[mediamarkt aanbieding] Microstar 519500 PC

Pagina: 1
Acties:

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:39
Net een nieuw foldertje van mediamarkt binnen met daarin veel pc's. Heb interesse in de microstar 519500 PC:

Intel Pentium 4 519 (3,06 GHz, 1MB L2 cache, 533 MHz FSB)
1024 MB DDR-RAM
500 GB harde schijf
DVD +/- ReWriter Duallayer
nVidia Geforce 6200se 256 MB Turbo cache
DVD Rom 16x/48x
High Definition Audio Sound (8 channel audio) on board
10/100 netwerkaansluiting
WLAN
geheugenkaartlezer
TV-tuner
afstandsbediening

Software:
Windows Media Center Edition
SUN Staroffice 7

Prijs: 899,--

Ik ga voornamelijk de pc gebruiken voor photoshop (niet al te zware bewerkingen), downloaden (mooie grote harde schijf) en games.

Vraag: is dit een mooie aanbieding ?!

PSN: TDBtje

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:07

Piggen

Lekker bakkie

Op zich wel, maar niet voor games. Althans, minder voor moderne games. Die Geforce 6200 is daar gewoon te traag voor.

• TDB
MPmad schreef op woensdag 07 december 2005 @ 22:19:
Op zich wel, maar niet voor games. Althans, minder voor moderne games. Die Geforce 6200 is daar gewoon te traag voor.
Is de 6200 dan helemaal niet geschikt voor de moderne games of kan je met deze kaart niet optimaal gebruik maken van de mogelijkheden van de games ?!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
TDB schreef op woensdag 07 december 2005 @ 22:24:
[...]

Is de 6200 dan helemaal niet geschikt voor de moderne games of kan je met deze kaart niet optimaal gebruik maken van de mogelijkheden van de games ?!
ze zullen vermoedelijk nog wel draaien, maar t zal zeker niet fantastisch zijn.
Zeker met spellen zoals quake4, CoD2 en dergelijk zal het erg lastig zijn.

Voor de rest is het vooral een multimedia-pc, met niet voor niets windows media center erop. Daar is deze dus zeer voor geschikt.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:07

Piggen

Lekker bakkie

Ik weet niet welke games jij wilt spelen en op welke kwaliteit, maar kijk eens naar de VGA Charts van Ome Tom. Dat zal je een goed idee geven van de capaciteiten van die kaart. Bedenk wel dat de benchmarks zijn genomen met een FX-57 en snel geheugen.

Ik raad je in ieder geval aan aan om wat extra geld uit te geven voor een systeem met een fatsoenlijke videokaart. Wellicht staat er ook een systeem tussen wat minder multimedia-georienteerd is en wat meer op games toegespitst.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
6200 staat gelijk aan de 9600 zegmaar. Niet opeerbeste kwaliteit zegmaar. Dus games gaat er niet op lukken.

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Met 899,- kan je zelf een hele andere pc samen stellen die wat meer voor games is gericht ;)

Je kan misschien hier nu nog wel een klein beetje mee gamen, maar als dat nu al slecht gaat moet je maar niet nadenken om te gamen over +/- 1 jaar :r

Bijvoorbeeld een AMD 64 3000+ en 6800GS/GT systeem moet makkelijk haalbaar zijn voor dat geld.
Dus probeer je systeem verstandiger te configureren 8)

Kijk zelf ook of die Media Centre functie ook echt nuttig is voor, of vind je het meer een leuke ''gadget'' :>
Dan kan je al gewoon volstaan met een simpel TV-kaartje

• TDB
Ik had al wat mijn twijfeltjes over de videokaart en [ _/-\o_ ] dankzij de replys [ / _/-\o_ ] besloten om dit systeempje te laten schieten...... Wacht wel op wat anders of wellicht toch alles zelf laten samenstellen (maar zo'n kant en klaar pc'tje is toch zo verrekte handig......)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:27

Theo

moederbord

kaarten met turbocash hebben maar een klein beetje eigen geheugen op de kaart. De rest wordt "afgepakt" van het systeemgeheugen. een kaart met 256 MB met turbocash heeft maar iets van 32 MB geheugen op de kaart. De overige >200 MB gaat via de bandbreedte van het gewone geheugen.
Oftewel, kaarten met turbocashe zijn helemaal niet geschikt voor games

Nu met WP, PV, EV en PC

• TDB
theodouma schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:24:
kaarten met turbocash hebben maar een klein beetje eigen geheugen op de kaart. De rest wordt "afgepakt" van het systeemgeheugen. een kaart met 256 MB met turbocash heeft maar iets van 32 MB geheugen op de kaart. De overige >200 MB gaat via de bandbreedte van het gewone geheugen.
Oftewel, kaarten met turbocashe zijn helemaal niet geschikt voor games
Okay, weer iets geleerd (en dat nog op mijn leeftijd...)

Verwijderd

Tja het klinkt mooi voor de doorsnee gebruiker die er geen verstand van heeft , die denkt hee turbocache nou dan zou die wel heel mooi en snel zijn 8)7

Op zich het systeem zelf is snel zat voor games alleen dan moet je wel een fatsoenlijke kaart erin zetten . :/

• TDB
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:00:
Op zich het systeem zelf is snel zat voor games alleen dan moet je wel een fatsoenlijke kaart erin zetten . :/
........ en dat kost idd weer extra geld. Nee, ik wacht rustig af op een andere aanbieding en als dat te lang duurt wellicht toch maar één samenstellen uit losse componenten...... Maar dan start ik tegen die tijd weer een nieuwe topic, voorlopige de overige in de gaten houden. :)

Pagina: 1