[WinXP]Service Pack 2 deïnstalleren mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 13:44

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Hallo,

Op het moment loopt mijn PC niet bepaald stabiel. Dit komt door een combinatie van Mobo, CPU en Windows met SP2. Oftewel: alles zou stabiel moeten zijn, als ik maar Windows met SP1a had en dus geen SP2. Daarom is mijn vraag: is het mogelijk om Service Pack 2 te verwijderen?

In mijn softwarelijst staan wel allemaal "Windows Hotfix KB28i23" en "Beveiligingsupdate KD443532" enzo, maar nergens iets dat echt wijst op Service Pack 2 :)

Ik zou heel blij zijn met een oplossing, want anders moet ik Windows opnieuw installeren, en dat is zo'n gezeur (programma's opnieuw downloaden en installeren etc.)

Op GoT zie ik wel dingen over het verwijderen van SP2 in Windows 2000 maar niet in XP. Ook heb ik dit gelezen:
http://support.microsoft.com/KB/875350 , echter:
-In add/remove staat dus geen Service Pack 2
-c:\windows\$NtServicePackUninstall$\spuninst\spuninst.exe werkt niet,dat bestand heb ik schijnbaar niet :?
-als ik ee system restore doe ben ik weer al mijn programma's en bestanden kwijt...dan kan ik dus net zo goed Windows opnieuw installeren 8)

Alvast bedankt!

leoaq.fm // Jeune Loop

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
als je de map c:\windows\$NtServicePackUninstall$\spuninst niet hebt heb je waarschijnlijk niet de optie in sp2 aangevinkt om je bestanden te archiveren?
en dan kan je hem niet verwijderen (setup weet namelijk niet hoe het ervoor uitzag :) )

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Hoe heb je SP2 geïnstalleerd? Via de Windows Update site, of heb je hem geslipstreamed op je installatie CD? Als het eerste het geval is, dan heb je in de tussentijd je uninstall gegevens ergens verwijderd, dus is het helaas niet meer mogelijk om hem te deïnstalleren. Als het tweede het geval is, dan is het helemaal niet mogelijk, dan zijn die gegevens er nooit geweest :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ik heb SP2 geïnstalleerd via zo'n "update voor systeembeheerders" ofzo; wat er volgens mij op neerkwam dat je alle updates downloadde, ongeacht of je ze al had of niet. Dat was dus iets van 300mb, maar dat ging sneller dan installatie via Windows Update... (en op GoT stond dat het verder niets uitmaakte).

Of ik die archivatie-optie heb aangezet weet ik écht niet meer maar dat zan dan wel niet ;( En er is echt geen andere manier om het er af te halen?

leoaq.fm // Jeune Loop

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wellicht werkt een complete herinstallatie MET Service Pack2 slipstreamed wel stabiel. Of je nu SP1a of SP2 meteen installeert in het geval van een herinstallatie zal denk ik niet uitmaken. Deinstalleren zal toch niet meer gaan.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Wat voor een pc is het als SP2 er al niet stabiel op kan draaien?? Probeer eens andere firmware/drivers/geheugen oid

Mijn inziens is SP2 wel broodnodig om enigzins veilig internet te betreden......(als zoiets al bestaat natuurlijk) >:)

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Nee, het is niet SP2 dat onstabiel draait. Ik heb een ASUS A8v-Deluxe i.c.m. een AMD64 3000+ i.c.m. SP2 en dat alles samen is niet erg stabiel...

leoaq.fm // Jeune Loop

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gewoon via Control Panel --> Software --> Updates aanvinken --> Ziehier SP2 un-installen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

leokennis schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:22:
Nee, het is niet SP2 dat onstabiel draait. Ik heb een ASUS A8v-Deluxe i.c.m. een AMD64 3000+ i.c.m. SP2 en dat alles samen is niet erg stabiel...
Je kunt beter verder gaan uitzoeken welk onderdeel van SP2 de boel onstabiel maakt.
Heb je al de nieuwe drivers geinstallleerd van de hardware? (alle drivers nieuwer dan SP2)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

als ik ee system restore doe ben ik weer al mijn programma's en bestanden kwijt...dan kan ik dus net zo goed Windows opnieuw installeren 8)
Alleen toch alles wat je sinds sp2 hebt geinstaleerd? of is dat heel veel? de install van sp2 maakt vast een restore point aan.

[ Voor 12% gewijzigd door leuk_he op 08-12-2005 13:29 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Gunner schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:24:
Gewoon via Control Panel --> Software --> Updates aanvinken --> Ziehier SP2 un-installen?
Zie startpost, die staat er dus niet tussen :)
leuk_he schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:29:
[...]

Alleen toch alles wat je sinds sp2 hebt geinstaleerd? of is dat heel veel? de install van sp2 maakt vast een restore point aan.
Ja, maar het ging zo:

1 september: nieuwe PC
2 september: SP2

Dus dan is ongeveer alles weg :) Kwam er pas vandaag achter dat die instabiliteit door SP2 zou komen :X (Lekker fijn, nhad al een nieuwe voeding gekocht, geheugen op DDR333 i.p.v. DDR400 gezet enzo...)
Rob schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:27:
[...]

Je kunt beter verder gaan uitzoeken welk onderdeel van SP2 de boel onstabiel maakt.
Heb je al de nieuwe drivers geinstallleerd van de hardware? (alle drivers nieuwer dan SP2)
Interessant :) Ik heb iig de nieuwste drivers voor "alles" (iig. mobo, videokaart enzo). AFAIK is SP2 een soort verzameling van normale updates, toch? Hoe kan ik dan uitzoeken welk onderdeel de boel instabiel maakt?

[ Voor 13% gewijzigd door sjaakaq op 08-12-2005 13:55 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

leokennis schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:53:
Interessant :) Ik heb iig de nieuwste drivers voor "alles" (iig. mobo, videokaart enzo). AFAIK is SP2 een soort verzameling van normale updates, toch? Hoe kan ik dan uitzoeken welk onderdeel de boel instabiel maakt?
Waaruit leid je af dat sp2 de ziekmaker is eigenlijk? Een servicepack is de hotfixes + extra updates die geen hotfix waren.

Het eerste wat me te binnen schiet is DEP uitzetten?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
leuk_he schreef op donderdag 08 december 2005 @ 14:00:
[...]

Waaruit leid je af dat sp2 de ziekmaker is eigenlijk? Een servicepack is de hotfixes + extra updates die geen hotfix waren.

Het eerste wat me te binnen schiet is DEP uitzetten?
Dit stond ergens op GoT. De instabiliteit van mijn en andermans systemen is zo wisselvallig (soms dagenlang stabiel, dan opeens 5 BSOD's per dag, ene keer ligt het aan NTFS, dan aan je geheugen, dan aan je printer, you get the point :) ) dat het haast niet aan de hardware kan liggen.

Dat DEP, hoe kan ik dat uitschakelen? http://www.microsoft.com/...ro/maintain/sp2mempr.mspx zegt dat ik voor "AlwaysOff" zou moeten kunnen kiezen, maar dat kan ik niet... ik kan alleen voor die bovenste twee kiezen.

leoaq.fm // Jeune Loop

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

leokennis schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:53:
Zie startpost, die staat er dus niet tussen :)
Dat heb ik gezien ja, vergeet je niet "Updates" aan te vinken?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

leokennis schreef op donderdag 08 december 2005 @ 14:09:
[...]

Dat DEP, hoe kan ik dat uitschakelen? http://www.microsoft.com/...ro/maintain/sp2mempr.mspx zegt dat ik voor "AlwaysOff" zou moeten kunnen kiezen, maar dat kan ik niet... ik kan alleen voor die bovenste twee kiezen.
boot.ini aanpassen?

http://support.microsoft.com/?kbid=838765
...., you must include the /NOPAE switch in the command that is used to start your computer in the Boot.ini file.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Woeps..idd toch gevonden:
http://www.microsoft.com/...h/windowsxp/depcnfxp.mspx

Nou ja, dat staat iig uit nu...en ik bid tot God dat mijn systeem nu eindelijk eens stabiel is. In ieder geval al bedankt voor de hulp tot nu toe :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1