Printserver met logging systeem

Pagina: 1
Acties:

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Nou het zit zo, ik zit hier in een lokaal van zeker wel rond de 50 systemen, deze moeten allemaal kunnen printen op een netwerkprinter, dit werkt opzich goed. Wat het probleem nu is, af en toe wordt er weleens misbruik van gemaakt, maar vaak ook wel gewoon ongewild. Mensen die denken dat iets niet wordt afgedrukt, terwijl het er later allemaal uitkomt, zomaar onnodige dingen uit gaan lopen printen enzovoort.

Wat er dus nu moet komen is een printserver die een logbestand kan gaan bijhouden met de belangrijkste informatie daarin zoals user/filename/papersize... zodat je een beetje kan gaan bijhouden wie wat print en in welke mate. En hiervan dus ook een overzicht krijgt.

Ik denk zelf dat er in de Xerox netwerkprinter geen logging functie zit, daarom willen we de printer gewoon aan een server hangen. En dit dus software-matig gaan regelen, maar de vraag is dus hoe?

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Welk OS draait er op die server? Met standaards audits op een windows server kom je al een heel eind. Igg is d evraag mij niet helemaal helder. Weet je niet hoe je een printer aan een server hangt om hem vervolgens terbeschikking te stellen aan de gebruikers of zoek je specifiek auditsoftware voor printers?

Vooralsnog een tikje SA

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• NLuna
Natuurlijk is het een koud kunstje om de printer werkend te krijgen op de server.. mijn vraag is dus. Is het mogelijk met de ingebouwde Windows tools ( sorry vergeten te zeggen, draait Server 2003 op ) het zover te krijgen, dat er automatisch ook een logbestand wordt bijhouden met echt het tijdstip, username en/of IP, aantal pages.. dit lijkt mij wel mogelijk.

Maar denk dat ik al wel snel naar 3rd party applicaties moet gaan zoeken?

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt me gewoon een kwestie van vinkje zetten bij printer properties > advanced > keep printed documents toch?

Heb je document, user, tijdstip, en aantal paginas.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• NLuna
BackSlash32 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 00:26:
Lijkt me gewoon een kwestie van vinkje zetten bij printer properties > advanced > keep printed documents toch?

Heb je document, user, tijdstip, en aantal paginas.
Dat gaan wij ff proberen thnx :)