Asus WL-500g deluxe geschikt voor mijn doel?

Pagina: 1
Acties:

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-04 21:16
Ik heb nu een oude LinkSys router en hoewel die het prima doet, beschikt deze niet over USB poorten voor printer-/fileserver. Ook heeft deze een beperkte doorvoersnelheid, waardoor ik er maximaal 600KB/sec erdoor trek. Direct achter de livebox haal ik een paar honderd KB/sec meer. Ook is mijn LinkSys slechts 11Mbit. Tijd voor een nieuwe en mijn oog is gevallen op de Asus WL-500g.

Ik heb wel de volgende eisen aan de router:
  • Geschikt voor 20Mbit ADSL2 verbinding (dus 10/100Mbit WAN port)
  • Printerserver via USB 2.0
  • Fileserver via USB 2.0
  • Prettig geprijsd :+
Volgens mij voldoet de WL-500g aardig aan deze lijst en hij is prettig geprijsd, maar ik heb wel de volgende vragen:
  1. Heeft de Asus inderdaad een 10/100 WAN poort en kan deze 20Mbit verwerken?
  2. Kan ik elke USB printer aansluiten op de Asus en heb ik alleen op de PC een client nodig?
  3. Kan de fileserver intern (Samba???) ook gemount worden of is het alleen een FTP server?
Alvast bedankt...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Verwijderd

Kan de fileserver intern (Samba???) ook gemount worden of is het alleen een FTP server?
samba is een fileserver. geen ftp. je kan een share altijd aanmounten dmv "net use". onafhankelijk welke fileserver dit is. Een share is een share, en een share kan gemapt worden. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 09:45 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:37
Let op dat je de Deluxe versie koopt aangezien die USB2.0 heeft (en meer geheugen en een betere CPU).

1. De details weet ik niet, maar bij 4mbps staat mijn wl500gx (deluxe) nog steeds behoorlijk te idlen met een cpu load die zeer beperkt is.
2. ?
3. Volgens mij geen SMB, maar je kunt er altijd een andere firmware zoals Oleg's of OpenWRT inflashen

Kijk ook eens op http://wl500g.info . Helaas is het forum een chaos, maar wel een hoop informatie is er te vinden.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:45
Met de non-dlx versie haal ik vanaf een payserver 1,5MB per seconde. Deluxe versie moet dus geen probleem zijn lijkt mij.

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-04 21:16
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 09:45:
[...]
samba is een fileserver. geen ftp. je kan een share altijd aanmounten dmv "net use". onafhankelijk welke fileserver dit is. Een share is een share, en een share kan gemapt worden. ;)
Wellicht dat mijn vraag niet duidelijk was, maar ik vroeg me af of op de WL-500g alleen een FTP daemon draait of ook Samba, zodat ik vanaf mijn client gewoon de drive kan mappen als netwerkdrive. FTP is leuk voor naar het WAN toe, maar op het LAN heb ik liever een echte drive (dus Samba nodig op de WL-500g). Het is me alleen nog steeds niet duidelijk of ik intern dus "NET USE X: \\Router\Share /userid:root myamazingpassword" kan doen.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Ik heb ook een vraagje. Ik overweeg deze router aan te schaffen. Ik kan er op de site van Asus niet echt uitkomen of deze router ook de mogelijkheid heeft om een aantal wired computers aan te sluiten. Ik las op kieskeurig dat de niet-deluxe versie 4 ethernetpoorten heeft, zodat je ook wired computers erop kan aansluiten. Heeft de deluxe dit ook (je zou bijna zeggen van wel)?
Ook beweerde iemand dat deze het niet zo nou neemt of je wel of geen crossed cable gebruikt. Is dat zo?

Alvast bedankt.

[ Voor 1% gewijzigd door Radagast2005 op 01-04-2006 16:55 . Reden: Taalfout ]

Ticking away the moments that make up the dull day

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

pricewatch: Asus WL-500g Deluxe (4x 100Mbps, 54Mbps, 2x USB 2.0)
WLAN Access Points, Bridges & Routers / Asus WL-500g Deluxe (4x 100Mbps, 54Mbps, 2x USB 2.0)

Gok eens ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb een wl500g deluxe, en heb er al een heleboel aan gesleuteld (softwarematig dan) ;)

Ik heb er nou al bijna een jaar een 40GB schijf aan hangen, met ;
- een boel samba shares (iedereen in huis een eigen mapje, een publieke share, en nog een share voor de site )
- FTP server om extern en beveiligd bij de samba shares te komen (zelfde gemapt zeg maar).
- webservers, waarvan één met PHP

Download/upload snelheid naar shares met de nieuwste firmware van oleg is tegen de 2MB/s aan ( wl500g.info , ik kan er nou niet meer heen blijkbaar :/ )

Ik weet niet of hij een 10/100 wan poort heeft... ( heb zelf (nog) @home...)
Ik weet niet of je elke printer kan toevoegen, want ik heb het zelf nooit gedaan...
De samba shares kan je gewoon mappen met "map network drive" bij my computer in windows. En dan staan altijd je shares tussen de schijven bij my computer, net zo makkelijk :)

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Ja, sorry heel stom van mij. Ik dacht op de site van Asus staat het niet, dus ik kwam ineens met het idee "laat ik de manual eens downloaden" en daar stond het wel in :P. Wilde mijn post dus net deleten.

@Bartje, ik heb zelf ook @Home. Is daar iets mis mee in combinatie met deze router? Zoals ik het zie is het toch gewoon na de cabel model van @Home zetten?

[ Voor 31% gewijzigd door Radagast2005 op 01-04-2006 15:53 ]

Ticking away the moments that make up the dull day

Pagina: 1