Op dit moment maken we gebruiken van bSmtp. Nu werkt dit niet altijd goed met bcc-berichten, vandaar dat ik gewoon gebruik wil maken van onze Exchange server; we hebben een vast ipadres en een breedband internetverbinding dus dat zou moeten kunnen.
Even een uitleg hoe het netwerk in elkaar zit:
lokaal domein: x.local
domeinnaam: x.nl
lokaal ip van de server: 192.168.202.2
internet --> adsl router --> firewall --> server en netwerk
De firewall staat als DMZ in de adsl router.
Als ik op het lokale netwerk telnet naar de smtp server krijg ik netjes een verbinding, en mijn mailtje wordt ook goed verstuurd. Als ik vanaf een externe locatie met telnet naar de server ga krijg ik een timeout. Dit lijkt een simpel routerprobleem dus. Helaas gaat dat niet op; ik heb ik de draytec router de betreffende poorten opengezet. Dit werkt voor Exchange Web access of ftp wel goed. Dus dat zou het probleem niet kunnen zijn.
Bij de smtp connector zie ik geen active filters staan.
Zou het kunnen zijn dat Exchange toch op één of andere manier de connectie blokkeerd?
FYI: geen ISA, op de firewall staan de juiste poorten open, bij de smtpconnector is anon.access ingesteld. (Uiteraard alleen voor domein x.nl, i.v.m. open relay)
Even een uitleg hoe het netwerk in elkaar zit:
lokaal domein: x.local
domeinnaam: x.nl
lokaal ip van de server: 192.168.202.2
internet --> adsl router --> firewall --> server en netwerk
De firewall staat als DMZ in de adsl router.
Als ik op het lokale netwerk telnet naar de smtp server krijg ik netjes een verbinding, en mijn mailtje wordt ook goed verstuurd. Als ik vanaf een externe locatie met telnet naar de server ga krijg ik een timeout. Dit lijkt een simpel routerprobleem dus. Helaas gaat dat niet op; ik heb ik de draytec router de betreffende poorten opengezet. Dit werkt voor Exchange Web access of ftp wel goed. Dus dat zou het probleem niet kunnen zijn.
Bij de smtp connector zie ik geen active filters staan.
Zou het kunnen zijn dat Exchange toch op één of andere manier de connectie blokkeerd?
FYI: geen ISA, op de firewall staan de juiste poorten open, bij de smtpconnector is anon.access ingesteld. (Uiteraard alleen voor domein x.nl, i.v.m. open relay)
[ Voor 5% gewijzigd door SysRq op 07-12-2005 17:17 ]
-