Toon posts:

capture met SONY DCR HC18e

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows opnieuw geinstalleerd en sinds dit gedaan is,is er geen mogelijkheid meer tot capture in premiere of andere programma's

als het goed is zijn de goede driver geinstalleerd en zowal als via USB en firewire werkt het niet...

iemand oplossingen of ideeen???
het gaat hier om de camera van sony DCR HC18e

Verwijderd

Via USB valt er zowiezo niet te caputeren vanaf de sony camera...

Wordt de camera wel herkend als je hem aansluit?
Wat meer info wat je al hebt geprobeerd zal wel handig zijn...

Heeft het ooit wel gewerkt met je systeem?

Verwijderd

Topicstarter
:)
ja hij heeft prima gewerkt....via usbkabel met andere programma's en via firewire met premiere
de computer herkent hem wel...als sony camera
hij installeerd de drivers en zegt dat alles goed is verlopen
maar dan kunnen de capture programma's geen werkende camera vinden,
device offline e.d.

er zitten ook geen instellingen op de camera die ingesteld moeten worden of iets dergelijks

Verwijderd

tja, het enige wat je idd moet doen als je de camera aansluit, is de camera aanzetten, dan moet een capture programma de camera toch kunnen herkenen en jij moet via dat programma de camera ook kunnen aansturen.

soms kan je in het capture programma wat je gebruikt ook handmatig worden aangegeven welk apparaat je wil gaan gebruiken, kun je uit een lijst oid zoeken.

Met welk programma capturede je normaal? En welk programma wil je het liefst nu gebruiken?

Heb je toevallig een geheugenstick in je camera zitten? Waar je foto's oid opzet... kan je die er dan wel af halen?

Verwijderd

Topicstarter
In die lijst staat min camera niet , en met camera's uit een net iets andere serie ook niet of gewoon Any camera.

ik wil het in Adobe Premiere gaan capturen, en dat heeft hiervoor ook gewerkt, via firewire.
en er zit geen geheugen stick op de camera dus ik kan er ook niet inkijken

als ik de camera aan sluit zegtie "pling pling" en geeft rechts onder aan dat er een sony device is aangesloten
maar in de lijst waartussen ook je c schijf staat en usb en andere aansluitingen
daar komtie niet tussen te staan....?

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag misschien iemand?

gister ook een jvc mini dv camera aangesloten om te kijken of die wel werkt maar die kampt met hetzelfde probleem....
en het probleem MOET vanavond opgelost zijn....dus elke reactie met al de kleine suggestie is dik welkom!!!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 16:17

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Zo te zien gaat de detectie niet helemaal goed.

Als ik mijn Samsung dv camera aansluit, dan vindt windows een paar apparaten en staat de camera netjes vermeld bij apparaatbeheer als Samsung DV Camera.

En letterlijk elk video programma kan deze dan aanspreken.

Welke Firewire chip heb je in je systeem zitten?
VIA toevallig?

Deze heet problemen met sommige DV camera`s namelijk.
Dit gaat meestal fout met JVC camera`s, maar blijkbaar met Sony ook.

De makkelijkste oplossing is om een los Firewire kaartje te installeren met NEC of Lucent chip.
(ja zelfs Sweex kaarten hebben tegenwoordig een NEC chipje).

Of als je toevallig een Audigy geluidskaart hebt, die Firewire poort werkt ook goed.
(je kan het VIA probleem verhelpen door de drivers van een XP cd zonder servicepacks te installeren trouwens)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je echt in hoge nood zit, kan je altijd nog snel DVIO gebruiken... Een superklein programmaatje waarmee je prima kan capturen... Daarna kan je het gewoon weer editten in Premiere...

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

Topicstarter
Welke firewire chip ik er in heb hangen weet ik niet, ben ik even aan het achterhalen
het klinkt wel zoals ik die heb want ik heb opnieuw windows erop gezet omdat hij liep te miepen over servicepack2,en zonder die service pack werkte mijn externe harddisk niet zonder blauwe schermen.
die werkt nu prima maar misschien dat dat dus weer te maken heeft dat mijn camera niet werkt
Het blijft een gok maar goed
als ik dus weer zonder service pack twee ga werken , werkt mn externe dus niet, die ik even hard nodig heb als mijn camera....
dus misschien dat hier een ingeving over is om dit omzeilen oid.?

en over dat programmatje wat iemand zei....hij werkt bij geen enkel capture programma maar ik ga hem straks thuis zoieso even proberen want je weet nooit...thanks anyway

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Lees dit artikel van microsoft betreffende SP2 en firewire problemen ook eens door...

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Pagina: 1