Philips CDr's

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 06:02
Is er iemand die het verschil tussen de "Philips premium silver" en "Philips gold" weet?

Ik heb nl al verschillende keren bij winkels geinformeerd maar, zoals gewoonlijk zeggen die verkoper zomaar wat ipv dat ze toegeven dat ze het niet weten (grrrr).

Nou, ik hoop dat er hier wel mensen zijn die het weten.
Weet je het niet dan moet je maar in een puter zaak gaan werken :).

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 15:54
Ik heb nog nooit de Philips Gold schijven ergens gezien, voorals nog zou ik voor de premium silver gaan. Het verschil zal hem wel in de coating zitten, de premium silver hebben een hogere reflectie-graad, wat gunstig is voor de leesbaarheid van het schijfje, na het branden. De gouden schijfjes hebben als voordeel dat ze langer meegaan, maarja, hoe boeiend is het allemaal over 100 jaar wat we nu branden...

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

De dye kleur lijkt me
de silver versie heeft een zilver kleurige dye (cyanine)
De gold is goudkleurig (pytonogwatcyanine).
Het voordeel van goud is dat de reflectie hoger is waardoor een boel cdspelers audio cd's die goud kleurig zijn wel afspelen.
Daarnaast is die pytonogwatcyanine techniek goed voor een houdbaarheid van 100 jaren (dat zegt kodac die het ontworpen heeft).

Ik brand sinds een half jaar nu alleen nog maar op goud (arita gold, kodac gold) en ik moet zeggen dat proefondervindelijk inderdaad meer cdspelers die cd's afspelen en ik ben zeer tevreden over de kwaliteit.
Wat ik oko heb gemerkt is dat cdroms die gebrand zijn op goud door cdrom spelers vaak beter gelezen worden aangezien m'n cdrom speler nooit meer terug schakeld naar een lagere leessnelheid.

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

elemans, je haalt ze door elkaar. goud heeft een hogere reflectie EN gaat langer mee.
Lees dit maar: http://www.maxtarget.com/hardware/cdrom/cd_dye.shtml

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 22:39

chaser

jullie praten toch over
* philips premium (silver)
* philips professional (gold)

Als de philips gold beter zijn waarom staan die vaak goedkoper aangeprijsd als philips zilver?

Ik gebruik zelf meestal philips premiums

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

• WhiteAss
Wat chaser zecht fiel mij ook op ze zijn goedkoper maar volgens wat ik hier (tot nu toe) hoor zijn ze wel beter.

Het kan aan mij liggen maar ik vind het vreemd klinken.

• WhiteAss
Ik weet het echt niet meer,

WELKE ZIJN NOU BETER???

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

Waar kan ik de gold kopen??
Hebbuh hebbuh!!
Sinds ik goud brand wil ik niet anders meer.. Zeker met audio cd's! Jvc speler van m'n oom was kieskeurig en leest bijna niets, met goud no problemo! Genoeg reflectie blijkbaar..

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

Cyberdeck: waar baseer jij je verhaal op?

ik kan zo even niet met bewijzen aankomen, maar volgens mij heb je niet helemaal gelijk. Die cyanine die je noemt is volgens mij blauw. Dit wordt vaak in combinatie met een zilverkleurige reflectielaag gebruikt, met gevolg dat je die licht-blauw gekleurde cd's krijgt. Die cd's hadden ze eerder ook met een goud-kleurige achterkant, zodat ze er groen uitzagen. Deze zijn er trouwens volgens mij helemaal uit, die zie ik nooit meer. Hierover ben ik vrij zeker.

die pytonogwatcyanine die je noemde, daar ben ik wat minder zeker over. Maar was dat niet die dye die mitsui ontwikkeld had en ook alleen zij gebruiken deze, zodat je zilverkleurige met een lichte groene tint cd's krijgt? Nou ja, dat weet ik ook niet meer. Maar die mitsui's die ik noemde vind ik persoonlijk supergoed. Doen het in alle spelers (ben veel spelers tegengekomen die moeilijk doen met blauwe, maar niet met deze). Het nadeel is dat ze wel vrij duur zijn, maargoed :)

• WhiteAss
Ik kan ze kopen bij de personeelswinkel van philips.Waar ze verder te koop zijn weet ik niet.
Ze zijn wel goedkoper dan de silver premium.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Zijn dat de "echte" Philips Gold cdr's of de Philips silver met geelgoud bovenkantje ?? Je hebt naast Premium Silver ook die Silver cdr's. Die Philipsen heb ik ook wel voor een stuk minder dan de Premium Silver gezien.
Het schijnt dat die goedkopere niet 12 speed certified zijn, maar ja, boeiuh als je geen 12 speed fikker hebt. :)
En ik dacht altijd dat de Gold cdr's duurder waren dan de silver. Naja, ik fik toch alles op Platinum :)
Platinum heerst.

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

pytonogwatcyanine is ontwikkeld door Kodac, en sinds een klein jaar (misschien zelfs minder dan een jaar) is hun patent op die techniek afgelopen dus op dit moment beginnen steeds meer merken volgens dat procedee te werken.
Nee ze zijn niet grijsgroen, ze zijn echt goudkleurig van de onderkant en een hele lichte tint groen erin, maar dan moet je goed kijken. Misschien is dat zelfs gezichtsbedrog door het gele van het goud.

Kodac cdr's waren toch altijd zo duur? Door het aflopen van hun patent zijn nu een ritec (arita gold) en andere merken ook van diezelfde type 5 cdr's aan het maken (type 5 is pytoblablacyanine).
Kodac kost 3,50 en duurder
Arita gold kost 2,60 bij atembo in delft!!
Ik brand op beiden en alle cdspelers lezen die dingen!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

bij www.rodo.nl
zij de kodaks 2,25 als je er 100 haalt
en 2,49 per stuk, dus hoezo kodaks duur

Jsunnyreports

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ok cyberdeck, dan heeft die dye van mutsui een andere naam, maar daar hebben zij nog wel patent op.

maar je hebt nog niet gereageerd op die blauwe cd's me cyanine.

volgens mij heb ik in dat geval nog steeds gelijk :)

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

RdB je hebt inderdaad gelijk met cyanine.
Die heb je in het blauw en in het groen, Groen is inderdaad niet meer te krijgen en dat waren ook ZEER slechte, de informatie op die dingen verdween na een 3 jaar.
Die zijn er dus niet meer.
Blauw grijs is wat ze tegenwoordig Silver noemen. De philips premium en tdk reflex en nog wat van die merken hebben allemaal die lichter blauwe cyanine kleur.

By the way:

Cyanine, Taiyo Yuden, Blue
PhthaloCyanine, Mitsui Toatsu Chemicals, Transparent
Metallized Azo, Verbatim/Mitsubishi, Blue
Advanced PhthaloCyanine, Mitsui Toatsu Chemicals, Transparent
Formazan, Kodak Japan Limited, Light Green

Dus je had ook gelijk met die mitsui!
Kodac, mitsui en ritec zijn de huidige fabrikanten van die goude cd's.

cyanine gepatenteerd door Taiyo Yuden zijn de cdr's die we Silver noemen. Philips laat z'n permium cd's door Taiya Yuden maken en plakt er zijn stikkertje op.

Andere fabrikanten van cyanine blue Silver zijn: CMC Magnetics Corporation, InfoDisc Technology Co. Ltd., Fornet International Pte Ltd., Fuji Photo Film Co Ltd, Gigastorage Corporation, Lead Data Inc., Mitsubishi Chemicals Corporation, Ritek Co., Taiyo Yuden Company Limited, TDK Corporation, Xcitek Inc.

Goude cd's: quote:
The gold-colored CD-R uses the PhthaloCyanine pigment and a gold reflection layer. As the pigment is transparent, the golden reflection layer shines through the bottom side giving the `golden' look. Compared to the other colored media, the reflection contrast of the golden medium is the highest and the durability of such CD-R's is said to be over 100 years. As the golden medium's reflective property is the highest, if your friends or customers have problems reading data from any other burnt media, try using the gold medium CD-R.

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ik heb nou ook van die arita's, op de voorkant staat arita professional
heel dun doosje
cds hebben een witte voorkant
en een goud/groen achterkant
zijn volgens mij nieuwen want bij cdmediaworld staat hij niet tussen

zijn dit goeien ????

Jsunnyreports