Toon posts:

Wel webkey, toch meerdere dhcp clients

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat speurwerk hier gedaan, maar kan helaas geen antwoord vinden op mijn vraag. Het zit als volgt:

Heb een netwerk thuis (SMC router). Heb keurig WEP-key erop gegooid, maar wanneer ik nu mijn router induik, zie ik doodleuk dat naast ikzelf, nog 3 andere op mijn router zitten. Ik kan hun IP nummer en macadres zien. Wat heb ik fout gedaan?

Alvast bedankt,

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:15

Haan

dotnetter

En als je die WEP key verandert?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Heeft je SMC router geen MAC-filtering?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ik heb net ook ff bij mezelf gekeken... 4 (!!!) ip`s actief.. lekker is da

Ik heb het opgelost door zoals al geantwoord de 2 laptops die erop moeten op mac adres te laten werken. kost 5 minutjes maar werkt zeker wel goed.... suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan volgens mij geen Mac adressen blocken. Ik heb wel iets van WDS, maar dan gaan ze over 'Repeater' praten. Ik snap daar niks van. Heb het geprobeerd, maar dat ging niet goed. Helaas heb ik ook weinig aan WPA (valt m'n verbinding steeds weg). Iemand dan nog tips om mijn verbinding dicht te gooien?????

Greetz,

Verwijderd

MAC Adress koppeling , zoals eerder gezegd :)

Dat houdt dus in dat je je router vertelt alleen pc 1 met mac x en pc2 met mac x mag laten connecten. Lees er meer over in de handleiding natuurlijk.

• ThatsHollywood
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:21:
Ik kan volgens mij geen Mac adressen blocken. Ik heb wel iets van WDS, maar dan gaan ze over 'Repeater' praten. Ik snap daar niks van. Heb het geprobeerd, maar dat ging niet goed. Helaas heb ik ook weinig aan WPA (valt m'n verbinding steeds weg). Iemand dan nog tips om mijn verbinding dicht te gooien?????

Greetz,
Geef anders ff aan welk type SMC router :>

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de SMCwbr14-G. Ik heb nu het Mac-filter gevonden. Ingesteld, maar heb nog steeds 3 ongenode gasten. Moet ik mijn pc dan eerst ff opnieuw opstarten?

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:31:
Ik heb de SMCwbr14-G. Ik heb nu het Mac-filter gevonden. Ingesteld, maar heb nog steeds 3 ongenode gasten. Moet ik mijn pc dan eerst ff opnieuw opstarten?
En kan het niet zo zijn dat die andere gewoon je pc's zijn die via een kabel zijn aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, heb maar 1 pc die via de router werkt. Maar......ik ben bang dat jullie nu heel hard gaan lachen: heb even de IP's nader bekeken: alleen de laatste 3 cijfers van de Ip adressen zijn verschillend. Kan dit betekenen dat al die DHCP'en van mijn Pc afkomstig zijn? Of kan het dat de Ip's wel degelijk van andere gebruikers zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:41:
Nope, heb maar 1 pc die via de router werkt. Maar......ik ben bang dat jullie nu heel hard gaan lachen: heb even de IP's nader bekeken: alleen de laatste 3 cijfers van de Ip adressen zijn verschillend. Kan dit betekenen dat al die DHCP'en van mijn Pc afkomstig zijn? Of kan het dat de Ip's wel degelijk van andere gebruikers zijn?
Wel andere MAC's? Jij hebt dat MAC niet in je bezit? (ipconfig /all)

• ThatsHollywood
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:41:
EDIT : association was me net voor ;)
Nee, je router kent de ip`s toe.. bv xxx.xxx.x.100 tm xxx.xxx.x.105 etc maar geeft hij ook andere mac adressen aan?? die zouden er nl niet meer in mogen nu

Als het dezelfde mac adressen zijn dan zijn ze van jouw pc afkomstig

[ Voor 5% gewijzigd door ThatsHollywood op 07-12-2005 19:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, had ik er even bij moeten zetten inderdaad. Maar helaas zijn het wel verschillende Mac-adressen.
Heb nu dus:
WEP veranderd, Mac-adres gefilterd, zelfs pc opnieuw opgestart :). Nog andere opties, naast een kabel tussen mijn router en pc dan).

Tnx,

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
WEP key zegt niet veel meer tegenwoordig. Met een zeer eenvoudig tooltje kan elke kleuter een WEP key binnen 10 minuten kraken. Doe eens een firmware update en kijk of je SMC dan WPA-PSK ondersteunt. Da's de (veei veiligere) opvolger van WEP.

Voor meer beveiligingsopties, zie mijn sig </spam>.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi hoi!!! Was net in de statuslog aan het kijken, zag ik dat ie iemand had geblocked!!!! Het schijnt dus op een of andere manier wel te werken. Super bedankt voor alle tips!

Greetz,
Pagina: 1