Toon posts:

compileren van mythtv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mythtv onder FC4 te installeren en loop tegen een compileerprobleem aan:

make
cd libs && make -f Makefile
make[1]: Entering directory `/usr/local/src/mythtv-0.18.1/libs'
cd libavcodec && make -f Makefile
make[2]: Entering directory `/usr/local/src/mythtv-0.18.1/libs/libavcodec'
gcc -c -pipe -march=k8 -w -O3 -Wall -Wno-switch -fomit-frame-pointer -D_REENTRANT -DPIC -fPIC -DMMX -DUSING_IVTV -DUSING_XRANDR -D_GNU_SOURCE -D_FILE_OFFSET_BITS=64 -DPREFIX=\"/usr/local\" -DHAVE_AV_CONFIG_H -D_LARGEFILE_SOURCE -DQT_NO_DEBUG -DQT_THREAD_SUPPORT -DQT_SHARED -I/usr/lib64/qt-3.3/mkspecs/default -I. -I.. -I../.. -I/usr/lib64/qt-3.3/include -o utils.o utils.c
In file included from avcodec.h:14,
from utils.c:27:
common.h:61: error: array type has incomplete element type
common.h:65: error: array type has incomplete element type
make[2]: *** [utils.o] Error 1
make[2]: Leaving directory `/usr/local/src/mythtv-0.18.1/libs/libavcodec'
make[1]: *** [sub-libavcodec] Error 2
make[1]: Leaving directory `/usr/local/src/mythtv-0.18.1/libs'
make: *** [sub-libs] Error 2

Ik vind op het net wat oude referenties naar de compiler, dat zou niet de goede versie zijn. gcc -v levert het volgende op: gcc version 4.0.0 20050519 (Red Hat 4.0.0-8)
Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:38

Cyphax

Moderator LNX
Je bent in ieder geval niet de eerste alvast, misschien helpt deze reply daarop je. :)
Het lijkt ook niet iets specifieks van MythTV, dus zoek hier even tussen nog: http://www.google.com/sea...A14%22&btnG=Google+Search

[ Voor 29% gewijzigd door Cyphax op 07-12-2005 23:47 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Sja, ik heb op google ook al gezocht en een deel van de links gevolgd en gelezen. Maar tot nu toe geen oplossing gevonden. Het is nl niet echt gemakkelijk gcc te downgraden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 00:18 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:38

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 00:17:
Sja, ik heb op google ook al gezocht en een deel van de links gevolgd en gelezen. Maar tot nu toe geen oplossing gevonden. Het is nl niet echt gemakkelijk gcc te downgraden.
Ik heb zelf vaak zat met m'n handen in het haar gezeten dat er iets niet wilde compilen en 'k heb het vaak zat gewoon opgegeven: ik weet hoe je je voelt :'(
Maar wat heb je wel geprobeerd dat niet werkte en waarom werkte dat niet?
Maar het kan dus wel zijn dat een pakket niet werkt met bepaalde versies van gcc, dan kun je vrij weinig behalve het pakketje compilen met de juiste versie. Je kunt proberen op een ander systeem de binaries te bakken...

Saved by the buoyancy of citrus

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-02 21:22
is dit de svn versie?
d8 nl. dat daar de gcc fix inzat

cd /pub && more beer

Verwijderd

Topicstarter
De svn blijkt niet toegankelijk te zijn. Ik kan iig niet inloggen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 09:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een workaround gevonden!

Het probleem zit 'm in een type AVOption dat in libs/libavcodec/avcodecs.h wordt gedefinieerd en in libs/libsavcodes/common.h als extern type wordt opgevoerd. Om mij onduidelijke redenen is in common.h niet meer bekend wat die AVOption dan wel is. Ik heb dus de definitie van AVOption uit avcodecs.h gepakt en ge-paste op de plek waar de declaratie struct AVOption; stond.
Die laatste komt dus te vervallen. Om verdere problemen te voorkomen met het feit dat het type nu 2 maal is gedefinieerd, heb ik in avcodecs.h en in common.h een #ifndef #endif constructie om de definities geplaats.

Dus in avcodecs.h staat nu
#ifndef AVOption__
#define AVOption__
typedef struct AVOption {
bla bla bla
} AVOption;
#endif

en hetzelfde staat in common.h

Zoals ik al zei, geen elegante oplossing, want vermoedelijk kan e.e.a. ook opgelost worden door de include volgorde van de headerfiles te veranderen, maar voorlopig kan ik weer verder.

Verwijderd

Topicstarter
ny-hardcore schreef op donderdag 08 december 2005 @ 01:32:
is dit de svn versie?
d8 nl. dat daar de gcc fix inzat
Oops, ik zat aan cvs te denken, daarop kon ik niet inloggen nl. Ik heb nu svn geinstalleerd en
een check out gedaan via:

svn co http://svn.mythtv.org/svn/branches/release-0-18-fixes/mythtv

en daar heeft de compiler geen problemen mee.
Pagina: 1