HDR en GeForce 6200 - werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-03 01:18
Zoals het topic al impliceert probeer ik HDR aan eht werken te krijgen met een XFX GeForce 6200 (256 MB, AGP). Hierbij stuit ik echter op veel problemen.

Het HDR testprogramma rthdribl doet het gewoon met alle effecten die erbij horen, maar in HL2 Lost Coast wil HDR niet geactiveerd worden. In de opties staat dat ie volledig aanstaat, maar in feite word alleen blooming gebruikt en geen HDR.

In Far Cry zegt het optiemenu ook dat HDR aanstaat (dat wil zeggen, FSAA staat in grijs, en in de console en de system.cfg staat r_hdrrendering op 7), maar er valt niets van te bekennen (het ziet gewoon uit alsof geen HDR aanstaat).

Ik draai WinXP Pro SP2, en 81.95 Forceware.

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:11
Ik weet niet of een 6200 daar nou erg gelukkig van wordt. Dat hij het ondersteunt wil niet meteen zeggen dat het ook lekker gaat werken... Kan zijn dat je game die effecten automatisch uitschakelt als hij een videokaart detecteert die dat niet echt gaat trekken.

Vergelijkbaar met het systeem in Doom 3. Als je daar een wat oudere videokaart hebt, dan kun je High Detail selecteren tot je een ons weegt, maar het spel draait toch gewoon in Medium...

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-03 01:18
Seal64 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:22:
Ik weet niet of een 6200 daar nou erg gelukkig van wordt. Dat hij het ondersteunt wil niet meteen zeggen dat het ook lekker gaat werken... Kan zijn dat je game die effecten automatisch uitschakelt als hij een videokaart detecteert die dat niet echt gaat trekken.

Vergelijkbaar met het systeem in Doom 3. Als je daar een wat oudere videokaart hebt, dan kun je High Detail selecteren tot je een ons weegt, maar het spel draait toch gewoon in Medium...
HDR is een shader functie, die kun je aanzetten en dan staat ie ook aan. rthdribl draait em namelijk wel, en dat is het prototype HDR render progje.

Dat D3 automatisch naar medium revert is omdat het fysiek onmogelijk is om 256 mb aan textures in 128 mb kaarten te stoppen.... Lijk me logisch. Net alsof je een HR HDTV film op een cd rom probeert te branden, dat kan ook niet.

IIG, belangrijk is het niet helemaal meer. Na wat testen blijkt dat 3dmark03 hetzelfde scoort, dan wel niet minder (als je mother nature weglaat), dat de kaart bijzonder veel problemen heeft met vsync goed te doen (vooral merkbaar in ut2k4, merkwaardig genoeg), en dat mijn oude gf4ti ongeveer even snel, dan wel niet sneller is. In ut2k4 is de gf4ti zelfs 2x zo snel in Rankin, en ong 10% sneller in ons-perimeter. Vreemd.... gf6 chipset, even snelle clock, 256 mb, en toch zo slecht presteren.... Op dx9 effecten wacht ik maar wat langer.

Het probleem blijft echter :)

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"