Toon posts:

printprobleem exact software dos

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello !

Ik zit hier met een probleempje die ik dus niet opgelost krijg.

Het gaat hier om een gesharde printer via een server een hp 3700

Voor onder dos te printen moet je een bat scriptje maken zodat de exact software hem erkent.

het werkt allemaal veilloos tot af en toe niet. dan kan die gewoon niet printen terwijl het scripte gerunned heeft. dan komt er gewoon niets uitgerolt, terwijl je wel vanuit windows en alle andere programma's kan printen !

Ik snap hier dus helemaal niets van !

opnieuw opstarten helpt niet, reinstallatie niet, script restart niet.
Alles printers staan goed ingesteld inclusief de poorten in het script en in exact.

Wie heeft enig idee hoe dat zou kunnen komen ?
os = winxp pro
exact software 7.0 of 7.1 dat weet ik niet zeker meer.
het wordgebruikt op 2 computers , en dan op beide werkt het niet "ineens" niet meer
ik heb toen ook nog een keer de printer uitgehad , serer gestarted, werkstationnen gerestart en toen werkte het ineens weer , en toen ineens weer niet. en nu helpt de procedure van opnieuw opstarten ook niet meer.....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 12:34 ]

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Misschien wat afgezaagd, maar: Exact bellen ?

Kun je vanuit andere DOS programmas wel printen (uit edit ofzo)?
Wat staat er in dat script en komt er misschien een foutmelding of warning uit als je het draait?
Werkt het met een lokale printer (op LPT) wel ?

[ Voor 9% gewijzigd door Gerco op 08-12-2005 13:12 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.broodjes-clan.nl/Poorten.JPG

Hij pakt em dus wel onder dos , maakt netjes de poort aan.
hij kan vanuit edit printen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 15:27 ]

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

In dat geval zou ik gewoon Exact bellen, het probleem ligt dan duidelijk bij hen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Gerco schreef op donderdag 08 december 2005 @ 16:43:
In dat geval zou ik gewoon Exact bellen, het probleem ligt dan duidelijk bij hen.
Tuurlijk niet, het heeft gewerkt (behalve af en toe niet) nu werkt het helemaal niet en hubp, het probleem ligt bij exact, ik dacht echt dat het bij de gebruikers van Chr0n1cl3 lag, die kunnen immers niet printen, bovendien heeft Exact al lang windows software, de Dos versies zijn bij ons al zeker een jaar of 7 de deur uit, als het niet langer is. Microsoft wil je ook vast nog wel met DOS5 problemen helpen, als je eerst 500€ of zo dokt.

Maar goed, heb je Exact Support al geprobeerd?

Meestal is het trouwens zo dat de printers in Exact zelf verkeerd staan en helemaal niet bij de LPT1 uit komen, dan komt er ook niets uit de printer, hier lijkt het wel op, te meer daar je zegt dat edit wel print, printer lijkt dus helemaal geen data te krijgen van Exact.
Dan kun je ook nog eens een printer aan LPT1 van de user hangen doet hij het dan wel (ik denk dus van niet), maar dan heb je je netwerkje/printershare dus uigeschakeled van zijnde het probleem.
eerts ff lezen dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 21:34 ]

Verwijderd

Ik heb dit ooit eerder bij een klant meegemaakt en de oplossing was volgens mij toen de LTP poort in apparaatbeheer disablen op de pc die naar de netwerkprinter print of de pc waar de printer aan hangt. Weet niet precies welke het ook al weer was, zo je ff moeten testen.

Klinkt gek, maar toch was het zo..

Verwijderd

Topicstarter
Maar de pritner in het magazijn doet het wel LTP3 dus en als ik LTP1 naar 2 verander maakt het ook geen fuck uit , nouja ik ga vrijdag alles opnieuw installeren inclusief de werkstationnen beiden !

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 14:38:
Maar de pritner in het magazijn doet het wel LTP3 dus en als ik LTP1 naar 2 verander maakt het ook geen fuck uit , nouja ik ga vrijdag alles opnieuw installeren inclusief de werkstationnen beiden !
Nou dan laat je eerst maar eens LPT1 naar magazijn verwijzen, dan zou er dus wat uit moeten komen, zo niet dan heb je exact niet goed ingesteld, komt er daar wel wat uit dan moet je het bij de HP printer zoeken of bij de HP-share.
Pagina: 1