Toon posts:

MoBo KT7 Turbo versus Processortypes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI KT7 Turbo mobo met een AMD Athlon XP1800+ processor socket A

Kan ik deze processor vervangen door een XP2100+ (AX2100DMT3C)socket A zonder problemen te krijgen , en zo ja, waar moet ik evt op letten ???

Bedankt++

Xotha

Verwijderd

Waar je op moet letten is dat je geen Socket A processor met Thoroughbred of Barton core in je moederbord probeert te plaatsen, want dat werkt niet ;)
De K7T slikt alleen Athlon XP's met Palomino cores en ik kan je helaas niet vertellen wat voor een core die XP2100+ heeft die je wilt plaatsen. Daar moet je zelf even achteraan gaan :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:43:
Waar je op moet letten is dat je geen Socket A processor met Thoroughbred of Barton core in je moederbord probeert te plaatsen, want dat werkt niet ;)
De K7T slikt alleen Athlon XP's met Palomino cores en ik kan je helaas niet vertellen wat voor een core die XP2100+ heeft die je wilt plaatsen. Daar moet je zelf even achteraan gaan :)
In dat geval zou het prima moeten gaan, een AX2100DMT3C is een AMD Athlon XP 2100+ 'Palomino' :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Vertel hem dan gelijk ff hoe je het heb gedaan,dan kan hij het de volgende keer ook. :Y)

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:35:
Ik heb een MSI KT7 Turbo mobo met een AMD Athlon XP1800+ processor socket A

Kan ik deze processor vervangen door een XP2100+ (AX2100DMT3C)socket A zonder problemen te krijgen , en zo ja, waar moet ik evt op letten ???
Een K7T Turbo kan maximaal een XP1800 aan. Op een K7T Turbo 2 kunnen ook snellere XP's.

Je kunt hier de manual downloaden.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

mad_max234 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:52:
Vertel hem dan gelijk ff hoe je het heb gedaan,dan kan hij het de volgende keer ook. :Y)
In dit geval wist ik het uit het hoofd :
AX = Palomino (AXDA is bv. een Thoroughbred)
DMT3C* zijn eigenschappen voor een 'Palomino'
*(OPGA, 1,75V, 90C, 256KBL2, 133MHz (DDR266))
Een 'Thoroughbred' 2100+ bestaat niet, 'Palomino' is dus de enige mogelijkheid.

Wellicht zal een google search ook wel uitkomst bieden. Handig om te weten is dat een dergelijke code een 'Ordering Part Number' ofwel OPN genoemd wordt :)
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:35:
en zo ja, waar moet ik evt op letten ???
Op de koeling. De AMD Athlon XP 2100+ zal meer warmte produceren dan een AMD Athlon XP 1800+. Naast dat moet je in de gaten houden dat het verschil tussen een AMD Athlon XP 1800+ en een AMD Athlon XP 2100+ niet zo groot is.
Bekijk dus of de upgrade wel het geld waard is ;)

Ook dien je goed te controleren of de processor daadwerkelijk op het moederbord past. Immers zijn er al posts opgedoken die elkaar tegenspreken.

De handleiding van de K7T Turbo spreekt over AMD® Athlon(tm)/Duron(tm) up to 1,5GHz.
Dat duidt aan dat er geen AMD Athlon XP op kan.
Nu kan het zijn dat de manual verouderd is en het bord wel degelijk overweg kan met een AMD Athlon XP. Gezien de manual spreekt over -een overigens niet bestaande- AMD Athlon 1,5GHz kun je vanuit gaan dat een AMD Athlon 1400MHz met een amperage van 42,0A en een TDP van 72,0W werkt.
Zoals bekend is de AMD Athlon XP 2100+ nét heel iets koeler dan de AMD Athlon 1400MHz. Deze heeft 41,1A nodig en heeft ook een TDP van 72W.

In dat geval zouden de onderdelen op het moederbord in staat zijn om de processor van genoeg sap te voorzien. Ik zou zeggen : Het kan wel al is het niet officeel supported ;)

Aangezien je een MSI KT7 moederbord hebt is het misschien verstandig om de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door te nemen. Let vooral goed op het kopje 'Lekkende condensatoren?' :)

[ Voor 76% gewijzigd door Thandor op 07-12-2005 20:19 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, Bedankt voor deze nuttige informatie, ik ga wat uitzoeken en laat het resultaat later weten.

greetz

Xotha

• mheikens
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:09
En hier vind je het zeker.

Balus' zijn "lijstje"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier klopt iets niet...

In de topictitel en topicstart staat een KT7 Turbo. Dat bord bestaat niet :o

MSI heef een K7T (Turbo) series, Abit een KT7 (A) series.

Edit even de TS met de juiste info, dan doe ik de titel :z

Welke betreft het hier? Sowieso geldt voor beide dat het notoire condensatorgevallen zijn en dat beide fabrikanten erg netjes zijn met het toesturen van vervangende condensatoren als het mis blijkt te zijn :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1