Toon posts:

Exit verkeer tracken

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Heb een simpele vraag: is het net zoals het mogelijk is om te zien waar je bezoek vandaan komt, ook mogelijk te zien waar je bezoekers heen gaan na het verlaten van je website? Ik heb een rijtje links staan, waarvan ik graag zou weten hoevaak erop geklikt wordt. De links moeten echter wel in pure html blijven, dus een php redirect scriptje kan ik niet gebruiken. Zijn hier oplossingen voor?

Sorry als het misschien niet in het goede forum is, het is natuurlijk geen concrete P&W vraag, maar kon geen betere plek vinden.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nee er zijn geen oplossingen voor. Simpelweg omdat je browser het niet "meldt" dat 'ie vertrekt naar een andere pagina/site. Je zult toch echt een redirect scriptje ofzo moeten gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 07-12-2005 18:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Javascript met een Ajax-tellertje? :P

Nee PHP redirect zou toch wel makkelijkst zijn denk ik ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
:D
Dat lijkt me nog steeds gebruik te maken van PHP of andere scripting of iets van een backend/db whatever. Pure HTML gaat niet werken hoor ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• SnoW
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 21:08
Uit interesse: waarom kun je geen PHP-script gebruiken?

Je wilt "pure html-links", maar PHP doet niks anders dan pure html uitpoepen.

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 23:13
Misschien denk ik verkeerd (Ja dus :P), maar maak aparte sites die doorwijzen. Door www.jesite.nl/plek1.html te maken en daar op te tellen, kun je zien hoe vaak iemand van plek1 komt.

Het grootste minpunt aan deze aanpak is dat je bezoekers wat langer moeten wachten als je een trage site hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Kaaswagen op 07-12-2005 18:10 ]

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Verwijderd

Topicstarter
PHP is niets mis mee, ik gebruik het ook op mijn site, maar ik wil niet een script als: out.php?id=243
oid. Op die manier zien search engine robots namelijk niet dat ik een link naar een andere pagina heb staan, en dat vinden degenen naar wie ik link niet fijn. Hoe meer hard links namelijk, hoe beter je google results :)

Kaaswagen het zou werken ja, maar dat is dus wat ik niet wil :) PHP redir of HTML redir maakt me weinig uit. Het gaat erom dat het geen redir moet zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 18:07 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kaaswagen schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:05:
Misschien denk ik verkeerd, maar maak aparte sites die doorwijzen. Door www.jesite.nl/plek1.html te maken en daar op te tellen, kun je zien hoe vaak iemand van plek1 komt.

Het grootste minpunt aan deze aanpak is dat je bezoekers wat langer moeten wachten als je een trage site hebt.
Dan ga je er dus wel van uit dat je "controle" hebt (of kunt uitoefenen) op die andere sites. Als je die sites niet beheerd is dat dus niet de plaats om tellertjes (daar dus) neer te planten... En dat leek me nou juist wel de bedoeling? Dat als ik op een link naar (b.v.) Google klik de site van de TS die teller ophoogt. Helaas kan de TS dus geen http://www.google.com/plek1.htm maken.
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:06:
...maar ik wil niet een script als: out.php?id=243...
out.php?site=http%3A%2F%2Fwww.google.com zou wel kunnen maar bereikt inderdaad niet het doel dat je wil bereiken (rankings). Ik vrees toch echt dat wat je wil niet kan ;)

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 07-12-2005 18:11 ]

Over mij

• SnoW
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 21:08
Kun je niet met javascript gewone links en dat out-script combineren?
Dus een <a href="http://www.link.nl/"> (zodat Google de juiste link ziet) en dan een javascript dat de gebruiker niet naar die link maar naar out.php stuurt.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad RobIII, dat is het probleem. Ik heb niets te zeggen over die andere sites.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 13:13
Je kunt een onclick op de linkjes gooien.
HTML:
1
<a href="http://www.google.com" onclick="return clickout(this.href);">Google</a>

Vervolgens kun je bijvoorbeeld het volgende javascript gebruiken om die click te registeren;
JavaScript:
1
2
3
4
5
function clickout(url) {
  var teller = new Image();
  teller.src = "telscript.php?url=" + url;
  return true;
}

Na het klikken op de link wordt telscript.php aangeroepen met de geklikte url in de get, en gaat de bezoeker vrolijk verder naar de geklikte site.

[ Voor 14% gewijzigd door frickY op 07-12-2005 18:26 ]

• e-boy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11-2025

e-boy

en ooit komt hier iets nuttig!

RobIII ziet het dan ook verkeerd,
je zet geen pagina op www.google.com/plek1.html
maar op www.JOUWPGINA.nl/plek1.html met daari neen teller,
die dan automatisch forward naar www.google.com ofzo.

Of zo denk ik toch alleszins dat het bedoeld werd ;)

Verwijderd

Topicstarter
SnoW schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:09:
Kun je niet met javascript gewone links en dat out-script combineren?
Dus een <a href="http://www.link.nl/"> (zodat Google de juiste link ziet) en dan een javascript dat de gebruiker niet naar die link maar naar out.php stuurt.
Hmmmm,
dan zou het dus iets worden als
<a href="http://www.google.com/" onclick=...............

Bedankt, hier kan ik wat mee!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
e-boy schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:13:
RobIII ziet het dan ook verkeerd,
je zet geen pagina op www.google.com/plek1.html
maar op www.JOUWPGINA.nl/plek1.html met daari neen teller,
die dan automatisch forward naar www.google.com ofzo.

Of zo denk ik toch alleszins dat het bedoeld werd ;)
Dat is toch echt een redirect, en die wil hij niet zegt 'ie.
Die OnClick wordt, bij mijn weten althans, lang niet altijd uitgevoerd (als 'ie al uitgevoerd wordt). Het zou kunnen dat dit browserspecifiek is ofzo, of dat ik me vergis, maar dat zou de TS dan even moeten testen.

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 07-12-2005 18:21 ]

Over mij

• frickY
elke browser welke Javascript1 en hoger ondersteunt zou hem moeten uitvoeren.
Door de return, welke ik er net snel bij heb ge-edit, gaat hij ook pas naar de volgende pagina als de javascript-functie voltooid is.

Ik kan je nagenoeg garanderen dat deze methode werkt.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
frickY schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:27:
elke browser welke Javascript1 en hoger ondersteunt zou hem moeten uitvoeren.
Door de return, welke ik er net snel bij heb ge-edit, gaat hij ook pas naar de volgende pagina als de javascript-functie voltooid is.

Ik kan je nagenoeg garanderen dat deze methode werkt.
Meen me te herinneren dat het wel fout ging, maar nu je begint over die return begint er ook vaag iets te dagen bij mij ;) Zou wel eens goed kunnen. De tijd dat ik met dit soort dingen speelde was IE3 nog volgens mij :P

Over mij

• frickY
Zonder return is het de kwestie van wat sneller is. De HTTP-request naar de href sturen, of het uitvoeren van het javascript, waarvan het 1ste over het algemeen zal winnen. Dus je hebt gelijk, zonder return in de onclick is het onbetrouwbaar

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 22:22
Page on-unload: popup met daarin scriptje wat de nieuwe locatie van het parent window uitleest, daarmee kun je dan doen wat je wilt, en daarna de popup sluiten.
Enigste vraag is dan nog: hoe maak ik een werkende page on-unload popup >:)

[ Voor 2% gewijzigd door sjhgvr op 07-12-2005 18:38 . Reden: on- vergeten ]

oisd.nl

Verwijderd

Check http://www.google.com/analytics eens.. Alle mogelijke stats (dus ook entry en exit pages) die je maar wilt wensen :)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:39:
Check http://www.google.com/analytics eens.. Alle mogelijke stats (dus ook entry en exit pages) die je maar wilt wensen :)
Die analytics weet de exit-page als in: laatst bezochtte pagina tijdens een sessie... Niet meer en niet minder. En dat is heel wat anders dan de TS wil.

Over mij

• frickY
DapinododiadeaL schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:35:
Page on-unload: popup met daarin scriptje wat de nieuwe locatie van het parent window uitleest, daarmee kun je dan doen wat je wilt, en daarna de popup sluiten.
Enigste vraag is dan nog: hoe maak ik een werkende page on-unload popup >:)
Je kunt de gegevens van een ander vesnter niet uitlezen, als het een ander domein betreft. Dan krijg je heel braaf een "Toegang geweigerd" melding ;)

En onunload is gewoon ene Javascript event welke je in de body tag zou kunnen plaatsen.

[ Voor 10% gewijzigd door frickY op 08-12-2005 10:03 ]

Pagina: 1