[XP] Muispijltje blijft hangen, muis doet het wel..

Pagina: 1
Acties:

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Het pijltje van mijn muis blijft hangen na het opstarten. De eerste 10 seconden beweegt hij moeilijk en daarna freezt hij.
Het gekke is is dat ik wel met een 'onzichtbare' muis kan klikken. Dus als ik naar links onder beweeg, licht mijn start-knop op en kan ik er op klikken. Alleen zie ik geen pijltje, dat staat nogsteeds ergens bevroren op mijn scherm.
Heb een andere muis geprobeerd, laatste mobo drivers en gpu drivers, maar niks werkt.

Wat te doen?

winxpSP2
XP2600+
768ram
GeForce4MX

[ Voor 3% gewijzigd door likkepot op 07-12-2005 22:36 ]

nikszolekkeralss.exe

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-03 19:24
andere muisdriver proberen?

Welke muis heb je?

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Sorry vergeten.
Logitech MX500. Maar heb ook gewoon een standaard muisje geprobeerd en die geeft dezelfde problemen.

nikszolekkeralss.exe

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Doet de muis het dus wel gewoon in directx games?
Er is namelijk een recent topic over exact het zelfde probleem, maar bij die geene deed de muis het wel in games...
Aangezien de muis meestal appart door de videokaart wordt gerendered, ligt het waarschijnlijk aan je gpu drivers..

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Ja! Ik kan gewoon spelletjes spelen. Maar in het menu van een game heb ik geen muis, terwijl ik wel een crosshair heb tijdens het spelen.
Maare, ik heb al de laatste nieuwe drivers voor mijn gpu :?

nikszolekkeralss.exe

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Foute thema bestanden? (Muisaanwijzers etc)

Goedkoop bellen via VoIP

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-03 23:15

mace

Sapere Aude

likkepot schreef op woensdag 07 december 2005 @ 22:59:
Ja! Ik kan gewoon spelletjes spelen. Maar in het menu van een game heb ik geen muis, terwijl ik wel een crosshair heb tijdens het spelen.
Maare, ik heb al de laatste nieuwe drivers voor mijn gpu :?
De crosshair zit bij bijna alle spellen precies in het midden van het scherm, dus ik neem aan dat deze geen input van de muis pakt, en dat ie daarom wel werkt.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
MensionXL schreef op woensdag 07 december 2005 @ 23:01:
Foute thema bestanden? (Muisaanwijzers etc)
Dat kan het niet zijn aangezien in spellen de muiswijzer het ook niet doet, en die gebruiken meestal niet het windows thema...

Mischien dat met een oudere versie van grafische kaart drivers het wel werkt. Af en toe komen er nog weleens bugs in voor. Heb je trouwens enig idee hoe / wanneer dit probleem voor het eerst optrad?

[ Voor 9% gewijzigd door djexplo op 07-12-2005 23:06 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

djexplo schreef op woensdag 07 december 2005 @ 22:55:
Doet de muis het dus wel gewoon in directx games?
Er is namelijk een recent topic over exact het zelfde probleem, maar bij die geene deed de muis het wel in games...
Aangezien de muis meestal appart door de videokaart wordt gerendered, ligt het waarschijnlijk aan je gpu drivers..
with stupid :P -- probeer eens een andere versie als je de nieuwste al hebt (een na laaste (whql) of omega/detonator drivers).

Localhost is where the heart is

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Het trad echt zomaar op, van het ene op het andere moment. Niks geks gedaan.
Ik vind het zo raar dat ik in het begin wel even controle heb, en dat hij dan oppeens vasthangt. Alsof er een programaatje de muis op slot zet?
Oudere versies gebruiken heeft geen zin. Die had ik al, en toen het probleem optrad heb ik eerst maar eens nieuwe drivers gëinstaleerd. :)
Ik dacht eerst dat mijn gpu gaar was maar hij presteert nog gewoon zoals hij moet doen. What's next?

nikszolekkeralss.exe

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Iemand nog een ideetje? Ik wil niet windows er opnieuw opzetten vanwege een klein doch irritant probleempje..

nikszolekkeralss.exe

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
klinkt als video drivers.. eventueel tv-out die aanstaat?
Pagina: 1