[XP x64] Ping uitschieters

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:16

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Mensen,

Sinds ik Windows XP 64 bit heb geinstalleerd lopen mijn online games niet meer zo fijn.
Om de 2/3 minuten ongeveer schiet mijn ping van 15 omhoog naar 400 (oid) het spel zelf slaat dan ook even vast en ik kan niets doen.
Hiervoor had ik Windows XP geinstalleerd en had ik nergens last van.

Ik heb thuis een netwerkje en op de PC beneden (waar gewoon XP opstaat) lopen de spellen ook gewoon vlekkeloos.
De router heb ik al eens gereset, dus het probleem lijkt me niet daar te liggen. Ik weet wel bijna zeker dat het x64 gerelateerd is.
Met upload is gewoon goed, die blijft stabiel op +/-90KB

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik internet via een draadloze verbinding met een Linksys WMP54G kaart (geen mogelijkheid om bekabeld te checken).
Verdere specs zijn denk ik niet echt interessant..
Internetverbinding is van @home, breedband.

Alvast bedankt

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Misschien je firewall die loopt te zeiken?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:53

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Weet je zeker dat je voor al je hardware de (goede als ze er zijn) 64 bit drivers hebt geinstalleerd, ik heb gehoord dat dit nog al eens wat ellende kan geven bij XP-64.

Powered By C8H10N4O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat is een welbekend probleem voor als je wireless verbonden bent. Ligt aan de software utility in Windows (64 en 32 bits) dat wordt gebruikt. Bij Asus kun je voor Wlan Asus Control Center gebruiken, dan heb je geen last van ping uitschieters. Misschien is er zoiets voor Linksys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:16

St@m

@ Your Service

Topicstarter
webfreakz.nl schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:45:
Misschien je firewall die loopt te zeiken?
Staat uit, op de router staat ie wel aan, maar daar heeft ie altijd aangestaan
Kluk-Kluk schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:46:
Weet je zeker dat je voor al je hardware de (goede als ze er zijn) 64 bit drivers hebt geinstalleerd, ik heb gehoord dat dit nog al eens wat ellende kan geven bij XP-64.
Enige kaart die dus niet werd ondersteunt (die ik heb :P ) was de Linksys kaart, maarja via het AMD64 forum heb ik daar de goede drivers voor gevonden, dus ik denk niet dat dat het is
Br3zip schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:51:
Dat is een welbekend probleem voor als je wireless verbonden bent. Ligt aan de software utility in Windows (64 en 32 bits) dat wordt gebruikt. Bij Asus kun je voor Wlan Asus Control Center gebruiken, dan heb je geen last van ping uitschieters. Misschien is er zoiets voor Linksys?
Dit zou het wel eens kunnen zijn, ik heb namelijk in de 32bits van XP wel altijd het control center gebruikt van Linksys, maar Linksys heeft deze nog niet uitgebracht voor XP 64, ik doe het nu dus met het programma van XP64 zelf...
Dan maar weer mailen naar linksys of ze nu eindelijk officieel drivers gaan uitbrengen... :/

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels