Advies gezocht geluidskaartje

Pagina: 1
Acties:

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een geluidskaartje ter vervanging van dat onboard Realtek geval van mijn A8N-SLI. De voornaamste redenen zijn als volgt:

- Uitgaand vermogen is te laag (die van mijn laptop en de daarbijhorende Terratec Phase 26 zijn stukken hoger) en dat is met alleen koptelefoon op vrij vervelend
- Geen mooie weergave van muziek

Aangezien ik wel eens een spelletje speel (regelmatig :P) is EAX 4 misschien niet verkeerd. Maar ik heb ook begrepen dat die Creative kaartjes problemen geven met nForce4 plankjes. Kan ik dan toch maar beter voor die Terratec gaan (die geluidsweergave dan die Phase 26 vind ik ook aan de matige kant wanneer ASIO uit staat) of zijn die problemen met Creative inmiddels opgelost?

Het betreft een normale 2.1 opstelling en ik heb geen verdere interesse in 5,1 voor dit systeem dus de 7,1 features enzo mogen wat mij betreft achterwege gelaten worden, tenzij deze een mooiere geluidsweergave hebben dan bijvb. een 5.1.

Senks!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:06

JdM

Humbled

Ik heb een set USB speakers van Philips 2.1, knalt er goed uit zeg maar en geen compatibiliteitsproblemen. Misschien is zoiets wat voor je?

• Flake
Ik denk het niet aangezien ik mijn huidige setje (Altec Lansing ATP3) toch wil vervangen voor een Logitech Z-2300. Ik zoek gewoon een lekker geluidskaartje :)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 18:32

mace

Sapere Aude

Ik zou je een m-audio revolution aanraden, heb ik zelf ook, en klinkt erg lekker :)

Lees ook dit eens (er komen meer kaarten aan bod dan alleen m-audio.)

• Flake
Ik heb even wat reviews erop en die wordt zo te zien erg geprezen om zijn muziekweergave, klinkt goed. En dat de performance in spelletjes minder is dan een Creative lijkt me logisch (Creative is onverslaanbaar op dit gebied), dus ziet er goed uit. Hij heeft alleen geen front i/o connectors, da's jammer :P

Zijn er nog alternatieven?