Toon posts:

TV-out omzetten van NTSC naar PAL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Trident providea 9685 met TV-out.
Ik krijg met deze kaart alleen zwart-wit beeld op mijn TV ;(

In andere topics zag ik dat je dit kan verhelpen door de uitgang van NTSC naar PAL om te zetten.

Ik zou graag willen weten waar ik die settings kan aanpassen, want windhoos herkent mijn TV als standaardmonitor.

OS=Win98SE :?

Verwijderd

Dat doe je op je tv :)

Verwijderd

Topicstarter
Die optie ben ik nog niet tegengekomen (is al een oudje).

Kan het niet via de TV-out? Er zit geen jumper op.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Via de software van je TV-out. Kijk gewoon even bij de geavanceerde instellingen van je monitor/videokaart.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook gedaan, op de kaart kan het hardwarematig niet. De geavanceerde instellingen hebben de optie ook niet ;(

Is er misschien een progje waarmee dit kan?

Verwijderd

Ik heb ook nog een Trident 9750 liggen met TV-out en daar is gebruik gemaakt van een AD724 chip om die TV-output te maken. De docs daarvan waren makelijk te vinden via www.national.com en blijkt door kleine hardwarematige aanpassingen op NTSC of PAL te zetten.
Kijk eens wat voor chip er gebruikt is en zoek de specs op.....

Verwijderd

Topicstarter
Voor die chip kan je inderdaad een jumper omzetten. Bij de Trident 9685 is dat niet mogelijk :(

Iemand anders nog een idee, ik kom er echt niet uit.

Verwijderd

chip zit erop dan ?

Verwijderd

Een TV kopen die ook NTSC aankan.

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08-2025

d-Frag

74% completed

Hmm dan is een nieuw videokaartje goedkoper lijkt me. :?

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Bij www.psxshop.nl is een rgb-kabel die de ntsc signalen omzet naar het pal signaal. Misschien dat je die ook kan gebruiken voor je videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het er ook aan liggen dat ik op dit moment een s-video kabel gebruik?

Ik hoorde van iemand dat het probleem ook te verhelpen is door zo'n videokabel met gele tulp-stekkers te gebruiken. Klopt dat?

Verwijderd

Kan inderdaad....
Als je dat ding hebt aangesloten via SCART zou het best kunnen zijn dat je scart geen SVHS ondersteund en krijg je inderdaad alleen de z/w informatie te zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu geprobeerd om dat NTSC probleem te omzeilen door mijn videorecorder te gebruiken.

Die kan namelijk zowel PAL als NTSC aan. Ook daarmee houd ik zwart wit beeld, dus daar ligt het niet aan.

Heeft iemand anders nog suggesties?

Verwijderd

als je slim bent probeer je toch eerst dat tulpkabeltje......
Pagina: 1