Toon posts:

asus wl500g deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het normaal dat je wlan verbinding veel trager is dan de lan verbinding.

vb. ik sleut laptop aan op lan verbinding en ik haal download snelheid van 600 Kb.
sleut ik laptop aan middels wlan dan blijft er nog maar 425 Kb over.

is dit normaal of komt dit alleen voor bij asus routers.

sluit ik de laptop rechtstreeks aan op de adsl modem dan haal ik ook 600kb

indien dit niet normaal is welke router kan ik dan het beste kopen, hij moet aangesloten worden op een livebox

Verwijderd

Met mijn asus router haal ik volle bak anders.

Verwijderd

Sorry hoor, maar hoe moeten wij hier in hemelsnaam iets over zeggen als jij werkelijk 0,0 informatie geeft over je wireless verbinding. Hoe is je bereik? Hoe ver sta je van je router af? Heb je al eens verschillende plaatsen geprobeerd? Hoe is de snelheid in het interne netwerk? Al eens driver- en firmwareupdates gedaan?

Kortom; wees eens wat vollediger.

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-04 22:26
Al geprobeerd met een ander wireless device ? om de wlan van de laptop uit te sluiten.

geheelonthouder met geheugenverlies

Verwijderd

Topicstarter
oke oke, extra informatie.

heb laptop halve meter van router staan, mijn broer zijn laptop en laptop van de zaak zelfde probleem.
ontvangst is zeer goed

heb diverse firmware's geprobeerd de nieuwste van asus tevens ook firmware van oleg geprobeerd. bij bijde firmwares geen verbetering.

tevens draai ik momenteel een onbeveiligd netwerk, maar beveiligd of onbeveiligd maakt kwa snelheid niets uit.

mischien dat jullie met deze info wat meer kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
nog ff een reactie welke ik terug kreeg van asus

Geachte heer,

Dat klopt inderdaad dat hij met mindere snelheid download. Als u nagaat als u met een kabel aansluit 100mbps hebt, draadloos is 54mbps dus de helft minder. Als u dus nagaat als u eerst met 600 kb download en draadloos 440 kb dan mag u van geluk spreken omdat het meestal door 2en gedeeld moet worden.

Mvgr,

ASUS@TSD

niet echt een bevredigend antwoord, als ik eerlijk mag zijn.

Verwijderd

Dit is niet echt een super antwoord nee. Er zijn genoeg forums te vinden over deze router, zoek daar ook eens in.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:30:
nog ff een reactie welke ik terug kreeg van asus

Geachte heer,

Dat klopt inderdaad dat hij met mindere snelheid download. Als u nagaat als u met een kabel aansluit 100mbps hebt, draadloos is 54mbps dus de helft minder. Als u dus nagaat als u eerst met 600 kb download en draadloos 440 kb dan mag u van geluk spreken omdat het meestal door 2en gedeeld moet worden.

Mvgr,

ASUS@TSD

niet echt een bevredigend antwoord, als ik eerlijk mag zijn.
wat een bullshit... 600 kb/s x 8 ~ 4,8 mbps. Draadloos moet veel meer aankunnen, tenzij je ver weg zit of het signaal zwak is.

Verwijderd

Topicstarter
op de andere forums kan ik ook niets vinden, ik denk dat ik deze router maar weg doe en een andere neem die wel goed werkt en de vole bak haalt bij een goed signaal.

enig idee welke router goed is. als kan met ingebouwde printer server

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Dit IS een goede router. Ik heb ontzettend veel problemen gehad met een SMC PCMCIA WiFi kaartje in m'n laptop. De verbinding viel enorm vaak weg en de snelheid was ook niet om naar huis over te schrijven. Tegenwoordig gebruik ik de interne WiFi kaart van de laptop (een of ander intergrated broadcom ding) en sindsdien werkt het perfect. Hoge snelheden, groter bereik en vrijwel geen disconnects. Probeer eens een andere antenne uit, zijn niet al te duur en verbeteren de connectie. De bijgeleverde antennes zijn vaak brak.

[ Voor 2% gewijzigd door Lawrentium op 09-12-2005 14:15 . Reden: typo ]

Verwijderd

Nogmaals ik heb deze router ook en ik download volle snelheid (8 mbit). Zal wel aan kaartje liggen ofzo.

Verwijderd

wat een superoplossing heb je bedacht, met een andere router blijft je probleem bestaan.. Het probleem zit namelijk in het feit dat het draadloos is!

Al eens nagedacht over storing, slecht afgestelde antenne of sowieso een slechte ontvangst door een slechte antenne in je laptop?

Ik heb een wireless kaartje in mijn workstation en in mijn laptop, mijn workstation is beduidend trager dan mijn laptop wanneer ik op precies dezelfde plaats zit qua antenne's...

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-04 22:39

Tjark

DON'T PANIC

misschien omdat de encryptie toch net wat tijd en dus prestatie kost. op lan aansluiten hoeft 't niet geencrypteerd te worden, wireless wel (hoop ik voor je :) )

*insert signature here

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:33
heb je misschien aan staan dat je router slechts 6 mbit door geeft bij wlan. Ik heb deze router ook en hij haalt bij m'n volle 10mbit. zowel down als up. Ik heb em in combo met een integrated broadcom (dell laptop). ook op mijn andere laptop doet hij het goed. En als laatste haal ik dezelfde snelheid als op de vaste pc. Misschien dat je de rotte peer van de routers hebt, maar het ontwerp is volgens mij niks fout mee.

Ow ja het antwoord van asus is bullshit. stagaire of zo.

je zou trouwens ff in de settings kunnen kijken bij wireless-advanced daar staat de mbit onder. als je die ff op auto of full zet denk ik dat het goed moet gaan. en als laatste zou je ff een andere channel kunnen proberen. ik heb em hier op 6 staan. bij 1 had ik problemen iig.

[ Voor 26% gewijzigd door SonOfSam op 09-12-2005 14:28 . Reden: ff in router settings gekeken ]

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Pagina: 1