[XP] Zip slepen en kopieren

Pagina: 1
Acties:

• Juppehup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:59
Vroeger (laten we zeggen met een kale Windows XP installatie) kon je met de ingebouwde zip-functie van XP gewoon de bestanden die erin stonden slepen of kopieren naar een andere map en dan pakte hij ze netjes uit. De laatste tijd doet hij dat echter niet meer. Ik moet hem echt met winrar extracten om de bestanden uitgepakt te krijgen. Ik vond het alleen wel verrekte handig om gewoon te slepen of te kopieren naar een andere map.
Is dit iets van SP2 of heeft iemand een ander idee/oplossing?

Edit: mn muis geeft ook wel zo'n plusje aan als ik hem sleep, maar als ik hem los laat gebeurd er niets

[ Voor 10% gewijzigd door Juppehup op 07-12-2005 23:05 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik geloof dat dit alleen maar correct werkt als die standaard Windows functie geassocieerd is met zip archives (dus dat dit standaard wordt gebruikt bij een zip bestand). Staat de associatie met .zip bestanden in WinRAR uit? Zet de associatie in Windows goed via Tools (Extra) > Folder Options (Map opties) > File Types (Bestands typen, denk ik) > ZIP opzoeken > Change (Bewerken, of iets dergelijks). In het dan volgende dialoog moet je "Compressed (zipped) Folders" (Gecomprimeerde Mappen) aangeven, het vinkje zetten en bevestigen met OK (en dan nog een keer OK om de Folder Options te sluiten, natuurlijk). Als het goed is werkt het nu weer :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Juppehup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:59
Heb gekeken en staat allemaal goed. Hij opent hem ook wel standaard met de ingebouwde 'gecomprimeerde mappen', maar als ik hem rechtstreeks sleep, dan geeft hij ook een voortgangsbalk van het kopieren, maar hij zet het bestand er gewoon niet neer... heel vreemd