Ik heb reeds een systeempje samengesteld, geheel bleek totaal niet goed te werken.
één van de problemen was bijvoorbeeld het geheugen.
Heb volgens mij het volgede probleem:
Iets zorgt er voor dat er keer op keer fouten worden gevonden op de HDD waardoor windows niet meer start.
Na reperatie van de schijf met Powermax en/of CHKDSK /r werkt het geheel vaak weer..
Powermax zegt me dat ik de hdd moet vervangen.
Helemaal in het begin zaten er nog 2 HDD's is, maar die 2e begaf het eigenlijk de 1e keer opstarten al, hier heb ik niet meer naar gekeken. Moet nog een keer kijken wat er van te maken is.
Systeem:
MSI K8MM-V (onboard grafische kaat)
AMD Sempron 64 3000+
merkloos 512MB (in bank 1)
2x HDD (Maxtor40gb en Seagate40gb)
CD-rom 42x
CD/DVD-RW Lite-on
Aopen kast QF50A (Zwart) incl. bijgeleverde 300Watt voeding, schijnt redelijke voeding te zijn (volgens winkelier)
De 12V1 is 8.0A en de 12V2 is 14.0A
12V+ = 12,06v/12,07v
5V+ = 5,16v/5,17v
Heb over de andere problemen al een topic bij overige hardware:
Keer op keer geen windows meer :S
Maar denk dat dit toch meer een onderwep is voor opslagmedia.
Mijn vraag is eigenlijk:
Wat kan er voor zorgen dat een HDD kapot gaat wanneer een voeding stabiel lijkt te zijn, de HDD in een vorig systeem altijd perfect gewerkt heef en ik net een nieuw geheugen heb wat na een aantal run's geen fouten gaf in memtest86?
Is het toeval of kan het nog een oorzaak hebben
één van de problemen was bijvoorbeeld het geheugen.
Heb volgens mij het volgede probleem:
Iets zorgt er voor dat er keer op keer fouten worden gevonden op de HDD waardoor windows niet meer start.
Na reperatie van de schijf met Powermax en/of CHKDSK /r werkt het geheel vaak weer..
Powermax zegt me dat ik de hdd moet vervangen.
Helemaal in het begin zaten er nog 2 HDD's is, maar die 2e begaf het eigenlijk de 1e keer opstarten al, hier heb ik niet meer naar gekeken. Moet nog een keer kijken wat er van te maken is.
Systeem:
MSI K8MM-V (onboard grafische kaat)
AMD Sempron 64 3000+
merkloos 512MB (in bank 1)
2x HDD (Maxtor40gb en Seagate40gb)
CD-rom 42x
CD/DVD-RW Lite-on
Aopen kast QF50A (Zwart) incl. bijgeleverde 300Watt voeding, schijnt redelijke voeding te zijn (volgens winkelier)
De 12V1 is 8.0A en de 12V2 is 14.0A
12V+ = 12,06v/12,07v
5V+ = 5,16v/5,17v
Heb over de andere problemen al een topic bij overige hardware:
Keer op keer geen windows meer :S
Maar denk dat dit toch meer een onderwep is voor opslagmedia.
Mijn vraag is eigenlijk:
Wat kan er voor zorgen dat een HDD kapot gaat wanneer een voeding stabiel lijkt te zijn, de HDD in een vorig systeem altijd perfect gewerkt heef en ik net een nieuw geheugen heb wat na een aantal run's geen fouten gaf in memtest86?
Is het toeval of kan het nog een oorzaak hebben
Hobby'en was geen hobby'en als alles altijd goed en makkelijk ging...