Toon posts:

Access formulier naar .exe converteren..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo..
Om voor een opdracht een 10 te halen moet ik van een formulier uit mijn reeds gemaakte database een executable maken. Volgens de leraar kan het met Visual Basic, maar daar ben ik helemaal niet in thuis.
Nu zoek ik me het apelazerus naar een andere mogelijkheid op deze dingen om te zetten.
Ik heb al wat programmatjes gevonden die dat beweren te kunnen, maar geen van die werken zoals ik het wil.
Ik heb een simpele database met 4 tabellen, een stel query's en wat formulieren.
Weet iemand een manier om dit voor elkaar te krijgen?? of iemand die me de manier in VB kan uitleggen??

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Wat heb je zelf al gezocht? Als ik op Google kijkt met bijvoorbeeld de zoekterm [google=microsoft access executable], dan zie ik toch wel een aantal relevante hits staan, zo ook een link naar een MSDN pagina. Hier staat info over de Access 2003 Runtime. Zeker het bekijken waard :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al op GoT gezocht en kwam op ' Acces VB converter' uit, want dat zag ik ergens staan.
Hierbij kwam ik vrijwel op dezelfde links uit. Vaak dode links.
Ik kan misschien wel iets met de MSDN pagina.
Zal morgen even kijken of het werkt. Daar draait trouwens wel access 97

Ik bedoel ik ben ook maar een 6vwo scholier die dit voor informatica moet doen.. :)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 17:01

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Volgens mij kan het inderdaad wel maar daar heb je inderdaad de Access runtime voor nodig. Deze is niet gratis te downloaden en is bedoeld voor developers.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als het gaat om van een accessformulier een exe te maken: dat kan je dus vergeten ;) Je hebt twee opties: niets doen aan de database zelf en de runtime installeren of het formuliertje nabouwen in VB of in willekeurige welke andere programmeertaal, zolang die maar de jet-databaseengine ondersteunt. VB heeft trouwens een ingebouwde dataformulier wizard waarmee je kant en klaar simpele formulieren gebaseerd op een access database kunt maken. :)

Topics op got over de runtime

offtopic:
en access topics mogen in OFF

[ Voor 10% gewijzigd door Lustucru op 08-12-2005 02:05 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland