PSP of DS advies nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
PSP of DS? Weer een PSP vs. DS topic. Sorry jongens 8)7

Na onderzoek te hebben verricht heb ik wat dingen uitgevonden.Ik heb wat voor en -nadelen over beide handhelds gezien.Na weken gedacht te hebben ben ik er nog steeds niet uit.Omdat ik schoolgaande ben heb ik zo'n 80 euro per maand te besteden.Ik kan dus maar één keer 300 euro (of de helft daarvan) uitgeven.Valuepack kost 250 weet ik, maar wil wel een gigabyte stick! Overhaaste beslissingen wil ik niet nemen, dus vraag ik advies. Anders kom ik er dalijk achter dat ik een miskoop heb.

PSP

Nadelen

Duur

Voordelen

Games
Homebrew
Audio
Video

DS

Voordelen

Goedkoop
Touchscreen
WiFi

Nadelen

Geen Homebrew
Geen Audio
Geen Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 21:16

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Wij kunnen niet voor jou kiezen. Het enige wat je nu krijgt is dat de PSP fans roepen koop een PSP en de DS fans roepen koop een DS. Homebrew voor de DS kan wel. Verder kan je je afvragen waar je zo'n ding voor koopt, de games of de mp3/films. Ik moet dat niet in me DS, kost geld en ik wil het geeneens. Ik begrijp niet waarom je bij de PSP 'games' als voordeel hebt en bij de DS niet. De DS heeft veel betere en leukere games :) De PSP heeft ook wifi..

Kortom: Doe s.v.p. even veel meer onderzoek.

[ Voor 78% gewijzigd door Max|Burn op 08-12-2005 10:34 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10 10:30

Bosmonster

*zucht*

Ben je een Nintendo style gamer, neem de DS..
Ben je een PlayStation style gamer, neem de PSP..

Simpelweg een kwestie van het type games dus..

[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 08-12-2005 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

MaxBurn schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:31:
Wij kunnen niet voor jou kiezen. Het enige wat je nu krijgt is dat de PSP fans roepen koop een PSP en de DS fans roepen koop een DS. Homebrew voor de DS kan wel. Verder kan je je afvragen waar je zo'n ding voor koopt, de games of de mp3/films. Ik moet dat niet in me DS, kost geld en ik wil het geeneens. Ik begrijp niet waarom je bij de PSP 'games' als voordeel hebt en bij de DS niet. De DS heeft veel betere en leukere games :) De PSP heeft ook wifi..

Kortom: Doe s.v.p. even veel meer onderzoek.
En vervolgens doe je zelf hetzelfde... DS games zijn leuker voor de mensen die van dat type games houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Kiezen voor mij kan niet. Maar een duwtje een de goede richting helpt _/-\o_ Over de games gesproken dan. De nintendo DS heeft wel enkele aantrekkelijke games voor mij: Super Mario 64, Mario Kart, Nintendogs, Need for speed most wanted, Tony Hawks. Dat zijn ze allemaal die ik leuk vind, niet zo bijster veel.Voor PSP heb je GTA: LCS, Need for speed most wanted, Tony Hawks, Burnout, Midnight Club, SSX on Tour e.d. En de spellen zijn op PSP mooier dan op DS bv. THPS en NFSMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FYI: de PSP heeft ook WiFi

Persoonlijk vind ik de PSP een wat meer volwassen game console terwijl de DS wat meer voor kids is.. jij zit er net tussen in denk ik dus daar schiet je nog niks mee op ;)

[ Voor 78% gewijzigd door ToolkiT op 08-12-2005 10:45 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 22:39

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik zou me toch is wat beter inlezen als ik jou was:

Grootste voordeel PSP:

Pirated games (spelen via de mem stick)

Grootste nadeel PSP:

weinig goeie games die er nu zijn en die er nog aankomen

Ander nadelen PSP:

- alle games zijn geporte games. Vrijwel geen orginaliteit.
- scherm gevoelig voor krassen en vette vingers
- batterij duur is zeer kort (5 a 6 uur games max, film kijken is nog minder)

Grootste voordeel DS:

- orginele games
- zeer goede first party support

Nadelen DS:

- Graphics zijn niet echt super goed
- Tis nie echt een super slick apparaatje om naar te kijken

Volgens mij hangt t af van wat je wilt:

koop je dat ding om te gamen, of ook voor films en audio. Dan is de keus makkelijk gemaakt:

Ga je voor games: Nintendo DS

Ga je voor films/audio/internet: Sony PSP

Gezien het feit dat ik een PC heb voor internet, een iPod voor muziek en een tv/dvd speler voor films, heb ik natuurlijk een DS gehaald. Geen enkel moment spijt gehad.

[ Voor 25% gewijzigd door SqueakyClean op 08-12-2005 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

En de DS ook... :/

[ Voor 35% gewijzigd door SqueakyClean op 08-12-2005 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jobbie schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:45:
Ander nadelen PSP:

- scherm gevoelig voor krassen en vette vingers
- batterij duur is zeer kort (5 a 6 uur games max, film kijken is nog minder)
Krassen valt wel mee vind ik, ik heb geen enkele kras erop.. vette vingers is wel irritant..

Vind jij 6 uur kort?? gezien de prestaties van de PSP vind ik het juist heel erg mee vallen.. buiten dat kan je ook batterijen kopen met meer capaciteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-10 19:24

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

We hebben al ontelbare keren de PSP/DS discussie gehad. Conclusie is vooral:

wil je mooie graphics, iets meer cliché gameplay, trendy design? ga voor de PSP!
wil je innovatieve gameplay, een systeem dat het qua batterijen langer volhoudt, een systeem waarmee je nu al online kan gamen? ga voor de DS.

DS is imo meer vernieuwend, PSP gaat voor looks (zowel gfx als design). Ergens volgend jaar volgt misschien een nieuw design geloof ik van de DS.. zal mij benieuwen :)

Succes met je beslissing!

hoi MaxBurn!

edit: laten we allemaal voorkomen dat dit topic de zoveelste PSP/DS bash wordt!

[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 08-12-2005 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

ToolkiT schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:48:
[...]

Krassen valt wel mee vind ik, ik heb geen enkele kras erop.. vette vingers is wel irritant..

Vind jij 6 uur kort?? gezien de prestaties van de PSP vind ik het juist heel erg mee vallen.. buiten dat kan je ook batterijen kopen met meer capaciteit..
en die kosten weer 50 euro ofzo... en geld heeft ie nou net niet......

en krassen hangt natuurlijk heel erg af van hoe je er mee omgaat. Omdat een DS in schelp vorm is, hoef je bij de DS niet bang te zijn voor krassen op je scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Bosmonster schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:35:
[...]
En vervolgens doe je zelf hetzelfde...
Dat was me punt toch? Zei ik dan dat ik dat niet zou doen? Ik gaf gewoon aan dat dit soort topics nutteloos zijn, geef vervolgens toch me mening en je ziet meteen weer de PSP en DS crowd tegen mekaar discussieren :)

De DS heeft overigens echt niet 1 type game. (Castlevania Dawn of Sorrow bv.?) De PSP heeft typisch console games en de DS typische handheld games..dat wel.
Persoonlijk vind ik de PSP een wat meer volwassen game console terwijl de DS wat meer voor kids is.. jij zit er net tussen in denk ik dus daar schiet je nog niks mee op
Echt onzin :) De DS heeft een heel breed publiek. 0-100, Man/Vrouw zeg maar. De PSP is meer 15-30, mannelijk. Dus ja je ziet meer kids games op de DS, omdat de doelgroep heel breed is. Het een sluit het ander niet uit. iedereen die ik ken met een handheld (zeg maar 22-30 jaar oud) heeft een DS (op 1 na, de jongste, die heeft een PSP). Stel kleuters he?.... :)

Nogmaals we kunnen allemaal wel onze mening geven maar de topicstarter moet gewoon zelf kiezen..dat hoort nu eenmaal bij het leven :)

hoi apNia

[ Voor 64% gewijzigd door Max|Burn op 08-12-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

MaxBurn schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:06:
[...]
Dat was me punt toch? Zei ik dan dat ik dat niet zou doen? De DS heeft overigens echt niet 1 type game. (Castlevania Dawn of Sorrow bv.?) De PSP heeft typisch console games en de DS typische handheld games..dat wel.
Dat zijn nou juist de typische Nintendo games. De zoveelste Mario, Mario sports, Mario Kart, Mario XXX, Castlevania, Zelda, Metroid, etc. Je moet ervan houden. Persoonlijk vind ik uit die reeks de originaliteit niet echt naar boven drijven.. Maar vind je dat geen probleem en speel je nog steeds fijn op je GameCube, dan zijn dat blijkbaar jouw type games.

De PSP is ook geen toonbeeld van originaliteit, maar wel console kwaliteit portable. Hield je dus altijd al van je PlayStation en het type games, dan is de PSP daar een mooie portable versie van.

Krassen zou ik overigens ook veel eerder associeren met de DS dan met de PSP. Heb al een aantal keer per ongeluk een zandkorreltje mee geschoven met het pennetje :( Dat geeft hele flinke diepe krassen. M'n PSP is nog punt gaaf, want die stop ik gewoon in een hoesje.

Het apparaat blijft imho niet echt boeien voor de keuze, maar het gaat om de games. Nintendo style games of PlayStation style games. Zou je een GameCube of een PlayStation kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MaxBurn schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:06:
[...]
Echt onzin :) De DS heeft een heel breed publiek. 0-100, Man/Vrouw zeg maar. De PSP is meer 15-30, mannelijk. Dus ja je ziet meer kids games op de DS, omdat de doelgroep heel breed is. Het een sluit het ander niet uit. iedereen die ik ken met een handheld (zeg maar 22-30 jaar oud) heeft een DS (op 1 na, de jongste, die heeft een PSP). Stel kleuters he?.... :)

Nogmaals we kunnen allemaal wel onze mening geven maar de topicstarter moet gewoon zelf kiezen..dat hoort nu eenmaal bij het leven :)

hoi apNia
Iets minder koffie drinken op de vroege morgen maxburn ;)
Ik zei wat meer voor kids niet alleen voor kids..
Je gaat me toch niet vertellen dat de DS meer voor volwassenen dan voor kids is ontworpen? Nintendo doelt juist op de kids markt, helemaal niks mis mee, en als je een DS hebt hoef je niet meteen een kid te zijn natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Castlevania een Nintendo game?...En de castlevania's op andere platformen zijn dan...?
Nintendo doelt juist op de kids markt
Nee, Nintendo mikt op een heel breed publiek. (Dat verklaren ze zelf ook) Als je kijkt naar hoe de DS in de markt gezet is en ook hoe men de Revolution in de markt wil zetten dan weet je dat meteen. Dat de PSP nauwelijks of geen kids games heeft maakt de DS toch niet automatisch een kinderplatform..?
Persoonlijk vind ik uit die reeks de originaliteit niet echt naar boven drijven..
m.b.t. de Mario games zeker waar (sterker nog, ik wordt er schitjziek van.. 1 mario platformer, 1 mario kart en 1 mario rpg/paper mario per generatie vind ik genoeg) maar m.b.t. Metroid en Zelda kan ik het gewoon niet eens zijn aangezien deze games in hun eigen genre leven. Het is alleen jammer dat er zat (hetzij minder in kwantiteit) games zijn die helemaal niet op kids gericht zijn op de GC. Het stomme is..alleen GC gamers kennen de titels...de non-GC gamers roepen dus altijd ja maar er is alleen Mario etc...

De DS heeft nu gewoon een heel breed aanbod. Kijk ook naar de release lijsten..Bergen met games in alle genres en voor diverse groepen.

[ Voor 128% gewijzigd door Max|Burn op 08-12-2005 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Zoals ik al eerder zei: hij moet zich veel meer inlezen.
Gamingsites als 1up.com en IGN.com/Gamespot.com bieden bergen info..
Ik zou toch meer info zoeken als je (minimaal) 300 euro uitgeeft...

Nog ff prijskaartje:

PSP:

Console met 1 gig mem stick: 300
Spel: 50 (Media Markt) Grand Theft Auto: LCS
Film: 20 (Kies maar uit)

Totaal: 370 euro voor een PSP met 1 gig memstick, 1 game en 1 film en klaar om alle pirated games te spelen die je maar wilt...

DS:

Console met MarioKart: DS: 179
1) Extra spel: 40 (Media Markt) Mario 64
2) Extra spel: 40 (Media Markt) Castlevania: DoS
3) Extra spel: 40 (Media Markt) Advance Wars: DS
4) Extra spel: 40 (Media Markt) Meteos
5) Extra spel: 40 (Media Markt) Nintendogs

Totaal: 380 euro voor een DS met 6 (goeie) spellen.

[ Voor 13% gewijzigd door SqueakyClean op 08-12-2005 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

En als hij een nieuwere PSP versie heeft dan kan hij het piraten voor nu al vergeten. DS games zijn eigenlijk maximaal 39,95. (Adviesprijs) Helaas gooien winkelketens er vaak zo een euro of 5 er bovenop. Goed opletten dus met waar je het koopt.

Nopg een paar DS games.
- Mariokart DS
- Tony Hawk American sk8land
- Sonic Rush

En: Meer lezen :)

[ Voor 71% gewijzigd door Max|Burn op 08-12-2005 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

MaxBurn schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:37:
En als hij een nieuwere PSP versie heeft dan kan hij het piraten voornu al vergeten.
Klopt. Alleen 2.0 is te downgraden. 2.1, 2.5 en 2.6 zijn niet te downgraden, dus geen spellekes via de memstick...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

149 als je de pak koopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Jobbie schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:30:

Nog ff prijskaartje:

PSP:
Totaal: 370 euro voor een PSP met 1 gig memstick, 1 game en 1 film en klaar om alle pirated games te spelen die je maar wilt...

DS:

Console met MarioKart: DS: 179

Totaal: 380 euro voor een DS met 6 (goeie) spellen.
Niet helemaal waar, daar een DS met MK volgens mij 149 kost. En los daarvan zal de DS ook wel gekraakt worden net als bij de GBA, ook daar heb je van die flahscards voor. Dacht eigenlijk dat die er ook al voor de DS waren, maar dat die nog niet helemaal foutloos werkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop iig geen gigapack psp want dan heb je firmware 2.01 dus no homebrew.
als je cheap wil doen koop gewoon een ds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jobbie schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:30:

Nog ff prijskaartje:

PSP:

Console met 1 gig mem stick: 300
Spel: 50 (Media Markt) Grand Theft Auto: LCS
Film: 20 (Kies maar uit)

Ik ben toch al een aantal games tegengekomen die groter dan 1 gig zijn.
M.a.w. een 2 gig stick is geen overbodige luxe!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:43:
[...]

Niet helemaal waar, daar een DS met MK volgens mij 149 kost. En los daarvan zal de DS ook wel gekraakt worden net als bij de GBA, ook daar heb je van die flahscards voor. Dacht eigenlijk dat die er ook al voor de DS waren, maar dat die nog niet helemaal foutloos werkten.
ja klopt geloof ik...
er zijn nog veel spellen die t niet doen via de flashcard methode...en zo'n flashcard pack cost een godsvermogen (meer dan 150 USD)... check: http://www.gameboy-advance.net/

Check trouwens s Gamerankings.com voor de 10 beste PSP en DS games (slecteer op platform).

[ Voor 43% gewijzigd door SqueakyClean op 08-12-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bosmonster schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:19:
[...]

Dat zijn nou juist de typische Nintendo games. De zoveelste Mario, Mario sports, Mario Kart, Mario XXX, Castlevania, Zelda, Metroid, etc. Je moet ervan houden. Persoonlijk vind ik uit die reeks de originaliteit niet echt naar boven drijven.. Maar vind je dat geen probleem en speel je nog steeds fijn op je GameCube, dan zijn dat blijkbaar jouw type games.
De DS heeft wel een aantal originele dingen vanwege het touchpad..
Nintendogs bijvoorbeeld is wel vernieuwend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:43:
[...]
Nog een voordeeltje van de DS : GBA spellen werken er ook op, dus je gamebase is vele malen groter dan alleen de DS spellen zelf. En met een GBA flashcard kun je ook de GBA "homebrew" gebruiken ( nudge nudge, wink wink )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Eerlijk gezegd is Nintendo, ondanks de stroom mariomeuk waar ik ook een hekel aan heb, nog steeds een van de weinige developers die nieuwe dingen probeert te brengen. (Nintendogs, iets langer geleden Pikmin, de mini game aanpak van wario ware (touched), sinds de N64 de super smash brothers games)

[ Voor 15% gewijzigd door Max|Burn op 08-12-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

ToolkiT schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:50:
[...]

De DS heeft wel een aantal originele dingen vanwege het touchpad..
Nintendogs bijvoorbeeld is wel vernieuwend..
Nog een paar orginele games:

Phoenix Wright
Trauma Center
Metroid Prime Pinball
Kirby: Canvas Curse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalNerd
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 14:48

MetalNerd

Wake up and smell the ashes...

Nog een overweging: ik heb begrepen dat bij PSP soms enorme lange laadtijden van toepassing zijn voordat je kunt spelen en het geheel niet echt handig is voor handheld-gebruik (maar weet dit niet zeker). Bij de DS: je begint vrijwel meteen en als je even wilt stoppen klap je hem dubbel waardoor hij direct in een powersave-mode komt. Ideaaaaaaaaaal!
(ja inderdaad, ik ben een Nintendo-fan... overigens één van 35 jaar...).

Mijn verdere overwegingen tegen PSP waren:
- veel te duur
- weinig originele games
- batterijen gaan niet zo lang mee
- bewerkelijk gedoe met schijfjes en laadtijden
- meer gericht op lifestyle dan op puur gamegenot

Ik geniet echt elke dag van mijn DS en de leuke en originele (en betaalbare) games die ervoor zijn. De cartridges werken snel en eenvoudig en games spelen op het touch-screen roeleert echt enorm!

Succes met je uiteindelijke keuze, want die is toch persoonlijk en moet je zelf maken. Ik kan alleen mijn eigen mening geven.

nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 23:25

Fuelke

Forza Ferrari

Uiteindelijk moet je zelf nog steeds zelf kiezen, en er zijn zoveel argumenten voor en tegen de ene dan wel de andere dat je ze beter zelf afweegt. Ik doe dit topic dicht, want iedere post verzand in herhaling van wat al gezegd is.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.