Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 21:06

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Voor mijn tomtom go-300 heb ik sinds kort een externe antenne omdat mijn auto (peugeot307) een speciale vooruit heeft. Wat is de beste plaats om de ontvanger te plaatsen? op de site van tomtom leggen ze hem gewoon op het dashboard (maar daar heb ik toch nog steeds "last"van de vooruit?) sommige mensen houden het op het gespikkelde stukje achter de achteruitkijk spiegel. Uittesten gaat niet zo makkelijk, want het is dus niet zo dat ik ineens van 7 sat. terugval naar 2 ofzo het blijft een hele tijd gewoon op max. staan (ook zonder ext. antenne)
Op het dashboard kan ik het netste en makkelijks de kabels wegwerken, maar als iemand me kan overtuigen dat hij toch echt beter presteerd (vooral in de stad met hoge huizen, zoals a'dam en denhaag) kan ik hem ook achter de spiegel leiden, maar welke kant plak ik dan tegen de ruit, de afgewerkte kant of juist met de "onderkant"tegen de ruit.

Is de externe antenne extra of is het ook een sterkere/krachtigere uitvoering

iemand antwoord/tips? maar dan wel met betrekking tot dezelfde auto/vooruit

www.casarodriguillo.com

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:08

Sabbi

je denkt aan mij.

bij een 307 zit het 'tolgat' inderdaad achter de binnenspiegel, daar heb je dus beter ontvangst dan zomaar ergens op het dashboard. Een andere optie is om je gps op/onder de hoedenplank te monteren, moet je ook kabel trekken maar is alles wel mooi uit zicht.
Verder is het het beste om de ontvanger met de antenne naar boven te monteren, dus met de normale bovenkant boven.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Tja ff de bekabeling naar achetr trekken is geen grap tegenwoordig, Maar plaatsen bij dat tolgat, plaats ik hem dan op de achteruitkijkspiegel zo dat hij naar buiten "kijkt" of plak ik hem dus "achterstevoren" met dubbelzijdigtape op het glas?

www.casarodriguillo.com

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:08

Sabbi

je denkt aan mij.

met de bovenkant naar boven, dus de bovenkant tegen je raam aanlijmen of de onderkant tegen je spiegel plakken. (was ik niet duidelijk genoeg :? )

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Jawel, maar niet of het uitmaakt of hij op de spiegel zitr of omgekeerd tegen het glas. Mijn voorkeur heeft tegen de spiegel, maar die paar centimeter maakt vast niet uit.

www.casarodriguillo.com

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-11 08:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het is tamelijk eenvoudig om in een 307 de draad achter de raamlijsten weg te werken. Ik heb dit zelf ook gedaan. Als je de rubbers weghaalt kun je de raamlijst zo eruit trekken. Van mijn pda en gps-ontvanger zie je alleen dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/1151/541.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/1151/543.jpg

Verder is er geen kabel in het interieur zichtbaar. De ontvangst is perfect.

[ Voor 8% gewijzigd door Femme op 08-12-2005 12:57 ]

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Femme, wat bedoel je met raamlijsten? en welke rubbers? Op je a-stijl denk ik. Maar zitten daar geen airbags o.a. bij de 307 (ik heb 6x airbag, jij denk ook)
En hoe laat je hem door je dakhemel lopen, of heb je het snoertje daar tussengepropt

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1