[Premiere] beeld schokt

Pagina: 1
Acties:

• Faisalovic
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-10-2025
Systeem:
Adobe premiere pro 1.5
high end AMD systeem met ati x800 xt platinum
Sblive 5.1 player
Windows XP Proffesional SP2

Een vraag voor de montage guru's onder ons.

Ik heb:
Een 15 minuten durende mpg opname van 500 mb die gemaakt is met een sony dv cam

Dit:
importeer ik in Adobe Premiere

MAAR wanneer ik er op de time line mee wil spelen dan is bij het afspelen het beeld vreselijk schokkerig. Wat ow wat doe ik hieraan. Ik kan wel editten alleen is het gevolg dat bij het exporteren het geluid en het beeld altijd "out of sync" is.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 16:42

Acid_Burn

uhuh

staat je cam nog aangesloten? Ik had hetzelfde omdat ie een realtime preview op de cam probeerde te geven, maar dat ondersteund de mijne niet. Was opgelost door de cam af te koppelen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Faisalovic
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-10-2025
Cam niet aangesloten. Mpg direct geimporteerd daarna op timeline gezet.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Mpeg is een progressive formaat; dat betekend dat de compressor naar voren kijkt over de timeline. Hij speelt dus een frame en buffert er een stuk of 15 naar voren. Zo kan hij onderscheid maken tussen bewegende delen en stilstaande delen (muren bijvoorbeeld).

Premiere snapt daar niks van want hij krijgt een frame of vijftien per frame te zien (want progressive). Als je hem even omrenderd naar Panasonic DV, microsoft DV of zelfs naar raw unompressed (codecs die iig niet progressive scannen) is je probleem opgelost.

Als je kan sluit dan je camera aan op je comp terwijl je edit en werk in de compressor die bij je camera zit; dan heb je een mooi extern preview window. Sommige camera's kunnen meteen hun preview naar een TV porten wat erg handig is.

Stoer; Marduq