NTFS vervangen voor FAT32

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09-2025
Beste tweakers,

Ik heb een probleempje met mijn Harde schijf. Er stond een NTFS partitie op, die plotseling was vervangen voor een lege FAT32.

Uiteraard in rep en roer. Diverse data recovery tools geraadpleegt. Ze zagen allemaal precies wat er op de schijf stond, maar als ik ze op een andere schijf opsloeg, helaas, corrupted. (Ik heb uiteraard niks geschreven naar de schijf.)

Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij een professioneel bedrijf (disklabs) dat wel wil kijken of ze de data kunnen terughalen. Alleen, prixy. Opzich niet zo'n probleem als ze ook maar echt die data kunnen ophalen.

Dus, vandaar mijn vraag aan jullie tweakers, denken jullie dat het uberhaupt mogelijk is om de data terug te krijgen?
Ik hoor diverse verhalen, het zou wel kunnen, het zou niet kunnen vanwege cluster grote, e.d.
HELP! :)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

aangezien je al diverse middelen hebt geprobeerd vrees ik dat je maar een backup terug moet zetten, die dingen waar ik zelf altijd naar op zoek ga als het al te laat is :(

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:06

bonzz.netninja

Niente baffi

is er niet zoiets als no-cure no-pay bij die mensen?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Heuving
bonzz.netninja schreef op woensdag 07 december 2005 @ 17:18:
is er niet zoiets als no-cure no-pay bij die mensen?
Helaas niet... Helaas is de back-up ook niet echt up to date :(

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02 15:36
er bestaat wel een bedrijf die er erg kundig in zijn en idd wel werken op no cure no pay-basis...zoek ik vanavond ff voor je op...

Heb het al: http://www.harddisk-recovery.nl/

P.s.: was via www.google.nl -> keyword=recovery -> tweede link. Dus..... B)

[ Voor 35% gewijzigd door plieshout op 07-12-2005 17:39 ]

Hoi..

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

DaRoot

Some say...

Of het wel of niet kan, weet ik niet, maar ik zou eerst een sector voor sector kopie maken naar een image file op een andere schijf. Dit kan prima met dd onder linux. Zo heb je een exacte kopie van de gehele inhoud van je schijf, en kun je daarmee wat gaan stoeien zonder dat je spul echt kwijt raakt.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:39
Ik zou iig verder gaan met het proberen met recovery tools. Ik heb ooit eenzelfde situatie gehad, en heb letterlijk meer dan 10 verschillende programma's gebruikt, waarvan er uiteindelijk maar 1 zijn werk echt goed deed. (Spam: Quetek's File Scavenger).

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:57
Ik zou ook zeggen, probeer gewoon meer dan 1 tool. Getdataback deed voro mij zijn werk waar andere programma's faalden. Maar er zijn veel meer programma's om voor elkaar te krijgen. Ik zou zeggen, probeer eerst de freeware proggie's, en schaf dan getdataback (uiteraard kan je eerst de trial proberen|) aan. Die heeft naar mijn weten het meeste succes behaald bij medetweakers. En ik zou dan alsnog ff goed bij mezelf nagaan of die recovery me wel 1200 euro waard is. Als je data hebt die zó waardevol is, ben je niet echt slim bezig door niet (minimaal) elke maand een backup te maken.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:20
Ik heb ook een keer een disk laten recoveren van een klant: kosten: 3800 euro :)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-03 13:28

SeatRider

Hips don't lie

plieshout schreef op woensdag 07 december 2005 @ 17:37:
er bestaat wel een bedrijf die er erg kundig in zijn en idd wel werken op no cure no pay-basis...zoek ik vanavond ff voor je op...

Heb het al: http://www.harddisk-recovery.nl/

P.s.: was via www.google.nl -> keyword=recovery -> tweede link. Dus..... B)
Die gasten kan ik je afraden.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Heuving
Zoals ik in de Startpost had aangegeven heb ik al meerdere programma's gebruikt om de data proberen terug te halen.

Allemaal mislukt.

Aangezien er ook .psd bestanden van 1GB opstaan, zijn er veel corrupt. Ik had wel 1 a 2 bestanden die het wel deden.

getdataback ga ik nog even proberen.

Heeft er hier wel toevallig iemand ervaring met disklabs?

• Heuving
Net een mailtje terug gehad van harddisk-recovery.nl
Zag er niet echt formeel uit, maar wel advies.

Disklabs bleef extreem formeel en op de vlakte of het uberhaupt zou lukken.

@ DaRoot: Kan je meer vertellen hierover? :)
Pagina: 1