Toon posts:

[Access]Textveld laatste record niet weergeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakertjes :P

Ik ben bezig met het maken van een databaseje in MS Access 2003
Nu is het datamodel helemaal klaar en kan ik beginnen met het maken van de formulieren. In Access zit namelijk ook een mogelijkheid om gelijk .html pagina's te maken.

Nu is het probleem dat als ik een textveld toevoeg er automatisch het laatst ingevulde record komt te staan.

Ik heb overal gezocht maar ik kan nergens de optie vinden om hem alleen als invoer veld te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.partyserver.nl/invoerveld.JPG

Dus de bedoeling is dat als er een nieuw formulier word geopend hij met lege velden begint

Alvast bedankt!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

Bij het openen van het formulier (gebeurtenis 'bij openen') kan je een regel toevoegen:
code:
1
DoCmd.RunCommand acCmdRecordsGotoNew.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:46:
Bij het openen van het formulier (gebeurtenis 'bij openen') kan je een regel toevoegen:
code:
1
DoCmd.RunCommand acCmdRecordsGotoNew.
Bij een formulier kan ik idd wel gebeurtenissen toevoegen, Alleen als ik een webpagina maak met de textboxen dan kan ik geen gebeurtenissen toevoegen.

En er moet ergens ook gewoon een optie zijn die je kan aanklikken dat hij niet de gegevens ophaald

Verwijderd

Topicstarter
niemand???

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En er moet ergens ook gewoon een optie zijn die je kan aanklikken dat hij niet de gegevens ophaald
Standaard gedrag als je een formulier koppelt aan een tabel ;)

Wat wil je precies, gewoon een leeg formulier (niet koppelen aan een tabel), de eerste record, direct een mogelijkheid om een nieuw record in te voeren. Het is wellicht verstandiger om iets meer info te geven.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is dat ik puur een invul veld heb.

Ik heb dus een evaluatie formulier gemaakt. Alleen als het formulier nu word geopend dan laat hij de laatste record zien in het invoer veld.

Je kan dan wel met het pijltje onderin naar een andere record gaan maar dat is niet de bedoeling.

Bij het openen van formulier dus gelijk een lege record.

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-04 21:03
Onder eigenschhappen van het formulier, tabblad gegevens en daar gegevensinvoer op 'ja'.
Pagina: 1