Ik probeer net zoiets te maken als op GoT voor een CMS alleen ik stuit op een probleempje. Ik heb namelijk een code gemaakt dat als je op [B] klikt (een plaatje) dat er in een textarea de code <B></B> komt te staan, mbv de volgende code:
Nu wil ik dat er twee functies in komen, ik weet alleen niet hoe:
1. (belangrijkste): De <B></B> code moet op de plek komen waar op dat moment de cursor is (en niet zoals nu aan het einde van de lap tekst in de textarea)
2. Als je een stuk text selecteert en je drukt op de [B] knop, dan moet er links van de tekst een <B> komen en rechts van het geselecteede stuk een </B>.
Ik heb op de search gekeken maar ik kon niks vinden. Wel genoeg over het aanmaken van de codes, maar dat is me dus wel gelukt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <script type="text/javascript">
function insertcode(type)
{
var strInsert = '';
switch (type)
{
case 'bold':
strInsert = '<b></b>';
break;
default:
break;
}
var elmBericht = document.getElementById("bericht");
var strCurContent = elmBericht.value;
var strNewContent = strCurContent + strInsert;
elmBericht.value = strNewContent;
}
</script>
[img]"bold.gif"[/img] |
Nu wil ik dat er twee functies in komen, ik weet alleen niet hoe:
1. (belangrijkste): De <B></B> code moet op de plek komen waar op dat moment de cursor is (en niet zoals nu aan het einde van de lap tekst in de textarea)
2. Als je een stuk text selecteert en je drukt op de [B] knop, dan moet er links van de tekst een <B> komen en rechts van het geselecteede stuk een </B>.
Ik heb op de search gekeken maar ik kon niks vinden. Wel genoeg over het aanmaken van de codes, maar dat is me dus wel gelukt.