Toon posts:

Kan externe harde schijf niet lezen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een LaCie 160GB externe harde schijf gekocht, voor USB 2.0 (maar ook compatible voor 1.0 en 1.1 stond erbij). Als ik de stekker dus in de laptop steek herkent ie de HDD wel en installeert ook drivers maar komt op het laatst met de volgende error:

Volume information for this disk cannot be found. This may happen if the disk is a 1394 or a USB device on a Windows 2000 machine.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en wat ik eraan kan doen? Mijn laptop is trouwens een Compaq Presario 700 die geen USB 2.0 heeft, maar dat is geen probleem volgens LaCie.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels zag ik dat de schijf bij Schijfbeheer (Management in de Engelse Windows) geen driveletter had. Nu heb ik die gegeven en kan ik vanuit schijfbeheer de schijf openen, maar als ik rechtklik op de schijf en ik selecteer "Explore", kom ik in explorer by My Computer, en ziet hij de schijf niet. Ook als ik F:\ intoets zegt ie dat de schijf niet bestaat, terwijl ik vanuit schijfbeheer F:\ wel kan openen?

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 09:02
Staat er in de handleiding niet of de schijf al geformateerd is, dit zal n.l. niet het geval zijn.
Je moet waarschijnlijk de schijf nog formateren.

Op de volgende site staat uitgelegd hoe dit moet: http://windows.janmetdekorte.com/partities.php

P.S. je kan voor weinig geld een USB2 kaart kopen voor in je laptop!

[ Voor 13% gewijzigd door DWattel op 08-12-2005 01:53 ]

BF1 Stats, GoT - System Specs

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar heb het opgelost.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 01:48:
Inmiddels zag ik dat de schijf bij Schijfbeheer (Management in de Engelse Windows) geen driveletter had. Nu heb ik die gegeven en kan ik vanuit schijfbeheer de schijf openen, maar als ik rechtklik op de schijf en ik selecteer "Explore", kom ik in explorer by My Computer, en ziet hij de schijf niet. Ook als ik F:\ intoets zegt ie dat de schijf niet bestaat, terwijl ik vanuit schijfbeheer F:\ wel kan openen?
Geef 'em sowieso even wat hogers. X: of zo, je zal zien dat je later weer problemen met een ander apparaat krijgt dat weer F: wilt zijn of zo.

Start daarna je PC eens opnieuw op en plug opnieuw de externe schijf in je PC. Nu moet hij gewoon X: toekennen en bij Deze Computer komen te staan. Probeer anders ook nogmaals gewoon X: in te tikken en kijk wat hij doet.

Wijs dus even X: toe en reboot eerst eens je PC, ontkoppel en koppel daarna die schijf nog eens een paar keer zodat Windows door heeft dat hij opnieuw apparaten moet gaan toekennen.
Soms moet hij even wakkergeschud worden, lijkt wel :)
Dat is heel fijn, zou je ook kunnen vertellen wat er nou aan de hand was?
Dat is wel zo mooi voor de mensen die dit topic tegenkomen via de search :)

[ Voor 13% gewijzigd door DeMoN op 08-12-2005 01:53 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 09:02
Wat heb je dan precies gedaan om het op te lossen?

BF1 Stats, GoT - System Specs

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-02 06:59

Nobby

Nuts!

Als je nu even verteld wat je hebt gedaan om het op te lossen, dan kunnen anderen die misschien hetzelfde probleem hebben je topic vinden dmv de search.

/Edit na het lezen van je posthistory
GoT is geen helpdesk, we helpen je graag, maar probeer ook wat terug te doen ;)

/Edit2
Zie je wel, het is niet zo moeilijk :>

[ Voor 24% gewijzigd door Nobby op 08-12-2005 01:58 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Niet zo snel haha, heb amper de pagina refreshed. Ik heb explorer via taakbeheer gestopt en weer opgestart met "run". En nu ziet ie 'm.
Pagina: 1