Een kennis van mij, leeftijd zo'n 75 jaar, is van het ene op het andere moment vrijwel geheel doof geworden. Communiceren met hem is erg moeilijk geworden, zeker ook omdat hij niet kan liplezen.
Nu wil hij graag een eenvoudig bedienbaar en niet al te duur apparaat hebben waarop zijn gesprekspartner tekst kan intypen die hij vervolgens van een display kan aflezen.
Deze meneer is ook nog eens erg slecht ter been en heeft evenwichtstoornissen. Het lijkt mij geen goed idee om hem met een laptop te laten sjouwen.
Hij, en zijn kennissen natuurlijk ook, zijn hoog bejaard en kunnen niet overweg met de superkleine toetsjes van een normale PDA.
Vraag: bestaan er apparaatjes die aan de volgende voorwaarden voldoen?
- tekst kunnen intypen
- tekst kunnen aflezen
- toetsen voldoende groot en leesbaar
- klein apparaat, moet liefst in een jaszak gestopt kunnen worden
- prijs zo laag mogelijk
Nu wil hij graag een eenvoudig bedienbaar en niet al te duur apparaat hebben waarop zijn gesprekspartner tekst kan intypen die hij vervolgens van een display kan aflezen.
Deze meneer is ook nog eens erg slecht ter been en heeft evenwichtstoornissen. Het lijkt mij geen goed idee om hem met een laptop te laten sjouwen.
Hij, en zijn kennissen natuurlijk ook, zijn hoog bejaard en kunnen niet overweg met de superkleine toetsjes van een normale PDA.
Vraag: bestaan er apparaatjes die aan de volgende voorwaarden voldoen?
- tekst kunnen intypen
- tekst kunnen aflezen
- toetsen voldoende groot en leesbaar
- klein apparaat, moet liefst in een jaszak gestopt kunnen worden
- prijs zo laag mogelijk