In een Compaq Presario 6030EA van een kennis van mij, zit een harde schijf van WesternDigital van 40GB. Het type van deze drive is WD400.
Windows wil niet meer opstarten en komt met de melding "No system disk".
Kijk ik in de Compaq setup/Bios dan zie ik dat de betreffende harde schijf wordt herkend als een WD200 en geeft een grootte aan van 8.45GB. Hoe kan dit?
Ik heb in deze PC een andere harde schijf geplaatst en deze wordt goed herkend.
Daarna heb ik de eerstegenoemde WD400 schijf als slave in de PC teruggeplaatst.
Beide harde schijven dus op de eerste EIDE poort en de 2 CD/DVD spelers gewoon laten zitten op de tweede EIDE poort. De seagate wordt als master goed herkend, maar de WD400 wordt nog steeds aangezien voor een WD200. Ik wil graag nog wat data recoveren van de naar mijn idee defecte WD400. Iemand enige suggesties hoe dit te bewerkstelligen?
Windows wil niet meer opstarten en komt met de melding "No system disk".
Kijk ik in de Compaq setup/Bios dan zie ik dat de betreffende harde schijf wordt herkend als een WD200 en geeft een grootte aan van 8.45GB. Hoe kan dit?
Ik heb in deze PC een andere harde schijf geplaatst en deze wordt goed herkend.
Daarna heb ik de eerstegenoemde WD400 schijf als slave in de PC teruggeplaatst.
Beide harde schijven dus op de eerste EIDE poort en de 2 CD/DVD spelers gewoon laten zitten op de tweede EIDE poort. De seagate wordt als master goed herkend, maar de WD400 wordt nog steeds aangezien voor een WD200. Ik wil graag nog wat data recoveren van de naar mijn idee defecte WD400. Iemand enige suggesties hoe dit te bewerkstelligen?