[N600C] CPU te upgraden?

Pagina: 1
Acties:

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-02 10:23

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Topicstarter
Hallo, ik ben sinds 2 dagen de zeer gelukkige bezitter van een Compaq N600C (via marktplaats). Deze is in het bezit van 348 MB ram, en een 866 Mhz P3 Processor. Mijn vraag :

Is deze processor te upgraden / heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb de laptop gisteren even opengemaakt, tenminste even heel snel, d.w.z. het toetsenbord eraf, maar echt veel viel er niet te zien. (3 grote chips waaronder de Radeon Mobility, de rest van het pcb was afgedekt.)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:44
http://gathering.tweakers...u+upgrade&where=Dit+forum

Drie pagina's aan zoekresultaten met leesvoer.

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
Maar nergens iets over de N600C. De laatste laptop waar ik zelf een processor upgrade heb gedaan, was een Clevo, van Amd K6-2 266 naar een Amd k6-2 400... (Hele vooruitgan overigens!)
Alle info is welkom!

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
Wat ik zo uit de Tech manual kan halen zit die CPU vastgesoldeerd... Hm, dan maar meer ram en nieuw schijf ofzo als upgrade :(

Verwijderd

op zich is dat toch niet weinig?

een p3 op 800 a 1000 met 512mb geheugen kan best lekker draaien hoor. misschien ook ff een nieuwe 5400rpm schijffie erin

Verwijderd

Ik heb een n600c met een 1066 mhz chip, die volgens mij verder technisch gelijk is. Zou dus theoretisch moeten kunnen dacht ik.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:45:
Ik heb een n600c met een 1066 mhz chip, die volgens mij verder technisch gelijk is. Zou dus theoretisch moeten kunnen dacht ik.
Aangezien de cpu vastgesoldeerd is op het moederbord, zal je dus het complete moederbord moeten verwisselen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
Turkish schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:48:
[...]

Aangezien de cpu vastgesoldeerd is op het moederbord, zal je dus het complete moederbord moeten verwisselen ;)
Ben ik inmiddels ook achter, in ieder geval bedankt iedereen.

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-02 22:11
De de upgrade van je proce3ssor zal je waarschijnlijk niet merken. (ik kon jet op mijn desktop igg niet merken) In benchmarks zul je er wel iets van terug zien.

Je harde schijf van 4200 naar 5400/7200 upgraden zul je zeker wel merken.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Withstupid, zolang je niet van plan bent games te spelen of andere cpu-intensieve taken te doen zou deze processor ook moeten voldoen. Neem een leuke sloot geheugen en een snelle disk en het gebruikelijke internet- en tikwerk hoort prima te gaan. Bij games e.d. zou ik sowieso kijken naar een andere laptop, met een goede GPU etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Laurent op 15-12-2005 18:09 ]

Pagina: 1