Wegens overstap op Versatel heb ik een accesspoint over. Eén van de in het netwerk op te nemen computers moet echter draadloos verbonden worden met het Versatel modem. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is het accesspoint aan de ethernet poort van de pc te hangen en zo een draadloze verbinding met het modem tot stand te brengen, zonder dat ik daar een draadloze netwerkkaart voor hoef aan te schaffen. Indien mogelijk graag uitleg!
Volgens mij kan dit niet.
Nou kost een draadloos kaartje ook geen ster meer, dus op zich is 't geen groot drama.
Nou kost een draadloos kaartje ook geen ster meer, dus op zich is 't geen groot drama.
Zou moeten kunnen ivm. netwerk delen. Zal je bakkie wel als DHCP-servertje moeten dienen.
Ligt nogal sterk aan 't access point. Sommige AP's kunnen het namelijk wel. Kijk dan naar termen als 'client-mode', 'WDS' (of languit 'Wireless Distribution System') en dergelijke.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Het is een Versatel modem/router met 4 ethernet poorten en wireless. Access point is van E-Tech, verder geen idee wat voor model, een simpel zwart ding met groene LEDs die van links naar rechts PWR, LAN & WLAN gelabeld zijn. Behoeft geen verdere uitleg lijkt me. Ik hoop dat jullie me hiermee verder kunnen helpen. Zou iemand misschien uitgebreid uit kunnen leggen hoe ik deze verbinding zou kunnen realiseren? Bedankt!
Pagina: 1