Toon posts:

Probleem laptop ( help )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op 1 of andere manier pakt mijn a/c adapter van mijn acer aspire 1804wsmi hem niet.
als ik de a/c erin stop gaat het powerknopje knipperen, net zoals de batterij led en de ' recharging ' led.
Eerst was het nog zodanig te doen dat na paar keer uithalen en erin doen hij het weer normaal pakte.
Heb acer gebeld, kreeg eerst te horen dat mijn a/c adapter kapot zou zijn..
Ik een nieuwe bestellen voor 72euro totaal ( inc verzendkost. ) doe het erin.. precies hetzelfde verhaal. ik heb al gekeken naar de laptop zover ik er verstand van heb.
CPU cooler geen probleem, de heatsinks zijn helemaal schoon, niks lijkt doorgebrand.

Het rare is dat als ik hem gewoon zonder A/c adapter erin met alleen batterij hij het gewoon normaal doet ( langzamer natuurlijk maar dat is omdat de laptop alles langzamer gaat draaien bij middelmatig batterij ). Als ik dan de ac erin doe gebeurt er hetzelfde.. hij gaat piepen en knipperen en daarna als de batterij op is slaat hij af.. zonder batterij erin wil hij niet opstarten of maar voor een paar sec ( met batterij dus wel dus overhitting lijkt me stug )

Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?? ik zou hem graag snel weer aan de praat krijgen en niet de laptop moeten wegsturen en weken wachten.

Alvast bedankt,
Goddie

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb het ook wel eens, bij specifieke stopcontacten. Ik vertrouw de spanning van die stopcontacten dus ook niet. Probeer het eens op een andere stroomgroep, of liever nog, bij iemand anders thuis.

Bij mij ging als ik daar aansloot het laad-ledje heel snel knipperen (alsof de laptop wil zeggen 'haal me hier eraf, youre killing me!' ;)). Maar somehow deed ie het niet als ik eerst de connector in de laptop stak en daarna pas de adapter op netspanning aansloot. Geen idee waarom. Maar probeer die optie ook even. :)

Zorg trouwens dat je in het vervolg een duidelijkere titel aan je topic geeft. het 'help' is al helemaal overbodig. Schrijf desnoods eerst je topic, en bedenk je dan hoe je dat in 1 zin kan samenpakken. Bijvoorbeeld in dit geval 'problemen bij aansluiten adapter laptop' oid. :)

[ Voor 23% gewijzigd door HunterPro op 07-12-2005 19:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry hehe.. ik zit hier te balen want geef al geld uit voor een ac adapter waar ik niks aan heb..

maar goed.. netstroom tja, ik heb geprobeerd maar leek nix te helpen.. het is raar dat jij het ook hebt.
Betekent iig dat het niet iets is wat nooit voorkomt. Ik ben iig nu bij iemand anders, eerst stond hij nog bij mij en daar deed hij ook raar maar op een gegeve moment na in en uithalen en wachten deed hij het de hele tijd.. hier deed hij het ook weer eventjes.. maar opeens trok hij het gewoon niet meer en nu doet hij het al 2 dagen niet meer.

Mja enig id wat ??.. tis iig raar..

Heb je misschien msn ? kunnen we kijken wat alle probs gemeen hebben etc.

Goddie

Verwijderd

Topicstarter
Het knipperen wisselt ook af.. soms gaat alleen de 'batterijLED' knipperen ( vrij snel ) en soms langzamer. Het is in oranje. Soms gaan de 'oplaadLED' en batterijLED heel snel groen knipperen, maar tegelijk.

De powerknop knippert dan alleen vrij langzaam en gepiep uit de boxen. Zelfde gepiep tijdens het ' bijna op zijn ' van de batterij.