Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hey. ik werk sinds vandaag bij een Callcenter (outbound)

Ik ben nu 17 jaar en verdien zo'n 7.36 (excl vakantie toeslag (dus 7.36+8%=7.94) per uur. (wit)

12 uur per week.

En nu vroeg ik me af. hoeveel belasting gaat er hier eigenlijk ongeveer vanaf?
(mischien iemand met soortgelijk uurloon die het mischien weet?)

(ook als ik loonheffingskorting toepas?)

http://www.belastingdienst.nl/reken/loonberjan05/

Loonheffing over het tijdvak van een week € 0,00
De arbeidskorting over het tijdvak van een week € 1,80

En zonder loonheffingkorting

Loonheffing over het tijdvak van een week € 32,50

klopt dit?

bedankt voor de hulp.

Hebben (ex)callcenter medewerkers tips voor me? (het liefst outbound relevante tips) al vast heel erg bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door Imperium op 08-12-2005 03:04 ]

Verwijderd

8 euro per uur voor 12 uur per week is 96 euro; keer 44 weken per jaar ofzo is ruim 4000 euro bruto? Dan betaal je dus nog niks, aangezien je heffingskorting ruim genoeg is om alles af te trekken. Er gaan dan dus uitsluitend sociale premies vanaf, maar dat is slechts een paar procent.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 05:18 ]

Verwijderd

Het maakt niet uit dat je een callcenter medewerker bent of niet, belasting betaalt iedereen vanaf een bepaald bedrag. Vanaf 5700 euro moet je belasting gaan betalen (34%). Er gaat (nu) wel iets van qua ziektenkosten ed, maar dat is 1,4% geloof ik. Als je dus loonheffingskorting aanvraagt betaal je dus alleen die 1,4%, anders betaal je per maand ook nog 34%, maar omdat je dan veels te veel belasting betaalt kun je dit aan het einde van het jaar terugvragen met een TJ-biljet.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
En vanaf 2006 gaan die ziektenkosten er toch ook niet meer vanaf? :?

Verwijderd

In 2006 betaal je geen ziekenfondspremie meer maar wel een inkomensafhankelijke premie.
Deze premie wordt per jaar vastgesteld. In 2006 wordt dat 6.5% met een maximum van premieplichtig inkomen van € 30.015.

wanneer de werkgever deze premie op zich neemt wordt het voor de werknemer als inkomen gezien en moet er belasting over betaald worden.

Leuker kunnen we het niet maken .. makkelijker wel :?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 18:49 ]

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:52
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:03:
Vanaf 5700 euro moet je belasting gaan betalen (34%).
Waar haal je deze informatie vandaan?

Verwijderd

Oculus schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 00:07:
[...]

Waar haal je deze informatie vandaan?
Toen ik zelf een 2e bijbaan kreeg (ook callcenter ;) ) heb ik de belastingdienst gebeld om te vragen hoe het zat met belasting ivm loonheffing. Vanaf 5700 euro moet je dus belasting gaan betalen (laagste belastingschaal --> 34%). Het enige voordeel voor studenten is dat die 5700 euro opgedeeld is in de 4 kwartalen, zodat als je bijv in de zomermaanden extra gaat werken je niet meteen over de rest van het jaar ook belasting moet betalen (teveel betaalde belasting kan je altijd terugkrijgen, dus ik betaal nou over mijn 2e baan gewoon belasting en zie dat gewoon als sparen )

• Imperium
  • Niet online
hoezo sparen? kan je dat later weer terugvragen van de belasting? :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Imperium op 11-12-2005 03:51 ]

Verwijderd

Ik heb 2 banen, 1 in de supermarkt, 1 in een callcenter.
Bij het salaris van de supermarkt gaat er geen loonheffing af (en krijg ik dus vrijwel helemaal) maar bij het salaris van het callcenter mag ik geen loonheffingskorting opvoeren dus betaal ik daar belasting over. Dit heb ik nou al sinds juli en heb dus in totaal zo'n 700 euro aan belasting betaald. In totaal kom ik dit jaar niet over de 5700 euro, dus kan ik dat allemaal terug krijgen (via TJ-biljet).

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 16:51
Klopt wat hier boven gesteld is, echter soms wil er nog wel eens wat mis gaan met de loonheffingskorting, of je hebt 2 banen. Daarvoor bestaat de studenten- scholierenregeling

formulier: http://download.belasting...geling_2005lb2021b8pl.pdf

Dit formulier is een bijlage bij de loonbelastingverklaring en is bestemd
voor studenten en scholieren die naast hun studie of school bijverdiensten
hebben. Over die bijverdiensten houdt uw werkgever
loonbelasting/premie volksverzekeringen (loonheffing) in. Als hij dat
volgens de gebruikelijke regels doet, kan het zijn dat u te veel betaalt.
U kunt het te veel betaalde bedrag met een Tj- of T-biljet terugvragen,
maar dat kan pas na afloop van het jaar en alleen als het bedrag een
bepaalde drempel overschrijdt. Daarom kunt u gebruik maken van een
regeling die in de meeste gevallen voorkomt dat u te veel
loonbelasting/premie volksverzekeringen betaalt: de studenten- en
scholierenregeling.

Daarnaast geld de algemene heffingskorting (die in feite ervoor zorgt dat je pas belasting gaat betalen als je meer verdient dan +- 5700 euro per jaar) zowel voor de loonbelasting als voor de premies volksverzekeringen. Het 1e tarief uit box 1 is 34,95 procent (2005) en bestaat bijna volledige uit premies vv.

[ Voor 16% gewijzigd door Magnolia op 11-12-2005 15:29 ]

Ontspan.

Verwijderd

Hebben (ex)callcenter medewerkers tips voor me? (het liefst outbound relevante tips) al vast heel erg bedankt.
de beste tip waar ik altijd veel mee scoor is denk ik dat je moet proberen om de mensen over te halen met humor. Vrijwel iedereen staat negatief ten opzichte van callcenter medewerkers. Dit kan je ontkrachten door een leuk gesprek te voeren met diegene die je belt. Krijg je iemand aan het lachen dan is het daarna makkelijk om je aanbieding te vertellen en wat te verkopen.

Veel mensen zeggen meteen dat ze geen interesse hebben, zelfs voordat je hebt verteld waarvoor je belt. Reageer dan gewoon met de vraag waarin ze geen interesse hebben. Dan moet er nagedacht worden en kan je het gesprek overnemen door je aanbieding te doen.

• Imperium
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:50:
[...]

de beste tip waar ik altijd veel mee scoor is denk ik dat je moet proberen om de mensen over te halen met humor. Vrijwel iedereen staat negatief ten opzichte van callcenter medewerkers. Dit kan je ontkrachten door een leuk gesprek te voeren met diegene die je belt. Krijg je iemand aan het lachen dan is het daarna makkelijk om je aanbieding te vertellen en wat te verkopen.

Veel mensen zeggen meteen dat ze geen interesse hebben, zelfs voordat je hebt verteld waarvoor je belt. Reageer dan gewoon met de vraag waarin ze geen interesse hebben. Dan moet er nagedacht worden en kan je het gesprek overnemen door je aanbieding te doen.
ok bedankt :)

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:50:...Veel mensen zeggen meteen dat ze geen interesse hebben, zelfs voordat je hebt verteld waarvoor je belt. Reageer dan gewoon met de vraag waarin ze geen interesse hebben...
"Nou, gewoon, telefoontjes tijdens etenstijd van callcentre medewerkers." ;)

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:58
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:50:
[...]

Waarom nadenken? Ik gooi dan gewoon de hoorn op de haak. :Y)

Ik laat zulke mensen gewoon uitpraten (> 3 minuten), en dan zeg ik gewoon dat ik geen interesse hebben. Als ik vervolgens moet gaan uitleggen waarom ik geen interesse heb gooi ik de hoorn op de haak, ik heb wel wat beters te doen.

Sorry.

• Imperium
  • Niet online
En wanneer krijg je eigenlijk vakantie geld? in mei toch? en wat nou als je voor mei ontslagen word/weggaat ?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dan krijg je dat direct uitbetaald. Alles waar jij of de werkgever nog recht op heeft wordt na het beëindigen van het contract verrekend.

• Imperium
  • Niet online
Ah ok handig. thx
Pagina: 1