Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Video-out op 'n PDA&Bright LED's in een mini beamer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, m'n eerste topic sinds heel lang en ik heb er lang over gedacht of ik jullie hiermee moet lastig vallen, maar okay here we go...
ik zit in de partijenhandel en heb een kleine 2 jaar geleden de boedel van een fotozaak gekocht die leeg moest, dat is allemaal een loods ingegaan en die loods heb ik de laatste maand lopen uitmesten, daarbij kwam ook een doos met 5 van deze dingetjes omhoog!
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piepl011/entertainment/images/fujix1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hcinema.de/pro/fujixp401.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.hcinema.de/pro/fujixp401-an.jpg

Maak kennis met de Fujix P401 8)
Het is een mini-video projektor, beetje navraag leerde dat ze van ongeveer 1985 zijn, toen state-of-the-art dingetjes waren die je kon gebruiken om je net geschoten filmpjes op de camcorder even gauw aan mensen te tonen.
Destijds waren ze nieuw F 795,- maar da's dan wel 20 jaar terug, het is PAL only, s-video input (en L&R via 300mW speakertjes!), 89.000 pixels en een 1" TFT schermpje belicht door een 6V/18W halogeenlampje, op de zijkant zit een 3" projektieschermpje en als je het klepje aan de voorkant openschuift draai je een spiegeltje en werkt 'ie dus als een mini beamertje, beetje prutsen thuis gaf een best acceptabel DVD beeld van een meter doorsnede, een beetje spelen bij een bevriende beamerverhuurder vandaag op een scherm gaf heel redelijk resultaat tot ongeveer 2 meter doorsnede!

Heel leuk allemaal, zal je denken, maar wat moet dat hier...
Vrij simpel, ik heb een Yakumo delta 300 PPC en ben naarstig op zoek naar een manier om daar video-out op te krijgen als dat uberhaupt mogelijk is, op een ander forum, waar ik ook een topicje hierover had geplaatst repte iemand van een presentatie-SDIO kaartje wat voor powerpoint video out zou moeten geven, van Yakumo zelfs, maar na het doorspitten van de site ben ik bang dat hij mijn PDA met een Dell Axim heeft verward waarvoor hier en daar wel melding gemaakt word voor een video out kaartje/kabeltje, in 't kort de eerste vraag dus...weet iemand een mogelijkheid om video out te creeren?

Dan de tweede vraag, het geval werkt nu met een 6V/18W halogeenlampje, en dat wilde ik verwisselen/verbouwen voor een 1-5W bright LED van luxeon ofzo, een vriend van me kan die dingen bestellen, heeft iemand van jullie nog tips wat er mis of juist goed kan gaan met LED? de voedingsspanning van een LED is 3V de beamer draait op 6V/3,5A voeding dus dat zou geen probleem moeten zijn, beamertje heeft ook aktieve koeling in de vorm van een mini-fan dus dat zou hopelijk ook goed moeten gaan, iemand nog meer valkuilen?

alvast dank en zodra m'n digi-cam het doet post ik nog wat meer fototjesals dat gewaardeerd word

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:51
je zal natuurlijk nog wel even die 6v spanning moeten omvormen naar 3v. Of je zet 2 leds in serie...
Indien je gaat omvormen kun je beter eentje opzoeken die niet de overige 3v omzet in warmte...

ps. als je r eentje kwijt kan/wil heb ik wel interesse :P

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-11 15:31

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Jouw pda heeft alleen een sdio slot en dat maakt het iets moeilijker margi heeft iets dat presenter-to-go heet: http://www.margi.com/support/sup_ptg_comp.htm Maar daar staat jouw pda niet bij.
Mocht je er eentje voor een leuke prijs kwijt willen dan heb ik wel interesse (mail in mijn profiel)

Verwijderd

Klinkt interresant.. als je wat meer info hebt hoor ik dit graag, heb namelijk ook PDA met sdio slot en ben hiervoor ook aan het rondkijken, foto's zijn welkom :)

(als je nog zo'n ding kwijt wilt, hoor ik het wel, ben er zeker in geintreseerd, email in me profiel)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 23:35 ]

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

:) hmmm ik ben ook geintresseerd, dus als je er nog een kwijt wil...

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Verwijderd

Het enige wat ik heb gevonden was een compact flash kaart met deze mogelijkheid:

http://www.lifeview.com/usa/html/products/IA/presenter.htm

helaas past dit niet in je mitac, ik vraag me af of dit uberhaubt met SDIO kan.. ik heb tijdje geleden ergens een houder voor pda gezien, daar kan je je pda inzetten.. aan die houder kan je muis toetsenbord en VGA aansluiten, kan deze alleen zo snel niet meer vinden..

Verwijderd

is het mogelijk dat we nog wat foto's van de TS te zien krijgen?:?

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 16:20 ]

Verwijderd

Heeft zo'n bright LED niet een te beperkt kleurenspectrum? Ik kan me herinneren dat ze op bepaalde frequenties pieken hebben, dat zou nogal lelijke beelden kunnen veroorzaken.

need to lose one? mail me... :P

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 18:32 ]

Pagina: 1