Toon posts:

Maya of 3D Max?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hello folks!

Wat vinden jullie beter, Maya of 3D Max?

Ik heb Maya, kben er nog niet zo heel lang mee bezig. Kan iemand me vertellen hoe ik bijv. een autovorm maak (dus het begin bij het designen van een auto) Moet ik dan NURBS of Polygons gaan gebruiken???

Thx..

Grtz Rogier ;)

Verwijderd

hangt er een beetje vanaf wat wil denk ik, ik heb begrepen dat maya iets beter is in organische vormen (correct me if im wrong). Maya heeft wel een hogere startersdrempel dacht ik

Verwijderd

[rml][ 3D] Post je 3D stuff maar weer - part 30[/rml]

kijk eens in dat topic,;) daar staan de voor en nadelen van beide programma's naast elkaar,,
hopelijk heb j dr wat aan;)

succes

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 22:24

KneoK

Not in a million lightyears

Max is beter in Polymodelling, Maya is veel beter in NURBS, wat beter wat animatiemogelijkheden betreft en zo zullen er nog veel meer voor- en nadelen aan de programma's zitten.

Ik werk al met Maya vanaf versie 2.5 en als ik nu Max opstart zou ik niet weten waar ik moet beginnen terwijl je in het 3D topic hier op GoT toch veel leest dat Max juist de voorkeur heeft vanwege de makkelijke interface.
Het ligt gewoon helemaal aan je eigen voorkeuren. Download de proefversies van verschillende programma's en ga specifieke tutorials doorlopen (daar zijn er duizenden van te vinden) en kijk wat je het lekkerst vindt werken.

Tegen de tijd dat je dit hebt uitgezocht dan is je vraag over autovormen, NURBS en Polygons ook wel opgelost.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Ik ehb het al weer een jaar niet gedaan, hiervoor ben ik 4 jaar bezig geweest in max...
werkt heel fijn, hebt mooie renderplugins (vray heeft mijn hart gestolen :))
en het werkt idd fijner (zal ook wel wennen zijn, maargoed... heb het geleerd met 3.0 en ben nu bij 7.0 :))

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 22:24

KneoK

Not in a million lightyears

ixl85 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 20:25:
Ik ehb het al weer een jaar niet gedaan, hiervoor ben ik 4 jaar bezig geweest in max...
werkt heel fijn, hebt mooie renderplugins (vray heeft mijn hart gestolen :))
en het werkt idd fijner (zal ook wel wennen zijn, maargoed... heb het geleerd met 3.0 en ben nu bij 7.0 :))
Ja, maar ik vind Maya dus veel fijner werken. Voor Maya zijn ook de meest ingewikkelde (industriele) renderers voor te krijgen, hoewel de aanwezige renderers (software, hardware, Mental Ray en Vector) al voor de nodige kwaliteit zorgen. Tegenover Reactor en dat soort plugins staat Maya met een hele reeks Cloth/Hair/Physics standaards ook z'n mannetje.

Dat bedoelde ik dus met persoonlijke voorkeur.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

RogerMan,

Welkom op GoT. Zoals je al hebt kunnen vinden, horen 3D topics in dit fijne subforum. Echter bestaan er voor een aantal onderwerpen al grotere topics, waar iedereen met affiniteit met het onderwerp kan posten.

Zoals Neon-Design al aankaart, voor 3D is er onder andere: [rml][ 3D] Post je 3D stuff maar weer - part 30[/rml].

Lees dat topic (en eventueel voorgaande delen :o) door en je zal zien dat een hoop vragen van je al worden behandeld. Dit topic gaat op slot, zodat we niet een wildgroei van 'dezelfde soort topics' krijgen.

Laatste organisatorisch puntje: groeten doen onder elke post hoeft niet ;)

[ Voor 98% gewijzigd door BtM909 op 08-12-2005 20:42 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.