Toon posts:

Spontaan opnieuw Opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K7T266 Pro2 moederbord. Hierop een AMD 1900 processor. Sinds kort klapt de computer er spontaan uit. Beeld op zwart en dan wordt deze opnieuw opgestart. Ik heb al alles vast lopen te drukken maar dat geeft geen verbetering. Voeding (Antec) trekt het gehele systeem net maar is krap aan.

Hij heeft al een een processorfout gegeven. Helaas weet ik niet meer precies wat voor. Ook heeft hij wel eens de melding gegeven dat andere hardware dit probeem geeft. Al met al is het, voor mij, redelijk onduidelijk.

Verder heb ik sinds kort Norton Internet Secr. 2006 draaien en dat liep gewoon goed. Nu heeft hij bv virus def. 6-12-2005 en dan ineens heeft hij virus 29-09-2005 weer. Als of hij dit terug gezet heeft. Ook dit is een terug keren probleem.

Zou het één met het ander te maken kunnen hebben?
Begint mijn moederbord en/of processor te overlijden?
Zouden het voedingsprobelemen zijn?
Moet ik alles maar vervangen :( (helaas geld gebrek) of is het aan te raden moederbord en CPU te vervangen?
Indien dat laatste misschien heeft iemand een suggestie welk moederbord en CPU dan? Denk aan geld gebrek :'( dus kan niet het nieuwste van het nieuwste op het ogenblik aanschaffen! :)

Kan iemand mij helpen?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Beeld op zwart en opnieuw opstarten -> heb je XP's automatische reboot bij fouten al ff uitgezet?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:28:
Beeld op zwart en opnieuw opstarten -> heb je XP's automatische reboot bij fouten al ff uitgezet?
Nee dat heb ik niet. Waar kan ik dat doen en kun je me uitleggen wat voor zin dat heeft?

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:29:
[...]

Nee dat heb ik niet. Waar kan ik dat doen en kun je me uitleggen wat voor zin dat heeft?
Dan kan je het blauwe scherm zien met de foutcode.. zodat we wat meer weten van de aard van de crash :)

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Probeer eens een andere voeding...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat kan je vinden bij:
Systeemeigenschappen -> geavanceerd -> Opstart- en herstartinstellingen -> Instellingen -> Daar staat het vinkje tussen ;)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:37:
Dat kan je vinden bij:
Systeemeigenschappen -> geavanceerd -> Opstart- en herstartinstellingen -> Instellingen -> Daar staat het vinkje tussen ;)
Heb ik gedaan en nu maar afwachten. :(

Verwijderd

Topicstarter
Er gaat nog steeds van alles fout. Maar ik kom er niet achter. Mijn computer wil zelfs niet meer in de veilige mode opstarten. :(

Zit nu van mijn laptop te werken maar dat is alleen uit nood.

Ik ga dus toch maar een nieuwe voeding van Antec kopen met voldoende capaciteit. Ik heb een Antec kast.

Verder ga ik een moederbord en een processor kopen. Nu wil ik, aangezien dit uit nood is geboren, niet het nieuwste van het nieuwste hebben maar het moet wel kwaliteit zijn. Snelheid is wat minder van belang. Geheugen en grafische kaart prik ik over. Ik heb dus alleen een moederbord nodig. En wel op korte termijn. Liefst deze of uiterlijk volgende week.

ik weet dat ik een heleboel ook zelf kan zoeken maar het is met moederborden precies als met bomen en het bos. Kan iemand mij al in een richting sturen wat voor een schappelijke prijs een leuk moederbordje is en of ik een AMD of Intel processor erop moet doen.

Ik heb nu een AMD van 1900 Mhz.

Graag niet gelijk op slot doen :'( maar please help >:) . Ik heb weinig tijd en wil dus snel een beslissing nemen.

Thxs alvast _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Een AMD 1900, een AMD 1900MHz... weet je dat héél zeker ?
Om precies te zijn bestaan die processoren namelijk niet.

Vermoedelijk bedoel je een AMD Athlon XP 1900+ welke op 1600MHz draait.

Om het probleem van 'het spontaan opnieuw opstarten' te verhelpen, kijk eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)
Neem alle stappen door, vergeet zeker het kopje Lekkende condensatoren niet ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Je heb helemaal gelijk. Het is inderdaad een AMD Athlon XP 1900+ welke op 1600MHz draait.

Ik ga meteen met je advies aan de slag.

• RainofDeath
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 12:49

RainofDeath

DYUVSDFJ

Je geeft zelf al aan dat je voeding net op het randje is, als je een zwaar progie draait is je pc meer vermogen nodig, en kan je voeding het net niet meer leveren. Kun je een andere voeding proberen die meer vermogen is en van een A merk is?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:24
MSI.... KT266...... XP 1900+............

Condensatoren die bol staan al uitgesloten??

Thandor noemt t ook al, maar ik zag er geen reactie op. Is een zeer reeele verklaring gezien je problemen en je hardware.

[ Voor 42% gewijzigd door DJSmiley op 11-12-2005 19:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle condensator bekeken en deze zien er goed uit.
De voeding zit denk ik over het randje.

Is het verstandig deze eerst te vervangen en te zien of dit een verbetering geeft? Moet ik maar niet gelijk het moederbord + processor vervangen?

Ik kon vanmiddag nog wel, via de veilige mode, een voorheen goed werkende image terugzetten maar ik kom nu alleen maar tot en met het bureaublad maar kan vervolgens geen enkel programma meer opstarten! Niets werkt.

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Wanneer boot hij? Het kan ook, net als ik had, een temp probleem zijn. Bij zware proc belasting en games liep mijn oude XP 2000+ regelmatig vast -> blauw scherm dus.
Maar mijn idle temp was volgens mij 60 ofzo :? Wat zijn jou temps @ idle en stress (gebruik CPU Burn in, als je in windows kunt komen). Als hij vastloopt met CPU Burn in, dan is je proc wss te heet -> snel reboot en bios checken voor temps.

Verwijderd

Topicstarter
WingsofFury dat kan ik op het ogenblik niet nagaan. Ik heb hem vandaag een aantal keren proberen op te starten. Na een paar seconden vindt de computer cq de voeding het genoeg en scheidt ermee uit. Ook als ik allerlei randspul eruit trek krijg ik hem op het ogenblik niet opgestart.

Ik ben dus echt aan een andere voeding toe. Gisteren starte hij nog wel op en toen brandde mijn 4 ledjes op het K7T266 Pro2 moederbord gewoon groen. Ik weet niet precies wat dat betekent maar het zal wel niet slecht zijn.

Mijn ouder voeding is een Antec PP303XP 300 watt. Zou 400 watt plus genoeg zijn ook voor in de toekomst of moet ik zelfs maar na de 500 watt plus gaan? Als ik kijk bij pricewatch dan zie ik nog al wat verschillende Atec voedingen staan.

Past elke voeding erin? Waar moet ik nog meer opletten. De leverancierpagina geeft een leek zoals ik niet echt duidelijk.

Alle hulp is welkom.

Thxs alvast

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Als je alle onzin-hardware eruit haalt en hij doet het nog niet, is je voeding juist niet kapot (KAN wel, maar hoeft niet), hij hoeft namelijk alleen je mobo (+cpu en mem), je graka en je hdd stroom te geven, die vreten echt geen 300 watt...

Ik zou eerst een voeding van iemand lenen voor je er 1 aanschaft, met een oog op de toekomst zul je namelijk naar de 500 watt moeten gaan, en die zijn niet super goedkoop :P Ik heb nu een 420 watt tagan, met heel andere specs als jij, maar die zal ik bij mijn volgende pc (ik denk over 3 jaar) toch echt moeten vervangen...

Verwijderd

Topicstarter
WingsOfFury schreef op maandag 12 december 2005 @ 11:25:
Als je alle onzin-hardware eruit haalt en hij doet het nog niet, is je voeding juist niet kapot (KAN wel, maar hoeft niet), hij hoeft namelijk alleen je mobo (+cpu en mem), je graka en je hdd stroom te geven, die vreten echt geen 300 watt...
Ik denk het juist wel aangezien hij na twee seconden er al mee kapt. Ik denk dat de veiligheid eruit klapt. Zou dat niet kunnen?

Verder kan ik helaas geen voeding lenen dus moet ik er 1 kopen.

Zit zelf te denken aan een:
  • Antec Smartpower 2.0 SP500
  • Antec Truepower 550 PEC
Ik zou alleen niet weten welke beter of verstandiger is om te nemen?

Misschien heeft iemand nog een beter idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 12:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die ervaring heeft met deze powersupplies?
  • Antec Smartpower 2.0 SP500
  • Antec Truepower 550 PEC
Kan iemand mij hier wat meer duidelijkheid over geven? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 16:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 10:01:
WingsofFury dat kan ik op het ogenblik niet nagaan. Ik heb hem vandaag een aantal keren proberen op te starten. Na een paar seconden vindt de computer cq de voeding het genoeg en scheidt ermee uit. Ook als ik allerlei randspul eruit trek krijg ik hem op het ogenblik niet opgestart.

Ik ben dus echt aan een andere voeding toe. Gisteren starte hij nog wel op en toen brandde mijn 4 ledjes op het K7T266 Pro3 moederbord gewoon groen. Ik weet niet precies wat dat betekent maar het zal wel niet slecht zijn.

Mijn ouder voeding is een Antec PP303XP 300 watt. Zou 400 watt plus genoeg zijn ook voor in de toekomst of moet ik zelfs maar na de 500 watt plus gaan? Als ik kijk bij pricewatch dan zie ik nog al wat verschillende Atec voedingen staan.

Past elke voeding erin? Waar moet ik nog meer opletten. De leverancierpagina geeft een leek zoals ik niet echt duidelijk.

Alle hulp is welkom.

Thxs alvast
ik weet niet of de kleur vd ledjes anders zijn op jou mobo maar:
klik

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 16:42 ]

Pagina: 1