[XP]WD320 LBA ATA-100?

Pagina: 1
Acties:

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 00:28
n.a.v mijn post in windows gerelateerde rommel ben ik waarschijnlijk achter de enorme hoeveelheid reboots die ik op dit moment krijg.

alsvolgt:

ik had op een msi bord (k7n2-delta) 2 HD's. 80 gig WD en 80 gig maxtor.
omdat ik beide schijven wil behouden (met data) heb ik een 320 gb WD gekocht.
omdat het mobo tegelijkertijd dood verklaard werd heb ik een a7n8x-deluxe gekocht.

daar zit nu die 320 gb schijf op de primaire IDE poort als master, en de dvd-rw is op diezelfde poort slave.

als ik nu de pc opstart staat er netjes op de eerste pagina die hdd genoemd (wd3200, o.i.d.) en als tweede die dvd-rw.
vervolgens krijg je dat scherm met die IRQ overzichten. Daar staat bij primaire IDE master:

LDA ATA-100 136GB

dit had ik ook tijdens de installatie van xp sp2, die me ook nog eens tig BSOD's gaf. probleem is nu dat ik het niet voor elkaar krijg met die programmaatjes uit de FAQ en die van WD om daar 320 gb en ata 133 van te maken. hij zegt dat de schijf al up to date is...

ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd maar weet dus niet wat.

mobo is:
Asus A7N8X-Deluxe2.0 met bios 1008

weet iemand wat ik moet doen?

                           

• jeehaa
kzal maar meteen even melden dat het tooltje van WD niet werkt: in windows werkt het niet omdat dat niet kan, 1 schijf hebben, daar xp vanaf draaien en die dan gaan bewerken...

in dos krijg ik de mededeling dat alles al up to date is...

iemand svp?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Probeer eens met The Maxtor Big Drive Enabler de 137GB barriere op te heffen.
Ja, van maxtor ja :P Als het goed is werkt dit met elk type schijf

En kijk voor de zekerheid ook even in systeembeheer -> configuratiebeheer -> opslag voor de zekerheid.

[ Voor 50% gewijzigd door Outerspace op 08-12-2005 11:11 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• jeehaa
ga ik vanavond eens proberen. overigens merkte ik gisteravond overduidelijk dat iedere keer als ik iets op de schijf wilde installeren, ik een boot kreeg.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:00
even ter duidelijk heid... deze hdd is maar ATA100 heb namelijk dezelfde hdd

• jeehaa
ok dan is dat duidelijk, maar waarom staat er LDA in mijn boot lijst terwijl een andere HDD wel gezien wordt als WD800?

• jeehaa
welk tooltje ik ook probeer, welke register 'hack' ik ook uitvoer, mijn HDD blijft op 137gb staan, en blijft crashen zodra je bewerkingen gaat uitvoeren in XP. moet ik dan echt met die hdd terug naar de winkel waarna ze me weer terug sturen met dezelfde schijf?

[ Voor 25% gewijzigd door jeehaa op 09-12-2005 16:21 ]

• jeehaa
KAN een 320gb schijf wel op een a7n8x-deluxe?

• jeehaa
de problemen met constant rebooten etc ben ik nu vanaf. heb de schijf vandaag meegenomen naar iemand die een mobo had die iig 250 gig aan kon, dus in theorie zou hij deze ook in zijn volledigheid moeten zien. maar ook bij hem stond er maar 137 gb. toen bedacht ik me dat xp bij de installatie een niet gepartitioneerd gedeelte ombouwd tot partitie en in dit geval dus tot zijn maximum (137 gb).

ik ben dus weer naar de xp installatie gegaan en heb die partitie gewist waardoor er dus 137 gb unallocated ontstaat. vervolgens heb ik de installatie afgebroken en een oude schijf als boot gezet waardoor ik in mijn oude xp kon. daar zag partition magic hem ook als unallocated maar de maximale grootte die ik kon toebedelen was dus weer die 137 gb. uiteraard heb ik daaraan voorafgaan de tooltjes en prulletjes gebruikt die ik eerder ook gebruikte. morgen ga ik ze op koopzondag bij mycom eens lastig vallen hierover...

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:00
idd vaag probleem helpen die programma's niet dan?

ik heb ook de 320GB versie @ Gigabyte K8n-Sli pro ( Nforce 4 ) maar ik zag hem standaard al als 320GB nooit problemen met de grootes gehad. bij me pa op A7N8X mobo doet hij het ook gewoon en geeft ook geen 137 weer

• jeehaa
tja dit is weer zo'n indicatie dat ik misschien weer een defecte schijf heb, dus daarom reis ik morgen even naar mycom af... thx iig voor je reply

Pagina: 1