Toon posts:

kan niet uploaden

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Ik kan niet meer uploaden. Wanneer dit precies is gekomen weet ik niet.
Ik heb mijn firewalls al uitgeschakeld maar dit helpt niet. Ik heb mijn ftpclient (flashfxp) a opnieuw geinstalleerd en dit werkt ook niet.
Ik heb toen smartftp en filezilla geprobeerd, maar die krijgen ook niks geupload. Ik heb verschillnde site geprobeerd. Ik kan niks uploaden van mijn eigen server, of naar een server van mijn kabelprovider. Downloaden lukt wel met de ftpclient.
Ik heb zojuist een mailje proberen te sturen met attachment, maar die werd ook niet verstuurd (gmail, swf bestand van 3 mb)
Ik blijf op forums wel ingelogd (dus cookies worden wel herkend/geupload?)

ik weet niet wat ik moet doen. Ik moet kunnen uploaden voor school en voor mijn bedrijfje :(

Verwijderd

Probeer bij Speedtest.nl eens de upload test?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 08:41
Wat voor foutmelding krijg je dan? timeout?

btw. Als je niet kan uploaden kan je ook niet internetten, tcp-ip is er zo op gebouwd dat er een een seintje word gegeven aan de zender als de data goed is aangekomen.

[ Voor 67% gewijzigd door Mishmash op 08-12-2005 12:05 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ten eerste: als je kunt downloaden, kan je per definitie ook uploaden. Namelijk: het verzoek te downloaden. Je probleem is blijkbaar alleen dat je geen grote bestanden kunt uploaden. Komt dit door timeouts?
edit:

Hmm, * F_J_K kijkt boos naar Mishmash want nu ben ik spuit 11 :+

Kan het wel met een andere PC in hetzelfde netwerk? Kijk naar je firewall, kijk naar enige virusscanners, kijk natuurlijk naar alle relevante logs.

Wat voor omgeving heb je trouwens? OS, apps, netwerk, etc.

Wat zegt trouwens je ISP er van?

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 08-12-2005 12:06 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows xp.
zoals ik zei, heb mijn firewall uitgeschakeld, en dat werkt ie nog steeds niet. Met de speedtest haal ik 80 kbs

ik krijg geen foutmelding. Hij begint heel goed met 16 kb, en dan loopt ie af naar nul. het programma is in de veronderstelling dat ie nog steeds aan het uploaden is, alleen niet zo snel :)

owja, mij isp bellen is het laatste wat ik doen: eerst half uur aan de wacht hangen a 50 eurocent per minuut. en dan een gast aan de lijn krijgen die zegt dat de fout bij mij ligt, want de metertjes op het scherm doen het gewoon. Het dit al is eerder gedaan en werd er een beetje pissig van elke keer

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 12:17 ]

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ik heb weleens gedoe gehad met firewalls, zoals die bij norton zat, die het niet accepteren als er aan de aan en uitknop wordt gerommeld. Die van norton kon ik, toen de licencie was verlopen zelfs niet meer verwijderen, ook was al het ftp en msn verkeer geblokkeerd.
Ik heb mijn firewalls al uitgeschakeld maar dit helpt niet.
Welke firewalls heb je allemaal?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op het moment ook geen antivirus. Ik had Avast home edition (perfecte AV trouwens!)

firewall is ZA (free ed.)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 12:28 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 15:07
zet die firewall ff uit, en probeer het dan nog eens
waarschijnlijk wordt je ftp gewoon geblocked

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al 2x zei: ik heb mijn firewall al uitgeschakeld :)
en met firewalla aan kan ik ook gewoon uploaden.

windows firewall staat ook uit

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Als je gewoon ken surfen e.d., kun je ook gewoon uploaden. Wat voor melding krijg je eigenlijk als je iets probeert te uploaden ? Ik neem aan dat je ergens een log hebt oid.? Als je met FlashFXP iets naar je FTP Server upload, krijg je vaak ook wel een foutmelding voor als het niet lukt.

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Verwijderd

het heeft niks met de FW te maken omdat ie wel kan beginnen maar niet afmaakt.
het log moet toch wel iets zeggen? je hebt tenslotte meerdere proggies geprobeerd.

het kan ook zijn dat toevallig de door jou geprobeerde FTP sites vol zitten.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik noemde het nog even omdat inactief maken (alle poorten openzetten) en helemaal uitschakelen (niet meer aan de IP stack hangen) soms twee verschillende dingen zijn :)

Maar zoals gezegd: wat als je binnen hetzelfde netwerk een andere PC gebruikt? Of bij gebrek aan een andere machine: wat als je opstart van bijv. een Knoppix CD en daarmee upload? Wat als geen router ertussen maar rechtstreeks aan de modem?
Dit om er achter te komen waar het probleem zit: jouw netwerk (hoe zit dat in elkaar, kabelmodem+router?), je hardware (NIC) of je software. Ik vermoedt hardware maar omdat je het post in SA ga je duidelijk uit van een softwareprobleem.

offtopic:
Geen virusscanner is IMHO een heel slecht idee, zeker als je adminrechten hebt.

Edit: X.ExceL, het kan nog steeds best een brakke content scanner zijn, maar die draait blijkbaar helemaal niet. Brakke router oid zou kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 08-12-2005 12:52 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Kheb een route (belkin 802.1g wireless) Ik heb 2 compters hierop hangen. geen van beide draadloos. Met mijn andere pc kan ik wel files uploaden!

geen virusscanner komt omdat ik hem vergeten ben in te schakelen :)

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-08 19:58
Heb je toevallig Mcafee Virusscan 8.0i geinstalleerd? Het kan zijn dat je het bij de "Access Protection" in de Virusscan Console hebt ingeschakeld. (of niet)

[ Voor 6% gewijzigd door Rayzilt op 08-12-2005 18:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
nope. nooit mcaffe op mijn pc gehad

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een andere poort van mijn router geprbeerd. heel even lukte het, daarna weer hetzelfde probleem. Uppen met msn gaat weer wel...

niemand nog steeds geen idee?
Pagina: 1