Beste Wireless kaart?

Pagina: 1
Acties:

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:21
Ik moet dus wat wireless kaarten kopen en ben er niet zo in thuis. Welke kaart heeft op dit moment de beste prijs/kwaliteit verhouding? Vooral goede ontvangst is nogal belangrijk aangezien de AP waar het vanaf moet komen nogal ver weg staat (zit centraal in het studentenhuis).

Is het nou zo dat alle kaarten met bijv. een ralink chipset gewoon hetzelfde zijn? Want voor merk A (zeg: Asus) betaal je gewoon 10 euro meer dan voor merk B (Sweex).

Het gaat dus om PCI-kaarten. De asus-kaart die ik bij mijn A8B kreeg vind ik persoonlijk prima werken, maar die schijnt weer anders te zijn dan de losse kaarten van asus.

Verwijderd

je kan i.p.v het bereik per pc groter te maken, ook meer geld uitgeven om het berik van de AP groter te maken d.m.v zo`n wifi mini sataliet ding. d-link heeft er 1 weet ik.

zodoende kan je gewoon goedkope kaartjes aanschaffen en heeft iedereen bereik.

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:21
Helaas is het AP niet van ons maar van de eigenaar van de flats (wireless is een bonus). Niemand mag erbij en het is extreem karig gedaan (zelfs een simpele sitecom AP op dezelfde afstand trekt hem eruit en het is nog professionele shit ook).

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Je hebt er volgens mij niks aan om maar 1 kant van het signaal sterker te maken.

Als je echt goede pci kaartjes wilt zou ik voor senao gaan, deze hebben standaard een erg hoog vermogen (maximum wat in NL mag), echter zal het denk ik weinig nut hebben.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Eminent EM4037 met een EM9001 heeft lekker veel bereik, mocht je nog problemen hebben kun je er altijd nog een 15dbi antenne opzetten, maar deze zijn weer een stuk duurder

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CrashOne schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:54:
Je hebt er volgens mij niks aan om maar 1 kant van het signaal sterker te maken.

Als je echt goede pci kaartjes wilt zou ik voor senao gaan, deze hebben standaard een erg hoog vermogen (maximum wat in NL mag), echter zal het denk ik weinig nut hebben.
Je zit er helaas helemaal naast ;)
Bij radiogolven maakt het geen bal uit of je aan de zendende, of aan de ontvangende kant het signaal boost. Dus of je nou 20-80, of 50-50 hebt maakt helemaal niets uit en zal hetzelfde resultaat geven. Je kan dus prima de PCs voorzien van betere kaartjes of antennes om zo je bereik te vergroten :)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:13
Senao zijn de beste kaarten, punt!

Het zijn niet de goedkoopste kaarten, maar een goed bereik is het halve werk.

Je kan ze bijv. hier bestellen:

http://www.wifishop.nl

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

mhr-zip schreef op donderdag 08 december 2005 @ 12:06:
Senao zijn de beste kaarten, punt!

Het zijn niet de goedkoopste kaarten, maar een goed bereik is het halve werk.

Je kan ze bijv. hier bestellen:

http://www.wifishop.nl
Staan geen Senao pci kaarten bij, wel usb. Ik denk niet dat deze meer bereik heeft als een cheap-ass pci kaartje van e-tech ofzo

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ehm, hoe kan de kaart met maar 10mW dan ooit de zelfde afstand overbruggen als een met 200mW? Je wilt namelijk kunnen zenden en ontvangen, die van 10mW heeft niet genoeg vermogen om die van 200mW te bereiken (als deze die van 10mW nog net kan bereiken).

Dan kan je net zo goed beide op 1mW zetten, het maakt immer toch niet uit.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Blorgg schreef op donderdag 08 december 2005 @ 12:04:
[...]

Je zit er helaas helemaal naast ;)
Bij radiogolven maakt het geen bal uit of je aan de zendende, of aan de ontvangende kant het signaal boost. Dus of je nou 20-80, of 50-50 hebt maakt helemaal niets uit en zal hetzelfde resultaat geven. Je kan dus prima de PCs voorzien van betere kaartjes of antennes om zo je bereik te vergroten :)
Right? Right? WRONG! :P

Het maakt zeker wel uit hoe sterk je zender is, als jij met je 200mw kaartje de zender wel kan bereiken, maar de 20mw zender niet jouw kaartje heb je er niks aan. Je zal dan wel een netwerk zien maar je kan geen verbinding ermee maken...

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Hm, hoor ik hier goede verhalen over Senao? Wij hebben hier op kantoor twee van die apparaatjes, de Senao Wireless 11g AP/Bridge/Client Bridge/Repeater, Art. Code: 3054cb3+d, staan. Deze staan in een bridgeopstelling. Over een afstand van nog geen 20 meter, waarbij ze elkaar direct kunnen zien, met slechts 1 raam ertussen en een omnidirectionele antenne aan een van de kanten, is het bereik echt slecht.
Standaard is dit slechts zo'n 73%. Als het hier onder komt, wat redelijk vaak gebeurt (weersomstandigheden?), hebben we direct geen verbinding meer, of een erg slechte.

Ik wil niet zeggen dat deze Senao-apparatuur slecht is, maar dit is meer als rant bedoeld tegen het hele wireless gebeuren :). Doe mij maar een paar gewone kabels, dat geeft in elk geval zekerheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Gertjan op 08-12-2005 12:26 ]

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mishmash schreef op donderdag 08 december 2005 @ 12:12:
[...]

Right? Right? WRONG! :P

Het maakt zeker wel uit hoe sterk je zender is, als jij met je 200mw kaartje de zender wel kan bereiken, maar de 20mw zender niet jouw kaartje heb je er niks aan. Je zal dan wel een netwerk zien maar je kan geen verbinding ermee maken...
*zucht*
Ok, radiogolven basics one on one dan maar ;)
Bij het verzenden en ontvangen van radiogolven, kan je aan twee kanten versterken. Dus als je 1 krachtige zender hebt met een goede antenne, dan kan deze het zwakke signaal van de andere kant prima oppikken. Je kan best met 10mW uitzenden en toch hetzelfde resultaat halen als met een set die op 50mW zn werk doet. Je hebt namelijk ook nog eens te maken met de gain van de gebruikte antennes. Daarom is het zo dat als je verhoudingsgewijs 20-80 of 50-50 hebt je hetzelfde resultaat zult halen. Er speelt namelijk meer mee dan alleen het gebruikte vermogen.

Helaas zien mensen vermogen bij wifi kaartjes als GHz-en bij processors en geheugen op je beeldkaart: meer is beter. Maar dat gaat helaas niet altijd op.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Reviews lezen? Google? Zoeken op GOT ?
En prijrs/prestatie, dan moet je een review zoeken waar verscheidene kaarten zijn getest. En dan hopen dat die resultaten in jou geval hetzelfde zullen zijn, want je gebruikt het misschien voor iets anders.

[ Voor 84% gewijzigd door Mizitras op 08-12-2005 12:38 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Pagina: 1