Toon posts:

[IE & CSS] Bug in background color niet zichtbaar*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op deze pagina staat mijn html met css:
http://www.n0thing.org/test.html

Opzich een hele simpele pagina, maar op een of andere manier verpruts IE de achtergrond kleuren van het eerste stuk tekst en de h1.

En nu wordt het helemaal gek: Als je de bovenste tekst selecteert, wordt de tekst wel donker groen. En als je het venster even achter een ander venster plaatst gebeuren er ook onverklaarbare dingen.
(door op ctrl+a te drukken zie je de pagina zoals het moet)

Dit oplossen is vrij makkelijk, namelijk door "position: relative" uit de container te halen. Alleen heb ik deze nodig om andere attributen (die er nu niet in staan) in de container absoluut te positioneren (anders lukt dit niet).

Heb ik een nieuwe bug ontdekt? ik kan hier niet veel over vinden (zou ook niet weten waar ik naar moet zoeken), toch wel meer mensen moeten tegen dit probleem gelopen zijn?? Misschien doe ik wel iets fout?

#update: het is trouwens ook op te lossen door de #content een "position:relative" mee te geven, dit neemt natuurlijk niet weg dat dit erg raar is

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 23:24 . Reden: ik ben slim, ik zie de oplossing ]

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:24

M-ThijZ

Riding on Rails

Tjah, ik werk hier met Konqueror en het ziet er allemaal goed uit. Ik zou niet weten of het een nieuwe bug is, maar de IE renderengine blijft gewoon iets waar je niet echt op kunt vertrouwen.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Inderdaad een wazig probleem, maar de CSS-interpretatie van IE is niet altijd even betrouwbaar. Probeer de case zoveel mogelijk te strippen en mail het eens naar de mensen van Position is Everything, zij kunnen je er vast wel meer over vertellen.

[ Voor 8% gewijzigd door chris op 08-12-2005 14:38 ]

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Ik heb hier VirtualPC geinstalleerd staan, dus ik heb even getest met IE5, en daar gaat ook mis. Nog iets erger zelfs; ook met selecteren van de tekst kun je de achtergrond kleur niet helemaal goed terug krijgen. :{

@BtM909: 1x IE is al meer dan genoeg ;)
Nee maar ik vind het makkelijker om een VirtualPC op te zetten met allemaal extra browsers, zo blijft deze Win-install nog eenigzins clean.

[ Voor 31% gewijzigd door OkkE op 08-12-2005 16:21 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:13

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
En IE.5.5 vertoont hetzelfde gedrag als IE6. Geen idee of het een bekende bug is :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

OkkE schreef op donderdag 08 december 2005 @ 15:29:
Ik heb hier VirtualPC geinstalleerd staan, dus ik heb even getest met IE5, en daar gaat ook mis.
offtopic:
Je weet dat je meerdere versies van IE op hetzelfde systeem kan draaien?

[ Voor 18% gewijzigd door BtM909 op 08-12-2005 15:59 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:49

crisp

Devver

Pixelated

Dit is gewoon weer een hasLayout bug van IE; je #head een height van bijvoorbeeld 1% geven lost het probleem ook op...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
thx, ik wist niet hoe die bug heette, weer wat geleerd.
Pagina: 1