+1 Troll?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Deze reactie is +1 Troll gemod, hoe kan dat nou? :? Een troll is bij mijn weten nog altijd -1.

Het doet er opzich niet veel toe, maar ik vraag me af waarom dit gebeurd, heb er verder niks over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ik denk dat die persoon z'n reactie met +2 heeft gepost, waarna er gemodereerd werd met een "-1 Troll". +2-1 = +1, en aangezien "Troll" de meestvoorkomende moderatie was toen, zal die weergegeven worden. Zo werkt het, volgens mij.

Nu staat hij trouwens alweer op "-1 Flamebait".

edit:
bugje dan maar?

[ Voor 30% gewijzigd door Piggen op 07-12-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Beoordelingen: +1: Standaard niveau,
Denk het niet dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:49
En bovendien is "+1 Troll" niet de eindscore, het is een moderatie die kennelijk door een user gedaan is
Beoordelingen: +1: Standaard niveau, -1: Overbodig, -1: Flamebait, +1: Troll, -1: Flamebait, Som: -1 / 5x
Beetje vreemd idd... :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die +1 troll komt doordat iemand zijn tijd genomen heeft om te modereren. De reactie is ingezet op +1. Persoon A ziet de reactie en kiest uit het modselectiemenu de -1 troll uit. Ondertussen komt persoon B het draadje binnen, begint te lezen, ziet de reactie en kiest uit het menu de -1 overbodig. Persoon B is eerder klaar met modden en drukt op 'Beoordeling insturen', het modsysteem geeft de reactie de -1 overbodig van B. Daarna is persoon A klaar met modereren en klikt op 'Beoordeling insturen', waarna het modsysteem constateert dat A het draadje eerder heeft geopend en de reactie vanuit het oogpunt van A op 0 troll thuishoort. Et voilá, het modsysteem deelt een +1 uit terwijl er een -1 score is gegeven :P.

Dergelijke gevallen komen wel vaker voor, dat is niet iets nieuws. Dit maakt het begrijpen van het modereersysteem lastiger, maar wel eerlijker omdat persoon A de thread eerder heeft geopend en volgens het modsysteem eerder is begonnen met modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin schreef op woensdag 07 december 2005 @ 20:17:
Dergelijke gevallen komen wel vaker voor, dat is niet iets nieuws. Dit maakt het begrijpen van het modereersysteem lastiger, maar wel eerlijker omdat persoon A de thread eerder heeft geopend en volgens het modsysteem eerder is begonnen met modereren.
En dat willen we graag zo houden zodat mensen niet als een idioot gaan modereren om zo snel mogelijk op de "ik ben klaar met modereren, jas ze d'r door" knop te kunnen drukken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ok, vandaar dus. Misschien een puntje voor in de FAQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 07 december 2005 @ 22:20:
Ok, vandaar dus. Misschien een puntje voor in de FAQ?
Deze link zou mijns inziens ook wel in de FAQ mogen ja :?

Het staat dus wel omschreven in de moderatie pages op T.net zelf, maar die vind geen kip :P Mocht je het intressant vinden: op pagina vijf staat de uitleg :)

EDIT: dope!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 09:46 ]

Pagina: 1