legaliteit wifikaartje in laptop boosten

Pagina: 1
Acties:

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Hoi,

Ik zou graag net een klein beetje meer willen met het wifi kaartje in mijn laptop. In moeilijke situaties valt ie (net als alle centrino laptops die er omheen in de buurt zijn) half weg met een zeeer trage verbinding tot gevolg.

Ik kwam op het idee een amerikaanse driver oid te gaan gebruiken die iets meer zendvermogen geeft aangezien deze kaartjes gewoon overal te koop zijn en ze in de VS iets harder mogen zenden denk ik dat dit in de drivers gelocked is.

Nu is mijn vraag, in hoeverre is dit legaal en heeft dit driver idee kans van slagen of zal ik aan het modden moeten op de chip zelf?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:35
Bij het installeren van mijn 3COM kaartje krijg ik altijd de vraag in welk land ik zit. Hier koos ik altijd voor Nederland omdat ik dan 1 extra kanaal tot mijn beschikking heb. Echter zoals ik het nu lees kan ik beter voor USA kiezen omdat ik dan een sterker signaal heb?

Verwijderd

zolang het totale vermogen van je zender niet boven de 100mW uit komt doe je niks illegaals ;)

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
met ^

ik betwijfel echter of het een enorm verschil gaat geven. de meeste standaard wifi kaartjes komen niet boven de 34mW uit, of een driver daar iets aan kan doen..wellicht maar veel verschil zal je niet merken ben ik bang.