Toon posts:

HP laserjet 4L

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey allemaal,

ik kwam dit forum tegen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Allereerst hoop ik dat ik dit bericht op de juiste plaats heb gepost. Ik heb eerst de zoekfunctie gebruikt, maar kon niet echt iets vinden.

Ik heb thuis een HP Laserjet 4L printer staan. Hij heeft het altijd prima gedaan.
De laatste tijd heb ik echter last van een verticale streep bij het printen. De streep bevindt zich iets aan de linkerkant van het midden en is helemaal van boven naar beneden.

Ik heb dit ding gekregen en weet niet hoe oud de toner is. Ik vrees zelf dat ie nu op is. Zouden daar die strepen door kunnen komen, of zou dit wat anders zijn?

Ik weet dat een toner erg duur is en heb al veel gelezen over een imitatie toner. Welke raden jullie mij daar van aan?

Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken.

Alvast bedankt.

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:01

MrDry

Desperados!

Strepen is meestal je drum. Bij zo'n 4L zit je fuser en toner in 1 behuizing kan ik me herinneren.

Je zou nog kunnen kijken of die glimmende rol (fuser) vies is, maar ik ben toch bang dat het een nieuwe drum wordt.

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

ja dat is de toner

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een stomme vraag, maar wat is precies de drum en is zoiets duur?

Verwijderd

je moet ff op het merk+type zoeken voor welke toner je moet hebben en hoe het systeem in elkaar zit. dan kan je een echte of eventuuel imitatie kopen.

meestal kna je op de site van hp wel vinden welk type of je googled gewoon "HP laserjet 4L toner"

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-02 17:14

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

(jarig!)
Een streep wat, een streep zwart van de toner, of juist een streep wit, omdat er geen toner opzit.
Eventueel kun je eerst je toner even goed opschudden, zodat het weer goed door de cartridge is verspreid.

Op mijn werk heb ik ooit een drum weer schoon gekregen, door telkens 50 blaadjes te printen(zodat ie goed heet wordt) en dan goed te poetsen met een doekje. En dit dan herhalen tot ie schoon was. Print weer als een zonnetje. Wel oppassen dat je je vingers niet verbrandt :Y)

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden.

Het gaat om een streep zwart. Ik zal straks eens schudden met de toner, kijken of dat misschien (tijdelijk) resultaat geeft.

Heeft er hier iemand ervaringen met bepaalde namaaktoners?
Ik las ergens dat wecare b.v. wel goed is maar dat er ook andere imitatie toners zijn die vaak klachten geven.
Pagina: 1