is : onboard vid-kaar zonder tv-out.
Je kan er een PCI kaart nog extra instoppen of een PCI-E 1x
Het gaat om een desktop model IBM, vandaar dat er weinig sloten inzitten.

Mijn vraag is dus nu, wat kan ik het beste doen.
Of zijn er nog andere mogelijkheden.

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 16:34
Ik zou ook wat onderzoek doen voor je begint...

- Hoe groot zijn de bestanden voor 4x 24 uur video data.
- Kan die PC wel 4 webcams tegelijk aan. Uit ervaring weet ik dat het ook van de webcam driver kan afhangen of deze er wel 4 aankan.
Lange rendertijd aan het einde van de dag
Hoezo dat? Die capture gaat toch direct naar disk? Anders moet je wel enorm veel intern geheugen erin stoppen.

Je moet er wel voor zorgen dat ze die PC of HDD recorder niet meenemen als er ingebroken wordt.

[ Voor 21% gewijzigd door Obliterator op 08-12-2005 12:51 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb een dergelijke situatie eens gezien op mijn oude werkplek. Daar stonden aan diverse PC's op strategische plekken webcams gekoppeld. die hun plaatjes uploaden naar een FTP-server. Van die FTP-server werd overigen OVERDAG een backup gemaakt vwb de plaatjes die de avond ervoor gemaakt waren - dan heb je namelijk de nachtbeveiliging ook nog :)
Hiervoor werden gewoon Sweex 100k webcams gebruikt - kost niks, werkt prima - die met de megeleverde software naar FTP-servers konden koppelen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:13

The Zep Man

🏴‍☠️

Vraagje tussendoor: hoe duur is de goedkoopste IP-camera? Dan heb je meteen alle beperkingen van USB niet meer...

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!