Toon posts:

Windows start niet, schijven worden niet gezien in bios*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit probleem al vaker gehad. Meestal lostte ik het op door even wat stof uit mijn kast te blazen en een paar keer opnieuw opstarten totdat Windows weer startte. Maar nu lukt het me niet om de PC weer te laten functioneren zoals zou moeten. Ik heb al wat dingen geprobeerd maar ik ben niet verder gekomen doordat de schijven niet worden gezien. Kent iemand dit probleem?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Worden de schijven wel in de BIOS gedetecteerd? Zo nee, dan moet je even wat stekkertjes aan gaan drukken, want als de schijven al niet in de BIOS te zien zijn, dan zal het al helemaal niet mogelijk zijn om er van af te booten. Als ze wel gezien worden, dan zou je een foutmelding moeten krijgen. Zo ja, wat is die melding? :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
In de BIOS zijn de schijven ook niet zichtbaar. Ik heb de bedrading nagekeken en daar mankeert niets mee.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je computer je harddisks niet ziet, heeft Windows hier geen schuld aan :P

Ik ga je topic dan ook even verplaatsen naar Opslagmedia & I/O Controllers - daar weten ze veel meer af van dit soort dingen :)

Windows Operating Systems >> Opslagmedia & I/O Controllers