Toon posts:

vmware windows 98 geen audio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik heb win 98 draaien in vmware versie 5.5 ik zie de soundkaart in vmware staan
de driver word door vmware wel herkend het is de Realtek AC97 Audio en in win 98 zegt hij bij aperaatbeheer pci multimedia audio driver met een vraagteken maar ik weet niet welke driver ik moet instaleren ik heb de cd al geprbeerd van het moederbord maar dat doet hij ook niet.
k heb deze plank in mijn kast zitten p5nd2-sli deluxe in raid 0+1

wie weet er een oplossing

Verwijderd

ik weet het niet meer zeker maar volgens mij ondersteunt VMware geen geluid (op pc speaker na dan) dus ik zou eerst dat eens checken.

anders moet je kijken/opzoeken welke geluidskaart in je VM zit omdat die hardware verschilt van de fysieke hardware die je hebt

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 08:47 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 08:46:
ik weet het niet meer zeker maar volgens mij ondersteunt VMware geen geluid (op pc speaker na dan)
Ik weet het wel zeker, VMware ondersteunt wel geluid :)
En ik denk toch echt dat je op de vmware-site of ergens anders op zoek moet naar de driver, heb je vmware-tools al geinstalleerd, of zijn die niet beschikbaar voor windows 98?

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06 13:45

maroesjk

from the ash rose a great bird

De driver wordt (voor zover ik me kan herinneren) pas juist geinstalleerd als je via [VM] --> [Install VMWare Tools...] de VMWare Tools installeert. Daar zitten namelijk de juiste drivers bij...

semi-dubbelpost, je was me voor blaataaps !

[ Voor 15% gewijzigd door maroesjk op 08-12-2005 09:21 ]

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
ik had de vmware tools al geinstaleerd en ik zie geen verbetering maar als ik een xpmachine inlaat dan doet hij het wel en dan heb ik ook geen vraagtekens meer bij apperaatbeheer en heb ik geluid maar onder 98 dus niet

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb op een andere forum de oplossing gevonden ik moest een free ware tooltje instaleren{ EVEREST Home Edition}
en daar stond wat voor driver ik nodig had even google raadplegen en het werkte ik heb nu geluid in windows 98 onder vmware

bedankt voor de reaktie
leo
Pagina: 1