Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Problemen met simonly van Orange

Pagina: 1
Acties:

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:40
het volgende probleem doet voor:

Op 9november heb ik in de stad een van de Orange shops een abonament afgesloten, een simonly 22.5 (kost me dus 12,5 euro pm). In het voorgaant gesprek met de verkoper heb ik staan praten over het orange naar orange gebeuren (onbeperkt bellen met orange). Ik heb hem duidelijk laten weten dat ik op zoek was naar een goedkoop abo-tje met erbij dat ik dus een orange Simonly wilde hebben met Orange naar orange.

Na 3 dagen denk ik even het Orange naar orange te activeren. Daarvoor moet je de klantenservice bellen en een code invullen. Je krijgt een computer aan de lijn en deze pakte de code niet. Vervolgens wordt je doorverbonden met de echte klantenservice. Ik heb deze aardige vrouw duidelijk gemaakt dat ik graag aangemeld wil worden voor Orange naar orange. Na wat vragen kwam ze er achter dat dit niet kon. Waarom wist ze nog niet, dat ging ze uitzoeken.

Na bijna 10 min in de wacht te hebben gehangen was ze weer aan de lijn. Helaas zonder een prettige mededeling. 'Na wat navraag' was het niet mogelijk om de Orange naar orange service te activeren omdat dit enken voor de Orange Free abonamenten is. Na dat ik de vrouw duidelijk had gemaakt vertelde ze mij dat ik het beste even contact op kon nemen met de Orange shop waar ik het contract vandaan heb.

De zaterdag daarna ben ik langs geweest. Helaas was ik het contract vergeten. Of ik even het contract mee wilde nemen dan konden ze kijken wat ze voor me konden doen. Ik heb het even druk gehad en heb vanmiddag even tijd vrijgemaakt. Ze hebben een kopie gemaakt van het contract en mijn telefoon nummer (non Orange) genoteerd zodat ze mij kunnen bellen als ze me meer kunnen vertellen.

Afgezien van dat de verkopers het goed opnamen en dat ze vooralsnog mewerken ben ik er niet zeker van wat ik moet doen. In mijn idee heb ik het contract getekend met een verkeerd idee van de voorwaarden. De verkoper wist precies wat ik wilde en zou mij moeten hebben laten weten dat de Orange naar orange actie niet mogelijk was met een Simonly. Maar kan ik dat hard maken?

De vraag is dus, wat denken jullie ervan? Ik heb weinig om mijn standpunt op te baseren, enkel de modelinge overeenkomst echter nu ik ga zoeken staat overal bij de voorwaarden welke abo's er mee kunnen doen en daar staat de simonly variant niet bij. dus...

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Tja dit kan een lastige zaak worden omdat je een contract hebt ondertekend, ze kunnen je het dus knap lastig maken.

Maar ik denk dat als jij ook in eerste instantie beleeft blijft, dat zij zich ook wel van hun goede kant zullen tonen.

Ik heb zelf ook veel problemen gehad met KPN, na veel telefoontjes/bezoeken aan primafoon is het gelukkig wel allemaal netjes opgelost. (Had ook al contract ondertekend etc, alleen iets andere kwestie)

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:43

slaay

Natuurbeleven.com

Voor klant en dealer:

* De actie geldt alleen als je een Orange Free (€ 12,50, 22,50, 32,50, 42,50, 62,50, 82,50) abonnement hebt en als je in de periode van 3 oktober tot en met 31 december 2005 de Orange naar Orange dienst activeert. De actie geldt niet voor Orange Free Sim Only abonnementen.
* Als je aan bovenstaande voorwaarden voldoet heb je eenmalig recht op twee maanden gratis Orange naar Orange.
* De actie gaat in vanaf de eerstvolgende rekening na activatie van de Orange naar Orange dienst en word verrekend op de rekening.
* Je ontvangt een sms op de dag dat de actie ingaat.
* Orange mag de actie en/of de voorwaarden daarvan eenzijdig intrekken of wijzigen.
Tja, je zou contact met Orange op kunnen nemen en je verhaal voorleggen. Doordat jij verkeerd voorgelicht bent, heb je een abonnement genomen wat je eigenlijk niet wilt hebben.

Alleen staat me bij dat de shop los staat van orange (internet enzo), dus probeer het verhaal voor te leggen in de shop en daar tot een oplossing te komen. Mocht het niet lukken, leg het voor schriftelijk aan klantenservice van Orange. Uit eigen ervaring weet ik dat ze erg goed met klachten om gaan en ook altijd tot een oplossing willen komen.

Dich bis echt unne foëzen haas

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:40
Ik ben vanmiddag ook langs geweest, volgens mij vertel ik dat ook in het verhaal. Natuurlijk blijf ik aardig, tot zo ver is er ook nog geen probleem. Echter ben ik niet zeker van mijn zaak, vandaar het tread.

Over de quote, op het moment dat ik de voorwaarden las stond er enkel voor welke abonnementen het wel van toepassing was. Op het doosje van de sim staan netjes "FREE" dus dat is makkelijk te verwarren omdat de simonly ook wel Free Simonly wordt genoemd.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Verwijderd

je hebt gelijk.. het geleverde product voldoet niet aan hetgeen jij overeengekomen bent met de verkoper (namelijk een abbo geschikt voor orange - orange).
Keywoord hier is bewijslast mochten ze moeilijk doen; het gedeelte hierboven is namelijk mondeling geschiedt.